رنوفیاتکرایسلر

جدیدترین تحولات ادغام رنو و فیات-کرایسلر

احتمالاً رنو به‌منظور استارت دوباره‌ی گفت‌وگوها درباره‌ی ادغام با فیات-کرایسلر میزان سهام خود در نیسان را کاهش خواهد داد.


وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع موثق گزارش داده که رنو می‌تواند سهم ۴۳.۴ درصدی خود در نیسان را کاهش دهد تا به این ترتیب توازن جدیدی در این اتحاد جهانی ایجاد شود. اگرچه نه رنو و نه نیسان واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند اما گفته شده اگر رنو خواهان انجام چنین کاری باشد نیازمند تائید دولت فرانسه خواهد بود چراکه دولت این کشور مالک ۱۵ درصد سهام رنو است.


رابطه‌ی رنو و نیسان در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته زیرا اگرچه نیسان از رنو بزرگ‌تر است اما تنها ۱۵ درصد از سهام بدون حق رای را در رنو دارد و همین امر بحث‌های زیادی را به وجود آورده است. نیسان معتقد است ادغام رنو و فیات-کرایسلر می‌تواند باعث تضعیف جایگاه این برند ژاپنی در اتحاد خودرویی شود. البته پیش از آنکه دولت فرانسه نیسان را به حمایت از این ادغام ترغیب کند، خود فیات-کرایسلر پیشنهاد ادغام را رنو را پس گرفت.


ظاهراً اندکی پس از به هم خوردن بحث ادغام رنو با فیات-کرایسلر، گفت‌وگوهایی درباره‌ی تغییر ساختار اتحاد رنو-نیسان انجام شده است. تنها تعداد کمی از مدیران، اعضای هیئت‌مدیره و وکلای این دو کمپانی در این گفت‌وگوها حضور داشته‌اند.

منابع نزدیک به این دو خودروساز ادعا می‌کنند گفت‌وگوها هنوز در مراحل اولیه قرار دارند اما یک ایمیل فرستاده شده در ۱۲ جولای نشان می‌دهد توافق رنو و نیسان می‌تواند منجر به‌ پیش‌نویس توافق اولیه‌ی بین این دو شرکت شود.


مایک مانلی مدیر اجرایی فیات-کرایسلر معتقد است ادغام این شرکت با رنو می‌تواند به هر دو کمپانی کمک کند. او این ادغام را فرصتی استثنایی برای فیات-کرایسلر و همچنین رنو دانسته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهراد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    فیات-کرایلسر بهتره به جای این ادغام به فکر حمایت از زیر مجموعه های سود ده خودش علی الخصوص جیپ و داج باشه
    (این نظر شخصی منه و ممکنه درست نباشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sina

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    گفته بودم رسوایی گوسن و ادغام احتمالی فیات کرایسلر بهترین فرصت برای نیسان جهت افزایش سهامش هست
    امیدوارم 50-50 سهمشون و فیات کرایسلر هم ادغام شه باهاشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا