رنونیسان

پای دولت ژاپن نیز به پرونده شکست ادغام رنو/فیات-کرایسلر باز شد!

ظاهراً دولت ژاپن نیز در قضیه‌ی شکست پروژه‌ی ادغام رنو/فیات-کرایسلر دخالت داشته و نگران بوده که این حرکت تأثیری منفی روی نیسان داشته باشد.


بلومبرگ به نقل از منابع موثق اعلام کرده مقامات ژاپنی نظرات خود دراین‌باره را با دولت فرانسه در میان گذاشته‌اند. این امر باعث شده فرانسه که بزرگ‌ترین سهامدار رنو محسوب می‌شود گفت‌وگوها را به منظور جلب نظر و حمایت نیسان متوقف کند اما خب فیات-کرایسلر از این تأخیرها عصبانی شده و پیشنهاد خود را پس گرفته است.

ظاهراً جزئیات مربوط به نقش دولت ژاپن در این پروژه تا به امروز مخفی نگه داشته شده بود اما اگر خبر منتشر شده صحیح باشد بنابراین می‌توانیم میزان پیچیدگی این گفت‌وگوهای ادغام بین رنو و فیات-کرایسلر را بفهمیم.

وزیر اقتصاد ژاپن از اشاره به این موضوع خودداری کرده و وزیر اقتصاد فرانسه هم از اظهارنظر دراین‌باره طفره رفته است. رنو و نیسان نیز همین روش را در پیش گرفته‌اند.


همان منابع موثق اعلام کرده‌اند نیسان علیرغم اینکه احساس کرده در قضیه‌ی ادغام رنو و فیات-کرایسلر کنار گذاشته شده اما از وزارت اقتصاد ژاپن درخواست دخالت و گفت‌وگو با دولت فرانسه را نکرده است.

Carlos Ghosn
اما حالا تمرکز اصلی روی بهبود روابط بین رنو و نیسان معطوف شده و هر دو خودروساز قبلاً قدم‌هایی را برای رسیدن به این هدف برداشته‌اند.


اندکی پس از تائید ساختار جدید نیسان توسط رنو، ژاپنی‌ها به مدیرعامل رنو آقای تیری بلور اجازه دادند تا یکی از صندلی‌های کمیته‌ی حسابرسی نیسان را در اختیار داشته باشد. ژان دومنیک سنارد دیگر مدیر بلندپایه‌ی رنو نیز یکی از صندلی‌های کمیته‌ی نامزدی نیسان را در اختیار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خوبه که ادغام نشدن بنا به دلایل زیادی که خیلی ها بهش اشاره کردن که مهم ترینشون انزوایِ نیسان در این اتحاد بود
    آفرین به دولت ژاپن و نیسان ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    واقعا عکس دوم رو یه نگاهه خوب کنین..
    یدونه از زیر برندای فیات کرایسلر به تمام رنو و متعلقاتش می ارزه خب ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Landscape

      ۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (174 ديدگاه)

      شاهین جان ترول از این واضح تر
      فقط باید نظر من سانسور کنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        سلام وقت بخیر
        بخش کامنت ها دست من نیست دوست عزیز.
        مخلصم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیرهمایون

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اقا اینکارو نکنید .مزاراتی و آلفا رو با نیسان ادغام نکنید برای این برندهای قدیمی و بزرگ حیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    از اول معلوم بود طرح ادغام رنو و fca بیشتر جنبه ی گرو کشی داشت و نیسان هم میدونست بدون حضورش عملا این ادغام جذابیتی برای fca نداره.
    با هیبریدی و الکتریکی شدن اکثر محصولات لوکس بازار اوضاع برای مزراتی و آلفا سخت تر خواهد شد و fca نمیاد هزینه ی زیادی برای این روند انجام بده و به صرفه نیست ، در حال حاضر بهترین راه کار فروش این دو برند برای نجاتشون هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    زیر این مقاله هرچی کامنت بزاریم دیسلایک میخوریم اما اگه یه نگا به عکس ۲ بندازید همه چی واضحه
    شکر ک نشد
    رنو برند معتبر و موفقیه ولی حیف کرایسلر و‌ …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا