رنو

قدرت‌نمایی رنو مگان RS تروفی در نوربرگ رینگ

در اروپا هاچبک های اسپورتی وجود دارند که دست آمریکایی‌ها هرگز به آن نمی‌رسد. رنو مگان RS و RS تروفی تنها یکی از این خودروهاست که آمریکایی‌ها نمی‌توانند پشت فرمان آن بنشینند. در خلال برگزاری نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر، رنو اقدام به معرفی مگان RS 2018 با قدرت ۲۸۰ اسب بخار کرد؛ اما آن زمان هم می‌دانستیم که نسخه قوی‌تر RS تروفی در راه است.


اولین تصاویر جاسوسی مگان RS تروفی حضور این خودرو در تست‌های پرفورمنس پیست نوربرگ رینگ را نشان می‌دهند. البته جزئیات زیادی از این هاچبک خوش‌تراش در دست نیست. حدس می‌زنیم این خودرو قدرت ۳۰۰ اسبی داشته باشد اما خب این یک خبر رسمی نیست. به‌هرحال کسب ۲۰ اسب بیشتر از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی مگان RS نباید برای مهندسان رنو کار سختی باشد. ما نمی‌دانیم آن‌ها این کار را چگونه انجام می‌دهند اما انتظار داریم یک اگزوز با جریان آزاد بیشتر و برنامه‌ریزی دوباره واحد کنترل پیشرانه در خودرو نصب شود.


مگان RS تروفی مشاهده شده فاقد هیچ‌گونه پوشش استتاری بوده و این احتمال تقویت می‌شود که این پروتوتایپ در تست‌های پیشرانه حضور دارد. به نظر می‌رسد تغییرات طراحی این خودرو هنوز در مرحله توسعه قرار دارد. این نسخه آزمایشی دارای ارتفاع کمتر و رینگ‌های خاص می‌باشد. نسل پیشین مگان RS تروفی از دامپرهای قابل تنظیم Ohlins و فنرهای کامپوزیتی Allevard استفاده می‌کرد. احتمال دارد نسل جدید این هاچبک داغ فرانسوی نیز از تنظیمات مشابه سیستم تعلیق و قطعات پرفورمنس سود ببرد.


شاید مرسدس-ای ام جی به سنگ محک شدن A45 امیدوار باشد اما نسخه ضعیف‌تر A35 قدرتی حدود ۳۰۰ اسب بخار خواهد داشت. شاید مگان RS تروفی یک رقیب برای محصول پایه مرسدس تلقی شود. اگر تروفی قدرت ۳۰۰ اسبی داشته باشد شاهد یک شاخ‌به‌شاخ هیجان‌انگیز خواهیم بود.


خوشبختانه مجبور به انتظار زیادی نیستیم زیرا رنو مگان RS تروفی اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    رنو مگان RS در جای خودش یک پدیده در دنیای هاچ بک هاست.البته ناگفته نماند که سازندگان فرانسوی مهارت زیادی در ساخت هاچ بک های قدرتی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AventadorSVJ

    ۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اروپا در ساخت هاچبک های قدرتمند و کاربردی تو جهان اوله و این ماشین رو فقط میشه با ماشین های خود اروپا مقایسه کرد .
    پس باید منتظر موند که بعد از رو نمایی این ماشین میتونه گلف GTI رو بزنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا