رنو

بررسی داستر 2018 جدید: راحت‌تر، مدرن‌تر، مجهزتر

همه‌چیز بر وفق مراد داچیاست. زیر برند رومانیایی رنو در سراسر اروپا رشد کرده و هم‌اکنون در بریتانیا یک درصد از بازار را از آنِ خود کرده است. در مقام مقایسه باید گفت فروش این برند در سال ۲۰۱۷ پنج برابر بیشتر از آلفارومئو بوده و البته دو برابر بیشتر از لکسس خودرو فروخته است. در کل داچیا بیش از دو میلیون دستگاه خودرو از زمان حضور دوباره در اروپا یعنی سال ۲۰۱۰ داشته است.

داچیا داستر جدید
شاسی‌بلند بی حاشیه داستر در طول این سال‌ها ثابت کرده یکی از محبوب‌ترین محصولات داچیا است. البته داچیا برای سال ۲۰۱۸ طراحی بهتر را نیز چاشنی کار کرده و داستر جدید که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد از اواسط سال جاری در نمایندگی‌های این کمپانی پدیدار می‌شود.

داچیا داستر جدید
داستر جدید بر پایه پلتفرم نسل قبلی ساخته شده و ابعاد آن نیز از نظر بصری تغییر نکرده است. طراحی خودرو تازه بوده اما درحالی‌که اشرافیت بیشتر (!) دارد اما هنوز هم به عنوان یک داچیا قابل شناسایی است. جلوپنجره شانه عسلی برجسته، چراغ‌های روزتاب LED، رینگ‌های ۱۷ اینچی و چراغ‌های عقب مربعی باعث شده‌اند داستر جدید شباهتی هرچند کوچک به جیپ رنگید داشته باشد.

داچیا داستر جدید

کابین خودرو نیز جدید بوده و بهبودهای صورت گرفته در آن مشهود هستند. صفحه‌نمایش سیستم ناوبری داستر جدید هم‌اکنون در ارتفاعی بالاتر و نزدیک‌تر به میدان دید راننده قرار گرفته و پشت آمپرها نیز بزرگ و واضح هستند. حتی دکمه‌ها و سوئیچ‌ها نیز ارتقا یافته‌اند و به همین خاطر جذاب‌تر از قبل نشان می‌دهند.

داچیا داستر جدید
صندلی‌ها نیز بهتر از قبل شده‌اند. صندلی‌های داستر همیشه اسفنجی بوده‌اند اما نمونه‌های بکار رفته در نسل جدید این خودرو بزرگ‌تر و بهتر بوده و البته محکم‌تر هستند. ذکر این نکته مهم است که اگرچه فضای زیادی در جلو وجود دارد اما فضای عقب محدود شده است. فضای محفظه بار نیز کمی کاهش یافته و از ۴۷۵ به ۴۴۵ لیتر رسیده است. با تا کردن صندلی‌ها فضای بار به ۱۴۷۸ لیتر می‌رسد که نسبت به فضای بار ۱۶۳۶ لیتری نسل قبل افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد اما با این وجود داستر ۲۰۱۸ هنوز هم بالاتر از رقبایی چون واکسهال موکا X و مینی کانتری من قرار می‌گیرد.

گزینه‌های پیشرانه نسبت به قبل تغییری نکرده و تعداد زیادی پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی ارائه می‌شوند. مدل‌های پایه با پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ارائه می‌شوند درحالی‌که پیشرانه ۱.۲ لیتری دیزلی حاضر در تست با قدرت ۱۰۸ اسب بخاری به آپشن گران دو دیفرانسیل متصل نشده است.

داچیا داستر جدید
از نظر ما پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی ۱۲۳ اسبی بهترین انتخاب است. این پیشرانه‌ی توربوی مدرن نسخه کم‌توان‌تر از پیشرانه ۱۳۰ اسبی موجود در محصولات رنو بوده و کاملاً آرام و ریلکس است. شتاب گیری داستر با این پیشرانه به نرمی صورت می‌گیرد.

داچیا داستر جدید
خب صحبت از نرمی و آرامی شد و باید گفت نسل جدید داستر از نظر آرامش و رفاه قدم بسیار بزرگی نسبت به نسل قبلی برداشته است. مهندسان داچیا از ایزوله سازی بیشتری استفاده کرده و البته شیشه‌های ضخیم‌تری نصب کرده‌اند. سر و صدای مزاحم زیاد در نسل قبلی شکایات زیادی را به وجود آورده بود اما هم‌اکنون این مشکل وجود ندارد.

همچنین سیستم جدید بکار رفته در داستر ۲۰۱۸ فرمان با کمک الکتریکی است که جایگزین فرمان هیدرولیکی قبلی با عملکرد اسفنجی شده است. این امر باعث شده داستر در خط مستقیم پاسخگوتر باشد و احساس بیشتری از طریق فرمان به راننده منتقل شود. اگرچه این کار باعث شده سواری داستر بهتر از قبل باشد اما خب نباید انتظار هیجان بالا از این شاسی‌بلند را داشته باشید. وجود سیستم تعلیق نرم به این معنی است که داستر کاملاً راحت بوده اما خب این یک کراس اوور کاربردی است نه اسپورت و نباید به فکر سرعت بالا در پیچ‌ها بود.


داسترهای بازار بریتانیا هنوز معرفی نشده‌اند اما بهای آن در آلمان از ۱۱۲۹۰ یورو شروع می‌شود و انتظار نداریم بهای نسل جدید داستر در بریتانیا تفاوت چندان زیادی با قیمت ۹۹۹۵ پوندی نسل قبلی داشته باشد. حتی پس از اضافه شدن هشدار نقاط کور و دوربین‌های کاربردی سفارشی (۴۵۰ یورو) و همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار (۲۰۰ یورو)، شاسی‌بلند دیگری در بازار وجود ندارد که ارزان‌تر از داستر باشد یا ارزش بهتری نسبت به مبلغ پرداختی ارائه نماید.


داچیا داستر ۲۰۱۸ از نو اختراع نشده است. این شاسی‌بلند خشن و آماده به کار کاملاً ارتقا یافته و نقاط ضعف قبلی و بسیاری از مشکلات نسل قبلی حذف شده‌اند. نسل جدید داستر راحت‌تر، مدرن‌تر و مجهزتر از نسل قبلی بوده و احتمالاً بهای ارزان آن رقیبی نخواهد داشت. زیر برند رومانیایی رنو هنوز هم در حال رشد است. حالا باید به جد بخواهیم که داستر در ایران مونتاژ و با قیمتی معقول و منصفانه به دست خریداران برسد.

مشخصات داچیا داستر TCe 125 4×2

  • قیمت: شروع از ۹۹۹۵ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۳ اسب بخار/۲۰۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    نسل قبلشو دارم. درسته امکاناتش کمه ولی راضی کنندس البته با قیمت پنجاه میلیونی در منطقه آزاد !!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    رنو داستر ماشین خیلی خوب و قابلیه . استفاده از تکنولوژی کمپانی رنو – نیسان به همراه ارزونی نیروی کار در رومانی که تأثیر زیادی در قیمت خودرو داره باعث شد که قبل از تعرفه های جدید رقیب خیلی خوبی برای پژو 2008 باشه و توی خیابون ها هم این ماشین زیاد دیده میشه. به خاطر شاسی بلند بودنش توی جاده های کوهستانی و تپه ها قابلیت آفرود خوبی داشته باشه . قیمت 11000 یورویی که برای این ماشین تعیین شده در اروپا برای اقشار متوسط عملا مجانیه و مشابه همین ماشین با برندهای کره ای یا ژاپنی باید دو برابر هزینه کنند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۱۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      با اکثر بیانات شما موافقم ولی اینکه اگه این خودرو رو یه برند ژاپنی بسازه قیمتش ٢ برابر میشه علت داره…کیفیت قطعات شدیدا بهتر- آپشن های به مراتب بهتر( این خودرو تقریبا هیچ آپشنی نداره)- فقدان پشتوانه ای به اسم برند( مثلا در برابر تویوتا یا مزدا این برند داچیا هیچ عددی به حساب نمیاد) و اینکه در آخر یادمون نره قطعا هیچ ارزونی بی حکمت نیست…و من ترجیح میدم با این پول یه شاسی بلند ٣-۴ سال کارکرده ژاپنی بخرم و از تکنولوژی مدل های ٢٠١٣-١۴ اونها استفاده کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hussein

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        دقیقا برای همینه که این خودرو نصف قیمت یک خودروی ارزون ژاپنی هست
        تو سوئد شما نمیتونید هر خودرویی خواستید رو بفروشید
        باید تمامی بندهای قوانین اروپایی رو رعایت کنید تو ساخت خودرو بعد اونوقت مجوز فروش اون محصول رو میگیرید
        باید یک محصول ایمنی مورد نظر رو داشته باشه. از نظر الودگی هم باید استاندارها رو پاس کنه اونوقت یه محصول اجازه ی واردات و فروش رو پیدا میکنه

        به طور مثال شخصی پولی نداره که به یه خودروی هم رده مثل تویوتا راو4 هیبریدی بخره که تو سوئد قیمتش حدودا 150 میلیون تومنه
        ولی پول خرید داچیا داستر به قیمت 60 میلیون تومن تو سوئد رو داره
        وقتی هر دو خودرو به فروش میره یعنی اینکه داستر هم مثل راو4 استانداردها رو پاس کرده که اجازه ی فروش گرفته. پس فقط میمونه مثل معروف هرچه بیشتر پول بدی اش بیشتری میخوری
        این شخص شصت میلیون داره پس داستر میخره تا یکی دو سال دیگه که پول جمع کنه و راو4 بخره
        من شخصا با داستر 2017 رانندگی کردم و میتونم بگم که به اندازه ی قیمتش ارزش داره. قطعا از یک خودروی شصت میلیونی من انتظار کیفیت یک خودروی 150 میلیونی تویوتا و 350 میلیونی ولوو رو ندارم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    گیربکس مدل قبلی که مدل فعلی بازار ایران محسوب میشه، زیاد خوب نبود. گویا در مدل جدید گیربکس از 4 به 6 دنده رسیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Raha

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    تو دل برو نیست
    اما دلیل بر بد بودنش نمیشه و دوستان میگن خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۱۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      من مدل 2015 رو دارم. واقعا ماشین خوب و دوست داشتنی هستش و از رانندگی باهاش لذت می برم و چهره خسته کننده ای نداره (برای من). برندایی مثل تویوتا (کمری) و بنز (E350 Full) سوار شدم اما من تو داستر نرمی بیشتری احساس کردم. شاید به خاطر فاق لاستیک کوتاه تر بنز و صندلی های چرمیش (یا عادت) باشه که البته باز تویوتا نسبت به بنز بهتر بود. تنها ایرادی که داره جنس پلاستیک داخل خودرو هستش که اگه نرم بود، بهتر میشد ولی همین جنس پلاستیک نسبت به خشک بودنش خوبه و صدا نمیده.( باید به قیمت جهانی هم توجه کرد)

      شتاب بنز انگار روح از تن جدا می کرد :)

      Just France and Japan

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهين

        ۱۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        خواهش میکنم بیا منو با تیر بزن ولی نگو رنو داستر از بنز E نرمتره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرحسین (Lion26)

          ۱۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (257 ديدگاه)

          داداش من دلایلش رو گفتم و چندین بار هم سوار شدم و واقعا دروغ نگفتم. بعدشم گفتم که شاید به خاطر عادتی که به داستر کردم باشه.
          یه نکته ای هم که هست اینه که اگه اشتباه نکنم تو اکثر نظرات شما دیدم که با ماشین های فرانسوی دشمنی دارید که بحثش جداست.

          Just France and Japan

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    از دوستداران ژاپنیام اونم محصولات تویوتا
    اما همیشه باید استثنائاتی قائل باشیم تو هر زمینه ای
    این داستر هم یکی از همین استثناهاست
    نیسان ژاپنم تو ساختش نسیبه
    من که دوسش دارم آخه یجوراییه
    فقط نمیدونم باید این (یجوراییو ) چطور بیان کنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. نیما ناصری

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (336 ديدگاه)

    در مقایسه با بقیه نسبت به پولی که میدی ماشین بیشتری نصیبت میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Saeed Boroomand

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خیلی بهتر شده، سری قبلش خیلی زمخت و نچسب بود. و به همین دلیل که خیلی معقول تر شده از هر جهت به نظر من بعیده مونتاژ شه داخل به خاطر این که کلی دلال های محترم و اسمبل کار ها و خودرو سازای اصلی و و ارد کننده با هم زد و بند میکنن برای تنظیم بازار… همین جوری نیس که یه ماشین جدید بیاد منافع دو تا شرکت دیگه رو به خطر بندازه، راه حل رضایت همشون البته افزایش قیمته ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. hussein

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    نمیدونم طرز فکر کاربرهای اینجا چی هست؟
    نمیدونم واقعا چرا طوری نظر میدن که یک اتومبیل ساز انگار یه چیز خیلی خیلی خیلی مقدسه
    اتومبیل یه چیز مادی هست همین. دیگه بستگی به جیب مبارک داره تا چقدر خرج کنید
    شصت میلیون داری داستر میخری
    150 میلیون داری راو4 میخری
    350 میلیون داری بنز GLC میخری
    به همین راحتی
    اگه هم خواستید میتونید قسطی بخرید

    این مدل یعنی داستر 2018 فقط به اندازه ی قیمتش کیفیت داره نه کمتر و نه بیشتر. حالا نمیدونم واقعا چرا بعضیا کیفیت یه اتومبیل ژاپنی 150 میلیونی رو از یه داستر 60 میلیونی میخوان؟ بعدم نتیجه میگرن که نه داستر بده و راو4 خوبه
    خب با این نوع قیاس کردن منم میتونم بگم که راو 4 در مقابل بنز GLC یه اشغال بیشتر نیست.
    ولی راو4 قیمتش 150 میلیونه و GLC 350 ای ام جی سیصد و پنجاه میلیونه. تویوتا اگه بخواد اون کیفیت و پرفورمنس GLC رو تو مدل خودش به کار ببره قیمت راو4 هم دوبرابر میشه
    موضوع به این سادگی رو نمیدونم چرا نمیتونن درک کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. A.B

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    آره مونتاژش واقعا نیازه که مثل محصولات هیوندای از آپشناش هرچی بتونن بزنن قیمتشم از وارداتی هروقت دلشون بخواد بیشتر کنن همینم که وارد میشه الان 145 تومن نگین خودرو قیمت گذاشته! تا سه سال پیش میشد یه اسپورتیج صفر باهاش خرید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید ع

    ۱۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    رفقا خیلی داستر رو بزرگش نکنین..ترمزهای عقبش کاسه ای هستش.از هر نظر ساده ترین ماشینیه که میتونستن بسازن.البته نسل جدیدش بهبود هایی داشته و نمیشه منکرش شد و در هر صورت بقول دوستمون همینکه نیسان تو طراحی و ساختش خصوصا قوای محرکش و سیستم انتقال نیروش ۷۶دخالت داشته دلیل خیلی خوبی یرای اعتماد کردن به این ماشینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنده خدا

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من تیزر تبلیغاتیشو دیدم یع قسمت بود ماشین به اندازه 5-6سانت رفت تو آب یکسره نشون میداد اینو با پرایدم میشه رفت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. انور

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا دزدای قانونی هستن یعنی چی یه ماشین 3 برابر قیمت می‌فروشن خریدارشون باید مال خر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از بین رنو داستر ،سوزوکی ویتارا وتیوولی شرکت سانگ یانگ که هرسه تو یه رنج قیمت هستند،کدومشون به نظر شما بهتره بخریم؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داستر

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. بنده خدا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ارزش این ماشین همون 50میلیونه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به طرفداران داستر، راستش خبردار شدم نگین خودرو داره داستر ۲۰۱۸ پیش فروش میکنه، رفتم یکی از نمایندگیهای نگین در تهران، ماشینی که گذاشتن به اسم ۲۰۱۸ دقیقا همان ۲۰۱۷ میباشد و با چند تغییر جزئی که خواهم گفت به اسم ۲۰۱۸ و با ۲۲ میلیون تومان گرونتر دارن میفروشند!!! تعویض قاب چراغ عقب، تعویض سردنده، تغییر جزئی در نوشته داستر روی صندوق عقب، رینگ الومینیومی!! این ماشین هیچ فرق دیگری با ۲۰۱۷ ندارد. پرسیدم چرا اون تیپی که در اینترنت تبلیغش کردن نیاوردین؟ میگه اون برای روسیه زدن!!؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا