رنو

بررسی داچیا لوگان MCV استپ وی 2017 جدید

شهرت داچیا برای ساخت خودروهایی با هزینه پایین به خوبی به گوش همگان رسیده و به این برند تحت مالکیت رنو اجازه داده تا برخی مدل‌های جدید را به سبد محصولات خود بیفزاید.


جدیدترین محصول این برند رومانیایی لوگان MCV استپ وی است که نسخه‌ای بلندقدتر از خودروی استیشن خانوادگی این برند به شمار می‌رود. این خودرو گزینه‌ای ارزان‌تر نسبت به مدل‌هایی نظیر اشکودا اوکتاویا اسکات و فولکس‌واگن گلف استیت آل تراک محسوب می‌شود.


لوگان MCV دومین محصول استپ وی داچیا است. اولین مدل که ساندرو استپ وی بوده حدود ۶۰ درصد فروش ساندرو در بریتانیا را تشکیل می‌دهد بنابراین داچیا امیدهای فراوانی به موفقیت این خودرو دارد.


همانند تمامی محصولات داچیا، ویژگی اصلی این خودرو بهای آغازین آن است. تمامی مدل‌ها با تریم فول Lauréate عرضه شده و نسخه بنزینی بهای آغازین ۱۱۴۹۵ پوندی دارد که کمتر از نصف قیمت یک اشکودا اسکات پایه است. البته این خودرو از تک دیفرانسیل بوده اما رقبا به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به آینه‌های برقی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۷ اینچی و سیستم ناوبری و بلوتوث اشاره کرد. البته ما مدل دیزلی با گشتاور بالا را تست کردیم که بهای آن از ۱۳۰۹۵ پوند آغاز می‌شود.

دیگر ویژگی برجسته‌ی این خودرو کاربردی بودن آن است. لوگان محفظه بار ۵۷۳ لیتری دارد که با استیت های کوچک گروه فولکس‌واگن فاصله زیادی ندارد. اوکتاویا استیت، گلف استیت و سئات لئون ST به ترتیب از محفظه بارهای ۶۱۰، ۶۰۵ و ۵۸۷ لیتری بهره می برند. صندوق بار لوگان قابل قبول بوده و با تا کردن صندلی‌های پشتی می‌توان محفظه بار را به ۱۵۱۸ لیتر افزایش داد.

نسخه استپ وی از فیس لیفت اخیر لوگان سود می‌برد. جدیدترین ظاهر داچیا با جلوپنجره بازنگری شده و ورودی‌های هوا به علاوه چراغ‌های جلوی جدید با لامپ‌های روز روشن در این خودرو به چشم می‌خورند. البته جذابیت اصلی استپ وی به ارتفاع سواری بیشتر و پوشش‌های پلاستیک خشن مشکی برمی‌گردد.


از دیگر شاخصه‌های ظاهری خودرو می‌توان به میله‌های سقف، رکاب‌های جلو و عقب و رینگ‌های ۱۶ اینچی اشاره کرد. بخش‌های فنی این خودرو با لوگان استاندارد یکسان هستند.


کابین خودرو نیز از به‌روزرسانی‌های اخیر داچیا بهره‌مند شده و غربیلک فرمان جدید و کنسول مرکزی با تریمی جدید از ویژگی‌های آن هستند. صندلی‌های این خودرو نیز مخصوص مدل استپ وی طراحی شده‌اند؛ اما هنوز هم بخش‌های زیادی وجود دارند که به شما یادآوری می‌کنند با خودروی ارزان طرف هستید. بسیاری از پلاستیک‌های بکار رفته خشن و خراش پذیر هستند و گرافیک سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیز کاملاً از مد افتاده احساس می‌شود. البته نیمه پر لیوان این است که حداقل همه‌چیز خوش‌ساخت به نظر می‌رسند.

لوگان MCV استپ وی در زمان حرکت قطعاً احساس بی‌احتیاطی ندارد. رینگ‌های ۱۶ اینچی خودرو به سواری مناسب در جاده‌های بریتانیا کمک می‌کنند و این یک کروزر راحت است.


پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی خودرو تنها قدرت ۸۹ اسبی دارد اما گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری آن به این معنی است که شما نیازی به تحت فشار گذاشتن زیاد خودرو ندارید. آرامش خودرو در دورهای پایین پیشرانه پذیرفتنی بوده است.
البته با خرید خودرویی این‌چنینی هزینه‌های نگهداری و سواری آن مهم‌ترین جنبه خودرو خواهند بود. حالت اکوی پیشرانه و سیستم استارت/استاپ به مصرف سوخت پایین خودرو کمک شایانی می‌کنند.


داچیا لوگان MCV استپ وی از نظر کیفیت کابین نمی‌تواند با خودروهایی چون اشکودا اوکتاویا اسکات یا فولکس گلف آل تراک رقابت کند اما از نظر ارزش هردوی آن‌ها را پشت سر می‌گذارد. این یک خودروی خوش‌ساخت، خشن و کاربردی است که هم‌اکنون جذابیت بیشتری برای افرادی که خواهان آفرودری کاذب هستند دارد. پیشرانه دیزلی استپ وی آرام‌ترین و بهترین پیشرانه نیست و هزینه‌های آن نسبت به نمونه بنزینی بیشتر است اما گشتاور اضافی آن در زمان پر بودن صندوق بار به کمک می‌آید.

مشخصات داچیا لوگان MCV استپ وی

قیمت: ۱۳۰۹۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: ۸۹ اسب بخار/۲۲۰ نیوتون متر

گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۸ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۷۲ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۳.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ROHAM

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    داچیا بالاخره دست از طراحی کسل کننده به خصوص در داخل ماشین و جلوداشبورد برداشته
    و این در کنار کیفیت نسبتا خوب محصولاتش که طول عمر بالایی دارن باعث میشه تو قشر متوسط به پایین جامعه محبوب تر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (310 ديدگاه)

      چندتا سوال داشتم :
      1_ پیشرانه دیزلی یعنی چی (یعنی با گازوئیل کار میکنه)؟
      2_ چرا مصرف سوختش اینقدر پایینه(3.9 لیتر)؟ مگه مصرف گازوئیل از بنزین کمتره؟
      3_ مگه گازوئیل از بنزین گرونتره که گفته هزینه هاش بیشتره از نمونه بنزینی؟یا منظورش هزینه تعمیرات خودرو های دیزلی در صورت خراب شدنه؟
      4 _ خودروهای گازوئیلی دود سیاه تولید نمیکنن؟یا آلودگی بیشتری نسبت به بنزینی ندارن؟ اگه آلودگیش بیشتره چرا در اروپا اینقدر استقبال میشه از خودروهای دیزلی؟
      5_ گشتاور در خودرو بیشتر چه کاری انجام میده و چرا اینقدر گشتاور این خودرو زیاده ؟ مگه معمولا برای خودروهای تا دو لیتر حجم اختلاف قدرت و گشتاور حدود 20 الی 30 نیست؟ مگه دیزل گشتاور بیشتری نسبت به بنزین تولید میکنه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        یه زمانی هم قرار بود سمند دیزل بسازن نشد?? شایدم تونستن کسی نخرید
        ماشین دیزل با گازوییل کار میکنه و دیگه شمع نداره پس احتراق با تراکم انجام میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. كوروش

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        ١-بله با دیزل کار می کند(گازوییل به معنی بنزین هستش)
        ٢-مصرف خودرو هایی دیزلی بدلیل توان بسیار بالاتر دیزل کمتر از بنزین هست (دلیل شیمایی اصلی رو جست و جو کنید)
        ٣-اصولا هزینه دیزل از بنزین بسیار پایین تره یعنی هم قیمت سوخت هم ساختار پیشرانه از بنزینی ساده تر هستش زیرا نیاز به جرقه زن ندارن و با فشرده شدن دیزل منفجر می شوند
        ۴-خودرو های دیزلی الان بسیار پاک هستند و فیلتر های متعدد و نحوه سوختن دقیقی دارند اون دود سیاه به دلیل احتراق ناقص در خودرو های دیزلی مثل مینی بوس های قدیمی هستش
        ۵- و اصل ماجرا
        گشتاور خودرو های دیزلی بصورت ساده بگم کلا از بنزینی بیشتر هست یعنی درسته توان بالاتری ندارند ولی قدرت بسیار زیادی دارند و موتور ها با دور های بیشتری در اختیار قرار می دهند درست مثل خودرو های سنگین مثلا شما دو خودروی ١.۵ لیتری بنزینی و دیزلی داشته باشید خودرو دیزلی با وجود کند تر بودن قدرت بیشتری دارد گشتاور بالاتری ارائه می دهد
        البته منظورتان از گشتاور ٢٠ و ٣٠ رو متوجه نشدم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          گازوئیل به معنای بنزینه؟؟؟؟؟!!!!
          اینو از کجا آوردید؟؟؟؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amir

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          در زبان انگلیسی :

          به بنزین میگن gasoline
          به گازوئیل میگن diesel fuel

          موفق باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amir

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          gasoline رو هم معمولا به صورت gas خلاصه میکردن.
          یادش بخیر من چهارم دبستان بودم همسایمون از این وَن های میتسوبیشی داشت.
          جای آمپر بنزینش نوشته بود gas .
          من فکر میکردم منظورش همین گاز شهری هست ???
          همیشه فکر میکردم اون بنده خدا خیلی خوشبخته. چون ماشینش با گاز لوله کشی کار میکنه و اصلا پمپ بنزین نمیره و بنزین نمیزنه ، شیر گاز رو وصل میکنه به یاک ماشینش !!! ??????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. amin

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          خیر دوست عزیز،gas یا gasoline در انگلیسی معادل بنزین است اما فرآورده گازوئیل معادل همون دیزل ویا اسم قدیمی آن” نفت گاز” است که به صورت gas oil نوشته میشود و با gasoline متفاوت است و نام تجاری آن دیزل است

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. كوروش

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          @amin

          دوست عزیز بنده خودم می دانم گازولین معادل چه چیزی هستش گازولین یا به قول ما گازوییل در همه جای دنیا معادل بنزین تلقی میشه و با دیزل متفاوت چه حتی به بنزین هواپیما گازوییل گفته می شود و در تمامی متون ما اینگونه نوشته می شود و دیزل همان دیزل گفته می شود
          اول کمی لاقل جست و جو کنید اطلاعاتتان بالا برود بعد نظر بدهید….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. علی

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          بنزینو میگن گازولین
          Gasolin

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. amin

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1126 ديدگاه)

          جناب کوروش کاملا در استباه هستید و مسأله را پیچیده هم نکنید
          شما که میدانید بنده خودم مهندس نفت هستم،،گازولین یا به قول ما گازوئیل اشتباه است!
          اتفاقا ما همیشه گازوئیل را به معنای درست آن (نفت گاز)به کار برده ایم و در ایران هیچگاه این ٢ به اشتباه به جای هم به کار نرفته اند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین مقدسی

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (88 ديدگاه)

        در ادامه صحبت های کوروش عزیز
        1- بله با گازوئیل کار میکنه
        2-کلی بخوام بگم بخاطر ملکول های بزرگتر گازوئیله که طبیعتا انرژی بیشتری توی خودشون ذخیره کردن
        3- هزینه ساخت موتورهای دیزل بخاطر آلیاژهای مقاوم تر و کاتالیزور بزرگتر ( که فلزاتی بعضا گرونتر از طلا توش بکار رفته) بیشتره ، هزینه سوخت بخاطر مصرف بسیار کمشون کمتره( قیمت سوخت دیزل و بنزین در اروپا خیلی به هم نزدیکن) هزینه تعمیراتشون ولی بیشتره
        4-خودرو های دیزلی که با تنظیمات کارخانه کار میکنند دود سیاه تولید نمیکنند(توی یوتیوب بچرخی کلی فیلم درمورد F-150 هایی که تقویت شدن و حوالی سه برابر قدرت بیشتری از مدل های دست نخورده دارن موجوده که ماشینای پشت سرشون رو توی دود سیاه محو میکنن)آلودگی اکسید نیتروژن توی موتورهای دیزلی چند برابر موتورهای بنزینیه به همین دلیل به کاتالیزورهای بزرگتر و فیلترهای مخصوص احتیاج دارن
        5- فرض کن یه آچار داری که یک متر طولشه اگر یه سرش یه وزنه یک کیلویی آویزون کنی و یه پیچ رو باهاش صفت کنی(بدون فشار آوردن) اون پیچو با ده نیوتن متر گشتاور پیچوندیش، امیدوارم توضیحم واضح بوده باشه.
        توی ماشین هرچی گشتاور بیشتر باشه ماشین راحت تر شتاب میگیره، شیب هارو راحت تر پشت سر میگذاره و کلا لازم نیست الکی به ماشین گاز بدی ( اسب بخار بیشتر بدرد سرعت گرفتن میخوره، هرچی بیشتر حداکثر سرعت بیشتر)
        گشتاور موتورهای دیزلی بخاطر شاتون بلندتر که باعث افزایش نسبت تراکم و کاهش دورموتور میشه زیاده.(نسبت تراکم زیاد در موتورهای دیزلی لازمه چون عمل احتراق بخاطر دمای بالای هوای فشرده شده انجام میشه و نیازی به شمع نیست.نسبت تراکم موتورهای دیزل بین 14 تا 20 وفشار داخل سیلندر تا40 بار ودمای هوای فشرده شده بین 600 تا800 درجه میتونه بالا بره.)
        اختلاف عدد گشتاور و عدد اسب بخار در موتور های دیزلی بیشتر از انواع بنزینیه چون طول شاتون در موتورهای بنزینی کوتاه تر از انواع دیزلیه اگر دقت کرده باشی عدد گشتاور و عدد اسب بخار در موتورسیکلت ها تقریبا مساویه و اونم بخاطر شاتون کوتاهتره بخطر همین موتور موتورسیکلت ها میتونن 15000 یا بیشتر دور بگیرن ولی در خودروها حوالی5000 تا8000 و درانواع دیزلی حدود 3000 دوره
        سعی میکنم چندتا مطلب درمورد اینجور چیزا بذارم تا بیشتر باهاشون آشنا بشید

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. كوروش

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          استفاده کردیم عالی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سیاووش

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (13 ديدگاه)

          احسنت. عالی. جامع. کاربردی.
          این سایت رو با این نظرات بشناسیم نه با کل کل های مسخره یک سری از آدم های ناشی که فقط اسم برند رو شنیدن و …
          واقعا لذت بردم از سبک نوشتار و توجه شما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. GTA

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (56 ديدگاه)

          عالی .مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. t-dey

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه درخواست از پدال.مقاله هایی که ترجمه میشن با توجه به زندگی اروپا و آمریکاست عملا به درد ما نمیخوره.فقط اطلاعات خواننده زیاد میشه.چیزی که به درد میخوره مقاله های کاربردیه لطفا بیشتر به این مقوله بپردازید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    دوستان به نظرتون اگه اور هنگ عقب نسل جدید داستر یه چیز بین نسل فعلی داستر و اور هنگ عقب این ماشین باشه چطوره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      نه خیلی شبیه این نیست داستر کراس اور ساب کامپکته صندوقش بزرگ نیست که بخواد کشیده بشه این حالت استیشن داره البته فرم دید بغلش ممکنه مخصوصا شکل پنجره همینجورا باشه طبق رندرهاش فیس عقب هم قراره چراغهاش مربع شکل باشه شاید شکل خود در شبیه بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ACR VIPER

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (589 ديدگاه)

        خب داداش منم نگفتم که عین این باشه
        گفتم یه چی مابینشون
        مثه اورهنگ x1
        منظورم فاصله بین گلگیر عقب تا انهای سپر عقبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یاسین

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (658 ديدگاه)

          اره اونکه کلیت که زبان طراحی داچیا تقریبا یکیه تو همه نسل ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. یاسین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    امیدوارم این خط تولید رنو پارس زودتر راه بیفته چون قراره لوگان جدید که اسمش سیمبله و ساندرو و جدید و داستر جدید توش تولید بشه و با قیمت خوب بیان تو بازار چون مدلهای جدید داچیا هم طراحیشون بهتر شده هم سطح تجهیزات و اپشناشون بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رافال M

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بسیار زیبا و خواستنیه نسبت به نسل قبلش
    شرکت کلاهبردار رنو هم در کنار هموطنان ایرانی عزیزمون توی سایپا و ایران خودرو خوب جنسای تاریخ گذشته و فیس قدیمی و با فناوری سال 2000 رو خوب می ندازن به ملت
    رهبران ترکیه دنبال جدیدترین چیزا برای مردمشون هست و اون وقت اینا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. BENZ&BMW

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    اخییییییی . این همون ال لگن خودمونه؟؟؟؟ چقدر قدش بلند شده ماشا الله بزنین به تخته???? (-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدي

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    در کل هنوز هم مالی نشده هر چند از مدلای داخل ایران خیلی بهتره اما با تمام این تفاسیر ماشینای داچیا بشدت نسبت به قیمتشون ارزش دارن و تو تمام کشورای اروپایی بین قشر ضعیف طرفدار دارن من که قبلا خودم ساندرو داشتم نسبت به هزینه که کرده بودم کاملا ازش راضی بودم چون با اون پول حتی دست دو برخی از برندای معتبر هم نمیدادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدي

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    البته در کنار مدلای فول مدلای نیمه فول و بدون آپشن هم در اروپا به فروش میره که قیمت نمونه های بدون آپشن بسیار باور نکردنیه مثال شما با پول یه تیبا میتونین یه ساندرو 2017 امن و بی دردسر بخرین تازه نسبت به در آمدهای اروپا واقعا مفته انگار که بخوای موتور سیکلت بخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مدل پایه یعنی نه خبری از کولر هست نه شیشه برقی چیزی که ما انتظار داریم حتما ماشین داشته باشه و گشتاور بالای ماشینم کمک میکنه با کلی وزن ماشین خیلی راحت حرکت کنه هر چند حداکثر سرعتش به دلیل پایین بودن قدرت خیلی بالا نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهمان

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (738 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه. ساده و کاربردی
    رقیب مستقیم اشکودا اکتاویا اسکات با نصف قیمت
    البته با این قیمت میشه داستر تک دف فول گرفت که خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا