رنو

داچیا هم وارد بازی الکتریکی‌ها و هیبریدی‌ها می‌شود!

داچیا همچنان یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های رنو در اروپاست چراکه محصولاتی ارزان‌قیمت را در اکثر بازارها عرضه می‌کند. البته الکتریکی سازی سبد محصولات داچیا می‌تواند سود و آمار فروش این شرکت را تهدید کند و به همین خاطر است که داچیا بسیار کند و با طمأنینه در این مسیر حرکت می‌کند.

بنا به گفته مدیرعامل رنوی اروپا، داچیا به زودی به برندی الکتریکی شده تبدیل خواهد شد و از تکنولوژی‌های رنو سود خواهد برد.

فیلیپ بوروس گفته است:

دلیل اصلی فروش داچیا ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی است و این شرکت به عنوان بخشی مهم از رنو تکنولوژی‌های این برند را با کمی تأخیر دریافت خواهد کرد؛ بنابراین داچیا همه‌ی آن چیزی که رنو از نظر الکتریکی سازی دارد را خواهد گرفت زیرا ما نیازمند الکتریکی کردن داچیا با خودروهای تمام الکتریکی یا هیبریدی خواهیم بود. درست است که داچیای امروزی الکتریکی نیست اما برندهای زیاد دیگری هم وجود دارند که از وضعیت مشابهی برخوردار می‌باشند. فکر می‌کنم همه شرکت‌ها الکتریکی خواهند شد زیرا این روندی اساسی است.

زمانی که از مدیر رنو درباره تولید محصولات پاک‌تر داچیا به دلایل زیست‌محیطی پرسیده شده او به‌طور قطعی پاسخ داده و اضافه کرده زمانی که این شرکت شروع به رشد کرد اکثر مشتریان فرانسوی در محیط‌های روستایی زندگی می‌کردند اما امروز مشتریان زیادی در شهرهایی همچون پاریس حضور دارند. آن‌ها خواهان داچیای الکتریکی هستند اما خب قیمت این نوع خودرو باید کمتر از یک رنوی الکتریکی باشد.

وقتی از او درباره زمان الکتریکی شدن برند داچیا پرسیده شده او گفته است:

فکر می‌کنم در دو یا سه سال آینده شاهد الکتریکی شدن داچیا خواهیم بود.

از بوروس درباره استفاده داچیا از سایر تکنولوژی‌های اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی پرسیده شده که او نیز تائید کرده این اتفاق رخ خواهد داد.

او خاطرنشان ساخته است:

بله اما مشتریان ما خواهان تکنولوژی نیمه خودران نیستند. آن‌ها چیزی ساده‌تر می‌خواهند یعنی از نقطه الف به ب بروند. به همین خاطر آن‌ها خواهان کولر، شیشه‌های برقی، فرمان هیدرولیک و… هستند اما خودروی خودران نمی‌خواهند زیرا می‌دانند که در یک خودروی ۱۰ هزار یورویی هرگز خبری از تکنولوژی خودران نخواهد بود. زمانی که خواهان آن باشند ما هم به دنبالش خواهیم رفت؛ اما ما تلاش خواهیم کرد این کار را تا جایی که می‌توانیم به تأخیر بیندازیم زیرا در غیر این صورت مدل تجاری داچیا شکسته خواهد شد.

یکی از گزینه‌های قابل تأمل داچیا برای شروع کار خود در این زمینه جدید خودرویی همچون رنو سیتی K-ZE بازار چین خواهد بود که قیمت ۸۷۰۰ دلاری در این کشور دارد. ریبج کردن این خودرو برای داچیا خیلی سخت نخواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رامتین

    ۱۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    داچیا با تنها دو محصول ساندرو و داستر خوب تونست فروش کنه. واقعا دیدگاه استراتژیک رنو در این زمینه خوب بوده. ضمن اینکه واقعا هم خودروهای خوبی هستند. همه چی نرمال.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا