رنوطراحی

نسخه‌های مجازی متنوع از داچیا داستر 2018

پس از ۷ سال حضور در بازار و فروش بیش از یک میلیون دستگاهی، داچیا داستر بسیار ارزان‌قیمت (البته در آن‌طرف آب!) وارد نسل دوم خود شده است. بخش کم‌هزینه رومانیایی رنو از همان معماری نسل قبلی داستر در نسل جدید بهره برده و بدنه و کابین را به‌روزتر کرده است.


ازآنجایی‌که داستر مدلی تقریباً جهانی و بسیار محبوب بوده، قبلاً توجه برخی هنرمندان صنعتی را به خود جلب کرده است. این بار X-Tomi Design تمامی نسخه‌های متنوع از داستر ۲۰۱۸ را به‌صورت مجازی به تصویر کشیده است. اگرچه دو نسخه به تصویر کشیده شده کاملاً ذهنی و دور از انتظار هستند اما دوتای دیگری می‌توانند وارد خط تولید شوند.


برای مثال نگاهی به نسخه پایه داستر با سپرهای رنگ نشده بیندازید. این خودرو می‌تواند یک نسخه پایه بسیار خوب باشد که از رینگ‌های فولادی و آینه‌های جانبی و دستگیره‌های درب بدون رنگ استفاده می‌کند. همچنین مه شکن‌ها نیز برای کاهش هزینه ها حذف شده که تصمیم توجیه‌پذیری است زیرا هدف اصلی داچیا ارائه خودرو با کمترین قیمت است.


همچنین شانس خوبی برای تولید نسخه پیکاپ از داستر نیز وجود دارد زیرا رنو قبلاً پیکاپ را با برند خود در آمریکای جنوبی ارائه کرده است. این خودرو که داستر Oroch نام دارد و بیش از دو سال است که در بازار حضور دارد.

داستر شاید یکی از ارزان‌ترین شاسی بلندهای نو باشد اما ضرورتاً از نظر تکنولوژی در سطح پایینی قرار ندارد. نسخه جدید دارای تجهیزاتی چون دوربین دید عقب، هشدار نقاط کور، ورود بدون کلید و چراغ‌های جلوی خودکار است. این خودرو همچنین دارای سیستم تهویه مطبوع خودکار و کیسه‌های هوای جانبی برای ایمنی بیشتر است. نیازی به گفتن نیست که سیستم چهار چرخ محرک نیز ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    آبی رنگه عالی شده، شبیه یه خودروی ارزون نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. SS

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (738 ديدگاه)

    نسخه کوپه ش قشنگه
    پیکاپ هم بهش میاد
    کاش میتونست با قیمت واقعیش (زیر 50 میلیون) عرضه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Landscape

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نسخه سوم اگه تولید بشه قشر جوون هم سراغ داستر حتما میرن
    حالت عضله ای خاصی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    نسخه پیکابش واقعا عالیه
    خیلی خوش استایله در صورت تولید و
    با توجه بی استحلاک کم مجموعه فنی میتونه یه نسخه موفق از داستر تو بازار باشه
    مخصوصا تو بازار هایی مثه آمریکا جنوبی آفریقا و استرالیا
    وصد البته تو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hosein

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    داستر بنظرم انتخاب عاقلانه ایه،یه ماشین کاری با ظاهر و فنی مناسب خیالتم راحته که ماشین سوسولی نیس.قیمتشم صد در صد باید ارزونتر بود ولی نسبت به بقیه قیمت گذاریهاشون بد نیست.نسخه جدیدشم که خیلی بهتر شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اگه اون نمونه توی تصویر اول که دو در هست بیاد – من یکی از مشتریاش میشم – یعنی به لحاظ کلاس به نظر من پای خودشو گذاشته تو رد پای پرادو دو در – خیلی با مزه شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا