رنو

تصاویر جاسوسی رنو مگان RS جدید

اگرچه با دیدن تصاویر جاسوسی موجود خواهید گفت که این خودرو چیزی بیش از مگان GT نیست اما در حقیقت رنو در حال تست نسخه‌ی قدرتمندتر RS در جاده‌های برفی سوئد است. نوشته‌ی “برمبو” روی ترمزهای جلو نشان می‌دهند که با نسخه‌ی RS طرفیم و البته سیستم اگزوز حدید با خروجی‌های دوگانه در وسط سپر عقب را نیز نباید از یاد برد. تنها این نیست، یک سؤال هم این است که چرا رنو باید GT را که از حوالی سال ۲۰۱۵ در بازار است دوباره تست کند؟

2018-renault-megane-rs-spy-01
انتظار می‌رود مگان RS در ماه سپتامبر سال جاری وارد خط تولید شود. پس بدین ترتیب احتمالاً شاهد رونمایی از این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت خواهیم بود و سپس تولید آن در اواخر سال ۲۰۱۷ یا اوایل سال ۲۰۱۸ شروع خواهد شد.

2018-renault-megane-rs-spy-photo
سؤال اصلی این است که مگان RS دیفرانسیل جلو است یا تمام چرخ محرک؟ آخرین پروتوتایپی که شکار عکاسان شده هیچ نشانه‌ای از وجود سیستم چهارچرخ محرک را به همراه نداشته بنابراین این احتمال وجود دارد که RS کماکان به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه شود. بر پایه‌ی اخبار چند ماه گذشته، این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی جدیداً توسعه یافته‌ای استفاده خواهد کرد که این احتمال وجود دارد با نسخه‌ی اسپورت کمپانی آلپاین یکی باشد.

2018-renault-megane-rs-spy-04
به منظور فرستادن قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخاری به اکسل جلو از گیربکس ۶ سرعته ی دستی نیسان ۳۷۰Z استفاده خواهد شد. با پرداخت هزینه‌ای اضافی، خریداران می‌توانند گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک با سیستم لانچ کنترل را سفارش دهند.

2018-renault-megane-rs-spy-03
اگرچه مگان GT به‌صورت استاندارد با سیستم فرمان پذیری هر چهارچرخ عرضه می‌شود اما مگان RS این سیستم را به‌صورت سفارشی در اختیار خواهند داشت و خواهند توانست آن را در صورت عدم نیاز حذف کنند. مالکان مگان GT نمی‌توانند این سیستم را حذف کنند. شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه از تنظیمات اسپورت، کاپ و تروفی سیستم تعلیق استفاده خواهد شد و دامپرهای تطبیق‌پذیر نیز به‌صورت سفارشی در دسترس قرار خواهند گرفت.

2018-renault-megane-rs-spy-02
احتمالاً مگان RS به منظور کسب رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو راهی نوربرگ رینگ خواهد شد. هم‌اکنون این رکورد به فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت S با زمان ۷ دقیقه و ۴۷.۱۹ ثانیه تعلق دارد.

Renault Megane RS Trophy Render
Renault Megane RS Trophy Render

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (522 ديدگاه)

    با توجه به اینکه تغییرات فاحشی نسبت به megan GT نداره و با توجه به قدرت بالا (300 اسب)به نظرم بهتر بود با سیستم چهارچرخ محرک تولید بشه نه دیفرانسیل جلو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاسین

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    به نظرم نگین خودرو اگه سال دیگه مگان 2016 رو به بازار بیاره خیلی خوب سبد محصولات رنو رو تو ایران تکمیل میکنه نیاز برای حضور سدان کامپکت رنو تو بازار خیلی حس میشه هم طراحی استثنایی داره هم از نظر فنی واسه رقباش دردسر درست میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مرتضی مقدم

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    با احترام به دیدگاه تمام عزیزان باید عرض کنم آخه مورچه چیه کله پاچش چی باشه.مگان خودش چیه و چی بوده که تصاویر جاسوسی ازش بگیرن.انگار یارو فک کرده از آونتادور تصاویر یواشکی گرفته.خخخخ.ضمنا به لحاظ اخلاقی این حرکت یعنی اشاعه تصاویر جاسوسی خودروهای رسما معرفی نشده درسته آیا؟این واقعا برام سواله(مواردی که عمدا توسط خود سازنده ها انجام میشه به کنار که همه از تبلیغات گوشی اپل یاد گرفتن)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا