رنو

تفاوت‌های بین رنو و داچیا داستر 2018

دومین نسل داچیا داستر چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد و این شاسی‌بلند ارزان‌قیمت حالا آماده پذیرایی از نشان الماس رنو در پیشانی خود است. جای تعجبی وجود ندارد که این خودروی ارزن قیمت برای بازار آمریکای جنوبی تقریباً طراحی ظاهری یکسانی با پسرعموی اروپایی خود داشته اما در جلوپنجره شاهد تغییراتی بوده و تریم پلاستیکی روی درب پشتی هم‌اکنون بجای طرح مشکی از طراحی نقره‌ای برخوردار است.

رنو داستر جدید
اما اوضاع درباره کابین کاملاً تفاوت می‌کند زیرا رنو تلاش‌هایی برای تمایز هر دو خودرو داشته است. ورودی‌های هوای کروی در داچیا داستر حذف شده و حالا ورودی‌های گیراتری جای آن‌ها را گرفته و البته از نظر ما این طراحی در رنو بهتر از کار درآمده است. همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید تنها دو ورودی مرکزی در داشبورد رنو داستر وجود داشته درحالی‌که پسرعموی اروپایی سه ورودی هوا دارد.

علاوه بر موضوعات یاد شده، رنو داستر ۲۰۱۸ غربیلک فرمان لوکس‌تری داشته و جزئیات کرومی در پشت آمپرها به چشم می‌خورد. هر دو مدل از همان سیستم اطلاعات سرگرمی نسل اول داستر استفاده کرده اما نسخه جدیدی از این سیستم در سال آینده معرفی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا سیستم اطلاعات سرگرمی جدید جایگزین نسخه قبلی خواهد شد یا اینکه به‌صورت یک آپشن در دسترس مشتریان خواهد بود.

رنو داستر جدید
رنو برنامه‌هایی برای فروش داستر با همان پیشرانه‌های قبلی داشته که معروف‌ترین آن‌ها نسخه ۱.۶ لیتری ۱۱۵ اسب بخاری در هر دو نسخه تک و دو دیفرانسیل بوده و دو گیربکس دستی یا CVT نیز در دسترس هستند. افرادی که قدرت بیشتری می‌خواهند می‌توانند پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۵ اسبی را انتخاب کنند. البته پیشرانه‌های دیزلی دیفرانسیل جلو نیز با قدرت ۸۵ و ۹۰ اسب در دسترس بوده و مدل‌های چهار چرخ محرک دیزلی از پیشرانه ۱۱۰ اسب بخاری استفاده می‌کنند. یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک نیز در دسترس خواهد بود اما این گیربکس تنها برای مدل دیفرانسیل جلوی ۱۱۰ اسبی ارائه می‌شود.

رنو داستر جدید
به خاطر داشته باشید که رنو نسخه پیکاپ داستر با نام Oroch را نیز دو سال است که می‌فروشد و احتمالاً نسل دوم نیز از این موهبت برخوردار شده و البته نشان داچیا در اروپا نیز به آن افزوده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. جهانگیر رومی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (147 ديدگاه)

    چقد جلوش شبیه کولئوس شده ??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۲۵ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      به نظرم رنو زیادی داره همه ماشیناشو شبیه کانسبت رنو rs میکنه
      برای این میگم چون زبان طراحی جدیدشم بعد این کانسپت شروع شد
      https://gaadiwaadi.com/wp-content/uploads/2016/02/Renault-RS01-Race-Car-Concept.jpg
      مرسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    مدل های داچیا را بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    داستر ماشین عالیه آفرود با این شاسی و ارتفاع خوبش میشه رفت گلگیرای خوبی داره مثل ال90 فقط سپر جلو کار خراب کرده قیمتش بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۲۶ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (43 ديدگاه)

      آفرود؟ داستر؟
      لندکروزر، پاترول، رانگلر، پاجیرو، جی کلاس، هامر، ناوارا
      و اکنون داستر
      چرا داستر آخه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ARIAN

        ۲۶ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        البته قیمتاشونم در نظر بگیر
        تو این رنج قیمت یکی از بهترین افرودارو داستر داره. وگرنه اینو که جی کلاس افرود بهتری از داستر داره همه میدونن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ابولفضل نصیری

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    هیچ کدومشون برای من فرقی ندارن هر کدوم قیمت کمتری عرضه کنن اون به نظرم به صرف تره که قطع به یقین قیمت داچیا با توجه به نیروی کار و قوانین تولیدی در رومانی کمتر تموم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. me84

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من نمیدونم این موتور 1600 سی سی ال 90 چقدر کشش داره که از 2005 تا حالا دارن روی محصولاتشون نصب میکنن و جالبه که سال به سال به قول خودشون آلایندگی محصولاتشون داره پایین تر میاد ولی طبق این مقاله خودشون هم تاکید کردن از همون موتور 1.6 قبلی استفاده کردن. چجوریاست؟ همون موتور بدون هیچ تغییری اما سال به سال آلایندگیش داره میاد پایینتر؟ یه جورایی یاد ایران خودرو و سایپا افتادم. فقط اونا مجبورن که آپدیت بشن، ولی ایران خودرو و سایپا مجبور نیستن. وگرنه استراتژی مزخرف فرانسوی تو همشون هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا پ

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    کابین داچیا اسپورتی و جوانپسندتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا