رنوسایر خودروهای اروپایی

تجربه رانندگی با آلپاین A110 پیور جدید

خانواده‌ی آلپاین A110 هم‌اکنون به دو تریم متفاوت تقسیم شده است: نسخه‌ی پیور که بنا به گفته‌ی آلپاین نزدیک‌ترین روح به خودروی پیروز رالی مونت‌کارلو در سال‌های گذشته را داشته و تریم لجند که تجهیزات رفاهی بیشتر، جزئیات فیبر کربنی و طراحی رتروی رینگ‌ها را نشان می‌دهد.


با توجه به فلسفه‌ی سبک‌وزنی آلپاین، مدل پیور یک گزینه‌ی جذاب‌تر برای طرفداران لذت رانندگی بوده مخصوصاً اینکه قیمت پایه‌ی ۴۶۹۰۵ پوندی آن باعث شده با ارزان‌ترین A110 تولیدی تا به امروز روبرو باشیم.


البته این خودرو شاخصه‌های اسپورتی در حد و اندازه‌های خودرویی چون لوتوس الیزه ندارد. جدای از رینگ‌های ۱۷ اینچی، شما تفاوت چندانی بین این نسخه و سایر مدل‌های A110 مشاهده نخواهید کرد و داخل کابین نیز همین داستان برقرار است. صندلی‌های یک‌تکه‌ی سطلی با وزن ۱۳.۱ کیلوگرم، چرم مشکی و جزئیات آلومینیومی و تریم همرنگ بدنه روی درب‌ها از جمله شاخصه‌های برجسته‌ی کابین هستند. ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع، سیستم تلماتیک با ثبت‌کننده‌ی زمان در پیست و… نیز جزو تجهیزات A110 پیور محسوب می‌شوند.

البته خودروی حاضر در تست به اندازه‌ی نام خود خالص نبوده و با آپشن هایی در حدود ۶۵۰۰ پوند قیمتی ۵۳۵۵۳ پوندی دارد. اگرچه رنگ بدنه‌ی ۱۶۵۶ پوندی خودرو یک آپشن گران‌بها به نظر می‌رسد اما جلوه‌ی خاصی به خودرو بخشیده و رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی هم با لاستیک‌های فربه‌تری همراه شده‌اند.

Alpine_A110_Pure
سیستم اگزوز اسپورت سوپاپ دار با قیمت ۱۳۸۰ پوند در دسترس بوده و سیستم ترمز با دیسک‌های ۳۲۰ میلی‌متری نیز ۹۳۶ پوند قیمت دارند. همه‌ی این آپشن ها کاربردی و مفید بوده و باعث می‌شوند آلپاین A110 پیور خودرویی خاص به نظر آید. البته در این حالت قیمت خودرو افزایش می‌یابد که شاید از بودجه‌ی خرید برخی افراد بالاتر باشد.


مهم اینکه با وجود این همه تغییرات، هیجان رانندگی A110 کاهش نیافته است. خودروی معدودی در دنیا هستند که می‌توانند همچون آلپاین از دست اندازها عبور کرده و ناهنجاری زیادی را وارد کابین نکنند. در سرعت‌های پایین کمی از ناهمواری شدید در کابین حس می‌شوند و شاید بهتر باشد از رینگ‌های کوچک‌تری استفاده شود اما در سرعت‌های بالاتر شاهد عملکرد خوب سیستم تعلیق هستیم.


حس داخل خودرو به قدری متفاوت است که شاید آن را در ابتدا مختل کننده‌ی تمرکز خود بدانید. فرمان خودرو سبک‌تر از اکثر رقبا بوده و تمایل دارد در دستان شما تکان بخورد. البته به زودی به فقدان مقاومت فرمان عادت خواهید کرد و پاسخ‌های تیز و بازخورد مناسب آن را خواهید ستود. شاسی هم احساس بسیار خوبی منتقل می‌کند. ابعاد کوچک خودرو کاملاً مناسب یک رانندگی هیجان‌انگیز است و البته در جاده‌های پرپیچ‌وخم و با پهنای کم کاملاً جذاب نشان می‌دهد.

وزن کم A110 باعث می‌شود یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری هم بتواند پرفورمنس خوبی را ارائه کند. صدای پیشرانه نیز با وجود یک سیستم اگزوز اسپورت شنیدنی‌تر از هر زمان دیگری است. گیربکس دوکلاچه ی آلپاین تعویض‌های خوبی داشته و بهترین عملکرد خود را در حالت اسپورت رانندگی به نمایش می‌گذارد. سواری پایدار به همراه چسبندگی زیاد نیز باعث می‌شود راننده به سرعت از پیچ‌ها عبور نماید. زمانی که نیازمند توقف باشید ترمزهای برمبو عملکرد بی‌نقص خود را به نمایش خواهند گذاشت. ترمز خودرو پر از احساس بوده و این هم مزیت وزن کم A110 است.

البته فضای بار زیادی در این خودروی فرانسوی وجود نداشته و به همین خاطر آلپاین A110 خودروی ایده آلی برای مسافرت نیست هرچند هدف این خودرو چیز دیگری است. شاید این خودرو فاقد کیفیت کلی پورشه کیمن یا آئودی TT باشد اما حتی در پایه‌ترین حالت خود نیز هیجان زیادی را به راننده منتقل می‌کند.

انتخاب آپشن های زیاد به این معنی است که آلپاین A110 در همان سطح پایه باقی نخواهد ماند اما نسخه‌ی ارزان‌تر پیور بیشتر روی هیجان رانندگی و تجربه‌ای لذت‌بخش تمرکز دارد و می‌تواند یک جایگزین هوشمندانه برای پورشه کیمن محسوب شود.

مشخصات آلپاین A110 پیور

  • قیمت: ۴۶۹۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۸ اسب بخار/۳۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر


منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. tesla

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    کسی میتونه بگه چرا باید این ماشین خرید
    در حالی که میشه دو سه هزار دلار بیشتر
    کوروت مدل پایه با مشخصات زیر خرید
    8 سیلندر با خروجی 455 اسب بخار
    با امکاناتی مثل
    سقف از جنس فیبر کربن
    اگزوز چهار لول واقعی
    تریم چرم قهوه ای
    صندلی ها چرم ناپا
    ترمز برمبو ۱۳٫۶ اینچ
    ۶ کیسه هوای ایمنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hasan

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (26 ديدگاه)

      بحث سلیقه هستش دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (25 ديدگاه)

      وزن کمتر
      شاسی بهتر
      چسبندگی بیشتر در پیچ
      و در نتیجه لذت رانندگی بالاتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. emad1990

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      وزن کمتر
      این بزرگترین و مهمترین پارامتر تو انتخاب ماشین اسپورته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Reza

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      هرچی به خودم زور میارم نمیتونم این خودرو رو تو دلم جاکنم.

      انگار یه چیزیش کمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Alireza

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (631 ديدگاه)

    دیگه سلیقه اس یکی مثل من و شما کوروت رو ترجیح میدن، یکی هم از این الپاین خوشش میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده هستش
    به قدری تقاضا داشته که شرکت به مشکل خورده خورده بود….و فکر کنم بیشتر از ۵۰۰۰ دستگاه تو سال نمیتونه تحویل بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    موتورش جلوشه یا عقبشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامیار

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (7 ديدگاه)

      موتورش وسطشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خیلی زیباست ، اما هنوز کار داره و در اینده ما شاهد تغییر و تحولاتی در ظاهر و پیشرانه این خودرو خواهیم بود وبه نوعی میشه گفت جا افتاده تر ، پخته تر و بهینه سازی تر خواهد شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا