رنو

کارلوس گوسن از مدیرعاملی رنو کنار رفت

همان‌گونه که انتظار می‌رفت کارلوس گوسن از سمت مدیرعاملی رنو کنار رفت. این خبر اولین بار توسط وزیر اقتصاد فرانسه برونو له مایر اعلام شده است.


رنو خبرهای منتشره در این باره را تایید کرده است. هیئت مدیره این خودروساز فرانسوی بصورت رسمی اعلام کرده ژان دومنیک سنارد به عنوان مدیرعامل جدید و تیری بلور به عنوان مدیر اجرایی رنو انجام وظیفه خواهند کرد.


سنارد هم اکنون وظیفه بهبود روابط بین رنو و نیسان را بر عهده گرفته و رابط اصلی با نیسان و دیگر اعضای این اتحاد به منظور گفت و گو درباره این گروه صنعتی بزرگ خواهد بود.

سنارد به رویترز گفته است:

این موضوع مهم است که اتحاد ما بسیار قوی باقی بماند. این وظیفه خطیر ما برای حرکت رو به جلو است.

کناره‌گیری گوسن پس از آن صورت گرفت که دولت فرانسه به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار رنو به دنبال جانشین مناسب او بوده است. کارلوس گوسن به مدت ۱۴ سال مدیرعامل و ۱۰ سال رئیس شرکت رنو بوده است.

گوسن با اتهام سنگین عدم گزارش بیش از ۸۰ میلیون از درآمد خود بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ در نیسان مواجه است. یکی دیگر از مدیران این شرکت یعنی گرگ کلی نیز به دلیل نقشش در این اتهامات بازداشت شده است.

مدیران رنو می‌خواهند با استقرار مدیریت جدید در این شرکت روی ساختار مالکیت جدید اتحاد رنو-نیسان کار شود.

هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان از تغییرات مدیریتی رنو استقبال کرده و کارهای آماده‌سازی دیدار سهامدار در ماه آوریل برای اخراج گوسن و کلی و همچنین انتصاب مدیران جدید رنو را انجام می‌دهد.

سایکاوا گفته است:

در طول بیش از ۲۰ سال گذشته، هر دو شرکت به هویت و ساختار یکدیگر احترام گذاشته‌اند و با ترکیب نقاط قوت یک همکاری قوی و رشد پایداری شکل گرفته است. این مزیت‌های مشترک به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. ما معتقدیم این مزیت‌ها و فعالیت‌ها باید سرعت بگیرند. ما از گشوده شدن فصل جدیدی در همکاری تاریخی‌مان بسیار خوشحال هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    اینکه کارلوس گوسن در کنار مدیریت شرکتها چه اقدامات شخصی انجام داده
    و این حساسیت خارجیها برعکس ما واسه مسایل مالی هر مدیر با هر درجه موفقیت، جالبه
    اما رنو و نیسان در دوره اون واقعا شکفته شد
    امیدوارم مدیران بعدی بتونن موفقیت اونو یا توسعه بدن یا حداقل حفظ کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    راستی رنو بالاخره تونست جایگرینی بجای بازار ایران پیدا کنه یا هنوز نتونسته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    کل سهم جهانی رنو در بازار ایران 3_4 درصد بود که مطمئنا هیچ مشکلی برای رنو ایجاد نخواهد کرد و جایگزین ایرانو به راحتی پیدا خواهد کرد ، ولی فارغ از بر کناری کارلوس گوسن هنوز هم معتقدم دسیسهایی در پس پرده برای برکنار کردنش بود کار به این ندارم که تخلف کرده یا نه ولی طرفهای ژاپنی تو این مدت خیلی مشکوک رفتار کردند و از پاسخ دادن به خیلی سوالات طفره رفتن .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا