رنو

داچیا داستر همچنان ارزان‌ترین شاسی‌بلند اروپا

درحالی‌که نسل اول داچیا داستر در کشورمان به عنوان خودرویی لوکس مطرح شده و از دسترس افرادی زیادی خارج است (!) دومین نسل این خودرو در اروپا عرضه شده و این برند امیدوار است همچنان با حربه ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی داستان موفقیت‌آمیز نسل اول را ادامه دهد.

داچیا داستر جدید نیوفیس
داچیا از یازدهم ژوئن فروش این خودرو را شروع می‌کند و قیمت آن از ۹۹۹۵ پوند آغاز می‌شود. بدین ترتیب داچیا داستر جدید ارزان‌ترین شاسی‌بلند بریتانیا لقب می‌گیرد.

داچیا داستر جدید نیوفیس
نسل جدید داستر بنا به گفته سازنده از هر نظری بهبود یافته و هم‌اکنون آرامش و رفاه بیشتری در کابین آن حکم فرماست.

داچیا داستر جدید نیوفیس
استایل بیرونی این خودرو هم‌اکنون عضلانی‌تر و دل‌چسب‌تر بوده و کابین نیز از برخی تکنولوژی‌ها که برای اولین بار در محصولات داچیا دیده می‌شود سود برده است. این بخش هم‌اکنون دارای صندلی‌های کاملاً بازطراحی شده با فوم متراکم‌تر و بالشتک‌های بزرگ‌تر برای بهبود راحتی و حمایت از بدن بوده و صندلی راننده هم دارای استراحتگاه دست و تنظیمات بیشتر است. ورود بدون کلید، هشدار نقاط کور و سیستم تهویه مطبوع خودکار نیز جزو اولین‌های این خودرو و برند داچیا می‌باشند.

داچیا داستر جدید نیوفیس

داچیا همچنین ادعا می‌کند سر و صدای کابین در مقایسه با نسل قبلی کاهش قابل‌توجهی داشته و البته این امر به لطف ایزوله بهتر صدا، استفاده از مواد سرکوب کننده صدای بیشتر و شیشه‌های جلوی ضخیم‌تر میسر شده است.

داچیا داستر جدید نیوفیس
علیرغم اینکه داستر به خاطر قیمت ارزان شناخته می‌شود اما در تلاش است تا یکی از تواناترین شاسی بلندهای آفرود این کلاس باشد و به همین خاطر فاصله ۲۱۰ میلی‌متری از سطح زمین داشته و فاصله حمله و فرار آن به ترتیب ۳۰ و ۳۳ درجه می‌باشد. کنترل حرکت در سراشیبی و کنترل شروع به حرکت در سربالایی نیز جزو سیستم‌های کمکی داستر جدید هستند. این خودرو همچون قبل با آپشن چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

داچیا داستر جدید نیوفیس

مدل‌های بنزینی این خودرو در بریتانیا ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری که قدرت ۱۱۳ اسبی و گشتاور ۱۵۶ نیوتون متری دارد عرضه می‌شوند. مشتریان همچنین می‌توانند نسخه دیزلی ۱.۵ لیتری ۱۱۳ اسبی را سفارش دهند. هر دو پیشرانه به یک گیربکس دستی متصل هستند اما نسخه بنزینی را می‌توان با سیستم چهار چرخ محرک سفارش داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی دهقان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بیاد ایران با قیمت لامبورگینی و فراری عرضه میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. بهراد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    و همچنان دست نیافتنی در ایران

    شک ندارم حتی ماشین رو خارجی ها مفت بفروشن یا کادو بدن دلالای ما نمیزارن با قیمت کمتر از پنجاه میلیون بیاد

    اونجا ارزون ترین هم باشه شانس اینکه پر فروش باشه خیلی کمه ، اما شما اینجا ارزونترینا رو بیا ببین چه کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این خودرو از اینم ارزونتر هستش چون مالیات خودرو تو انگلیس زیاده وگرنه تو محدوده یورو قیمتش کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خداییش استایل بیرونی اش اگه نگم بی نظیر بلکه تو کلاس خودش کم نظیره چون از محدود کراس اورهایی هستش که رویکرد افرود رو در استایل مد نظر قرار داده و اتفاقا به همین دلیل موفق بوده.
    چیزی که برای من جالبه ماندگاری فرمهاست که یک خودرو جذاب با ماندگاری بالا ازش ساخته.(البته از دید استایل کاری به فنی ندارم که البته در اون زمینه هم حرفهایی برای گفتن داره)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا