رنو

خاتمهٔ عرضهٔ محصولات داچیا با برند رنو

رنو قصد دارد به عرضهٔ محصولات داچیا در بازارهای خارج از اروپا مثل روسیه و برزیل با برند خودش پایان دهد. رنو هم‌اکنون محصولاتی از داچیا مثل لوگان و ساندرو را با برند خودش در این مناطق عرضه می‌کند اما به گفتهٔ مدیر طراحی رنو آقای «Laurens van den Acker» در مصاحبه با اتوموتیو نیوز، سازندهٔ فرانسوی به‌زودی به این کار پایان خواهد داد. وی در حاشیهٔ نمایشگاه مسکو گفته است: «هدف ما ایجاد یک سبد محصولات جهانی برای رنو است». سپس وقتی از او در مورد محصولات داچیا با برند رنو سؤال شد پاسخ داده است: «ما قصد داریم این کار را متوقف کنیم».

این تصمیم تنها یک استثناء دارد و آن کراس‌اوور ارزان‌قیمت داستر است که همچنان در سبد محصولات جهانی رنو باقی خواهد ماند. به گفتهٔ van den Acker چون داستر یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت است، عرضهٔ آن با برند رنو همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. مدیر طراحی رنو همچنین اضافه کرده است که این شرکت مدل‌های لوگان و ساندرو را با محصولات خودش جایگزین خواهد کرد اما این مدل‌ها همچنان با برند داچیا در بازار اروپا عرضه خواهند شد.

اخیراً به دلیل بهبود کیفیت محصولات شرکت لادا، رنو در روسیه تحت‌فشار قرار گرفته است. van den Acker دراین‌باره گفته است:

«با حضور استیو ماتین به‌عنوان طراح ارشد لادا، شرایط رقابت در روسیه برای ما سخت شده است و به همین دلیل مجبوریم فشار برند رنو در این کشور بیشتر کنیم».

در همین راستا، رنو در نمایشگاه مسکو کراس‌اوور کوپه‌ای بنام آرکانا را رونمایی کرده که پس از نسخهٔ روسی کراس‌اوور کپچر، دومین محصول مستقل این شرکت برای بازارهای نوظهور محسوب می‌شود. (نسخهٔ روسی کپچر روی پلت‌فرم ارزان‌قیمت B0 یا همان پلت‌فرم داچیا ساخته شده و کمی کشیده‌تر از نسخهٔ اروپایی آن است). آرکانا از اوایل سال آینده در روسیه عرضه خواهد شد. البته رنو قصد دارد این کراس‌اوور کوپه را در چین، آمریکای جنوبی و کرهٔ جنوبی هم عرضه کند اما هنوز تصمیمی در رابطه با عرضهٔ آن در اروپا گرفته نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ««هدف ما ایجاد یک سبد محصولات جهانی برای رنو است»»
    ««مدیر طراحی رنو همچنین اضافه کرده است که این شرکت مدل‌های لوگان و ساندرو را با محصولات خودش جایگزین خواهد کرد اما این مدل‌ها همچنان با برند داچیا در بازار اروپا عرضه خواهند شد.»»
    .
    چه توجیهی داره تولید ۲ خودروی مثل هم در ۱ شرکت با نامهای مختلف
    ۲ تا ساندرو یکی از رنو یکی از داچیا
    ۲ تا لوگان یکی از رنو یکی از داچیا

    هم رنو داره خوب میفروشه هم داچیا
    هم رنو داره طبق فلسفه خودش پیش میره هم داچیا
    نیازی به موازی کاری نیست
    تازه رنو با نیسان هم محصولات مشترکی داره
    این یعنی ممکنه حتی ۱ خودرو در آینده با ۳ نام عرضه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Amini

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      این کار بیشتر مربوط به طراحی میشه که رنو میخاد محصولاتی عرضه کنه که از نظر طراحی ام شبیه محصولات دیگش باشه نکه مثل نسل حال حاظر لوگان یا ساندرو شباهت کمی داشته باشن به احتمال زیاد همه چیز این مدلا حفظ میشه فقط تو طراحی خارجی و شاید کمی تو طراحی داخلی تغییر داشه باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا