رنو

رنو ایران را پایگاه خود کرد + محصول جدید رنو در ایران

در شرایط فعلی این خبر کمی عجیب به نظر می رسد اما یک ایرانی به نام آقای پیمان کارگر  مدیرعامل جدید «رنوخاورمیانه» شده و ایران نیز حالا پایگاه صادراتی رنو در خاورمیانه به شمار می‌رود . ایمان کارگر در نشستی خبری اظهار کرد: بخش رنو خاورمیانه در چارت سازمانی رنو فرانسه تشکیل شده و این جانب علاوه بر مدیرعاملی پارس، مدیر عاملی و نمایندگی شرکت رنو فرانسه را در ۱۳ کشور خاورمیانه برعهده گرفتم.

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_01
Renault-Sandero_2008

در طول نشست خبری آقای پیمان با اهالی رسانه از خبرنگاران اصرار بود که به این دلیل و به آن دلیل، استراتژی جدید رنو سرانجامی حداقل در کوتاه‌مدت نخواهد داشت و از مدیرعامل رنوپارس انکار؛ آقای کارگر البته همه مشکلات موجود را پذیرفت و حتی از سخت تر شدن شرایط نسبت به گذشته خبر داد، اما از ابتدا تا انتهای نشست خبری‌اش تاکید کرد که «می‌شود» و «می‌توانیم.» او با صراحت گفت که ایران بازاری استراتژیک برای رنویی‌ها به حساب می‌آید و این نه حرف او که حرف مدیران ارشد رنو است. مدیرعامل رنو خاورمیانه حتی این را هم گفت که رنو منتظر رییس جمهور آینده ایران نیست و کاری ندارد که چه کسی میهمان بعدی پاستور خواهد شد، چون برنامه‌هایش شفاف است و خود را برای شرایط آینده کار در قلب خاورمیانه، آماده کرده است.

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_02
Renault-Sandero_2008

اما برنامه‌ای که رنو برای ایران به عنوان پایگاه صادراتی‌اش در خاورمیانه دارد، از تبدیل شدن کشور به پل ارتباطی این شرکت فرانسوی با اعراب حکایت می‌کند. به گفته مدیرعامل رنوپارس، «رنو خاورمیانه» با حضور ۱۳ کشور شامل ایران، عراق، عربستان، کویت، بحرین، عمان، امارات متحده عربی، قطر، اردن، لبنان، سوریه، یمن و افغانستان تاسیس شده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ایران به عنوان پایگاه صنعتی رنو در خاورمیانه محسوب می‌شود و تولیدات این شرکت در ایران مطابق با استانداردهای بین‌المللی به بازارهای خاورمیانه صادر خواهد شد. با این حال تیم بازاریابی و فروش شرکت رنوی خاورمیانه در دبی مستقر می‌شود و یک تیم پشتیبانی نیز در پاریس وجود خواهد داشت. همچنین در راستای برنامه جدید رنو، سرمایه‌گذاری این شرکت در ایران افزایش خواهد یافت که این مساله در حال بررسی است.

Renault-Sandero_2008_1600x1200_wallpaper_09
Renault-Sandero_2008

این خبر مهم با خبر ورود یک محصول جدید از رنو نیز به ایران همراه بود . با پایان یافتن مراحل نصب خطوط تولید و تامین قطعات محصول جدیدی از شرکت رنو در ایران تولید خواهد شد.

به نقل از ایسنا، این خودرو جدید در خارج از کشور با نام ساندرو شناخته می شود که خودرویی تولید شده بر روی پلت فرم X90 (همان پلت فرم تندر ۹۰) است. البته اگرچه ساندرو بر روی پلت فرم تندر ۹۰ تولید شده اما از نظر شکل ظاهری (بدنه) و طراحی داخلی تفاوت های زیادی با این خودرو دارد.این خودروی جدید برخلاف تندر ۹۰ طراحی بهتری داشته و با داشتن زوایای گرد و منحنی در بدنه، برعکس تندر ۹۰ از ظاهر جذابی برخوردار است. طول این خودرو حدود چهار متر بوده و فضای داخلی بیشتری نسبت به تندر ۹۰ دارد. تولید ساندرو از سال ۲۰۰۸ در سایتهای تحت مدیریت شرکت رنو آغاز شده و همچنان ادامه دارد. اگرچه زمان دقیق تولید و عرضه این خودرو در بازار ایران هنوز مشخص نشده اما احتمال دارد تا پایان امسال این کار صورت گیرد.

و اما روایت پدال از رنو سندرو …

2011-Renault-Sandero
۲۰۱۱-Renault-Sandero

رنو سندرو گامی در راستای روابط بین المللی شرکت رنو است . این محصول که در ابتدا در  Mercosur (اتحادیه ی کشورهای آمریکای جنوبی) تولید و عرضه شد مانند لوگان نقشی اساسی را در پروژه های بین المللی رنو ایفا می کند . در سال ۲۰۰۸ نیز نسخه ی داچیا از سندرو ، در رومانی ، برای بازار اروپا و مغرب نیز برروی خط تولید قرار گرفت . در سال ۲۰۰۹ برنامه ای برای تولید و فروش این محصول در آفریقای جنوبی گرفته شد . و این روند حضور در بازارهای مختلف ادامه داشته است تا به اکنون که ایران بعنوان میزبان بعدی دسترو انتخاب شده است .

url

از ویژگی های بارز این محصول البته در بازار جهانی خودرویی پویا ، جادار و با طراحی نسبتا خوب است که این طراحی حضور در بازار کم تنوع و تشنه ای مثل ایران را تا سال ها تضمین می کند . در بازار جهانی این خودرو به قیمت کم در مقابل کلاسی که دارد مشهور است به عبارت دیگر قیمتی که سندرو دارد هم رده ی خودروهایی در کلاس ابعادی کوچک تر است . بازار هدف و اولیه ی این خودرو آمریکای جنوبی است تا بتواند نیازهای شهری و خانواده های این منطقه را پوشش دهد . بر همین اساس سندرو زاییده ی مرکز تحقیقات تکنولوژِی رنو در آمریکای جنوبی RTA ، در برزیل است .در سال ۲۰۰۵ حدود ۵۰ کارمند RTA کار را برروی این پروژه در کنار تیم توسعه آغاز کردند، که نتیجه ی آن با توجه به ظرفیت های تولید و تامین قطعات منطقه ، سندرو شد  . RTA در حالی این خودرو را با توجه به ضرب العجل ها در خط تولید قرار داد که همزمان به کیفیت و هزینه های آن می اندیشید . از مزایای این پروژه قرارگیری بخش تولید در نزدیکی بخش مونتاژ بود که باعث کاهش در حمل و نقل قطعات ، هزینه های تدارکات و عوارض گمرکی شد .

renault-sandero-sport-02
renault-sandero-sport

برای اطمینان از هماهنگی سندرو با بازار آمریکای جنوبی هشت دستگاه از این خودرو پیش از تولید هر کدام بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر در انواع جاده های آمریکای جنوبی تست شدند . همزمان تست های مشابهی هم بروی این خودرو در فرانسه صورت گرفت . شعبه رنو در برزیل ۳۷۲ میلیون یورو برروی پروژه ی لوگان و سندرو سرمایه گذاری کردند . هر دو خودرو برروی پلت فرم  B0 توسعه داده شدند که باعث کاهش هزینه ها در فاز تحقیقاتی و تولید شد .

بدون شک حضور لوگان و سندرو نشان دهنده ی ظرفیت های وقت آمریکای جنوبی و تضمین استفاده ی بهینه از امکانات آن کشور ها بود که باعث شد هزاران فرصت شغلی ایجاد شود .

renault sandero 5

حال باید دید که در صورت ادامه ی همکاری رنو با ایران آیا حاضرند تا دوباره با صرف چنین هزینه ای ، مدلی بر پایه ی ویژگی های منطقه ی خاورمیانه به طور اختصاصی طراحی کنند یا اینکه همچون هموطن دیگرشان پژو صرفا به بازاری مطمئن برای خودروهای قدیمی فکر می کنند . این سوالی است که تاریخ پاسخگوی آن خواهد بود .

به هر حال حضور رنو در چنین شرایطی می تواند شوک مثبتی به صنعت خودروسازی کشور وارد کند .

## خبر مربوط به نسل جدید داچیا سندرو

منابع : روزنامه ی دنیای اقتصاد – ایسنا

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    رنو محصولات خوبی تولید میکنه که با ورود این محصولات به ایران میتونن روح تازه ای به اوضاع خسته کننده ی بازار خودرو بدن البته اگه با قیمت مناسب عرضه بشن ( که بعید به نظر میرسه )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Yashar

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (89 ديدگاه)

      قبلا خودرو سازان کشور می رفتن سراغ محصولات تاپ سال اروپا (حداقل چند دهه تولیدش می کردند)ولی الان میرن با کلی منت خودرو سال 2008 رومانی رو میارن ما هم الکی کلی دلشاد میشیم…!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رنولت

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دزد آخرش دزده !!!!!!چه ژیان وارد کنه چه بوگاتی!!!!!!!!!

      قیمت مناسب رو که خوابشو ببینید

      رنو هم مث پژو دنبال جهان سومه ماشیناشو بچسبونه بهشون.چون رنو و پژو اصولا در جهان کم طرفداره و کم کیفیت به حساب میاد!!(برید بپرسید!!!!)
      کسی که پول داشته باشه به رنو و پژو فکر نمیکنه!
      گرچه در ایران لوکس به حساب میاد!!! (در مقایسه با ماشینای ایرونی)

      این ماشین تو تمام کشورای خارجی یه ماشین ارزون خانوادگی به حساب مباد ولی تو ایران چی؟؟؟؟؟؟!!

      پس پدال و پدالیا زیاد امیدوار نباشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. رنولت

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این ملت یه زمونی بنز و بی ام و سوار میشدن غر میزدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      حالا کارشون به جایی رسیده که باس ماشین قدیمی کم کیفیت با قیمت وحشتناک بخرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سارا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اگه این باشه خوبه
      http://indianautosblog.com/2012/09/2013-dacia-logan-2013-dacia-sandero-leak

      http://www.dacia-sandero.org/

      اما اون فرتور که پدال گذاشته فرقی با این ال90 های قدیمی نداره … چرا رنو این ال90 های جدیدش رو وارد بازار نمیکنه چرا هنوز این مدل زشت قدیمی تولید میشه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد.ف

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (447 ديدگاه)

        اینکه چرا لوگان جدید تولید نمیشود جوابش مشخص است چون هنوز همون ال۹۰ قدیم که از سال ۸۷ تولید میشه به تیراژ مناسب و مد نظر شرکت رنو که براش برنامه ریزی کرده بوده نرسیده و سود خودشو نداده (البته به دلیل کارشکنی بعضیا!) در ضمن کلی قطعاتش با مگان تولیدی در کشورمان (نسل قبل)‌ مشترکه که اگر ال۹۰ فعلی حذف بشه تولید مگان هم دچار مشکل میشه. پس فعلا (علی الحساب ۲ – ۳ سال آینده) نباید منتظر نسل جدید لوگان بود. البته متاسفانههههه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سارا

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        حداقل بدنه رو جدید بزنن … موتور قدیمیش بد نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. منبع مطلع دی:

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        این ال 90 فاز دوــه. ساندرو تو پارس خودرو تولید میشه و فاز دو در ایرانخودرو. ساندرو رو 22 بهمن امسال “92” پیش فروش میشه و فاز 2 آخر 93. موتور همون موتور K4M محبوبه ولی چون اتاق ساندرو سبکتره جاده رو میخوره. من ساندرو رو تست کردم. خیلی خوشم اومد. هاچ بک ولی ارتفاعش بالاتره. تو دو مدل تو ایران تولید میشه معمولی و Cross Stepway

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. احسان 16v

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (133 ديدگاه)

      از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. V10 Hemi

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      الآن مگه خودرو سازی تحریم نیست ؟ اینا چجوری میخوان بیان ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sean

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (87 ديدگاه)

    شنیدن کی بود مانند دیدن!

    همیشه خبر محصولات رنو رو توی ایران شنیدیم فعلا که چیزی ندیدیم، باید منتظر بمونیم تا ببینیم این هم تو زرد از آب در میاد یا نه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. jaguar

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    اگه محقق بشه خیلی خوب میشه!
    با اومدن محصولاتی مثل ساندرو و کلیو و … البته با قیمت خوب خودروسازهای وطنی شاید احساس خطر کنن و بازار داخلی یه مقدار رقابتی بشه!
    هرچند کار سختیه ولی با همچین حرکاتی امکانش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. HASSANBMW

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    نمیدونم چرا طراحی های رنو(غیر از بعضیاش) اصلا به دلم نمیشینه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sajjad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    قیافش خوب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چقدر جذابه . . .

    ( شوخی کردم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    بعضیا دوست دارن سوار عروسک باربی شن تا ماشین روز ! خداییش زشتم نیس ‏
    ‏‎ ‎

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چه فایده ای داره وقتی قراره همچین ماشینی با قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون وارد بازار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهراب

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      نه کم گفتی!!!! قراره با قیمتش 200 تا 350 میلیون تومان وارد بازار بشه!!! مرد حسابی چرا چرت و پرت میگی؟:))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهراب

        ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (213 ديدگاه)

        واقعیت تلخه .هر چی میتونید منفی بدین!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرامرز

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      قیمت پایه این خودرو حدود 7000 دلار هست که میشه 25 میلیون و 10 میلیون هم مالیات! امیدوارم 50 میلیون بیشتر نشه. البته اونقدر هم نمی ارزه چون هرچی باشه داچیا است و مقایسش با مزدا 2 و هیوندای آی 20 خیلی منصفانه نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ای کاش حداقل نسل جدیدشا مونتاژ کنند که طی 40 50 سالی که می خواند تولیدش کنند کمتر از چشم بیفته آخه یادتون که هست رنو 5 تو ایران تا همین 4 5 سال پیش داشت تولید می شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آره کاشکی نسل جدیدش رو بیارن … البته اگه نسل جدیدش رو بیارن با همین موتور 1.6 تولید میشه که میشه نسل جدید با سرعت و شتاب بهتر چون روی این ماشین موتور 1.2 یا 1.4 هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. توبی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این فرانسوی ها خیلی زرنگ هستند یک زمانی به فیات رشوه دادند تا با ایران همکاری نکند و خودشان 405 را به ایران دادند حالا هم شرکت پژوی آنها در خوش رقصی برای جنرال موتورز امریکا قطعات لازم را به ایران ندادند و تولیدات پژو در صنعت خودرو ایران را به یک سوم کاهش دادند از طرف دیگر چون نمی خواهند آینده بازار ایران را از دست بدهند رنو در ایران می ماند و قطعه می دهد (حتی به صورت نسیه!) بعد ایران را پایگاه خودروسازی خود می نامند و ….
    در واقع اینها هم از توبره می خورند و هم از آخور. کاش ما هم چنین کارهایی بلد بودیم!

    برای آنها که خوب است چون اگر به ما نفروشند به که بفروشند ؟ به آلمان؟ یا ایتالیا؟

    برای ما هم خوب است محصولاتشان حداقل از پراید و …. بهترند.

    امیدوارم روزی برسد که شاهد حضور شرکت هایی مثل فولکس واگن و تویوتا و جنرال موتورز در ایران باشیم. آنوقت قدرت جذب بازار ایران برای ما اشکار می شود و مصرف کننده ایرانی ارزش و قدر خودش را می داند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    سلام
    خبر خوبیه ولی به شرطی که عین مزدا 3ومزدا2 نشه و با قیمت واقعی عرضه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مسعود

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    این ماشین که لوگان ساندرو یعنی مدل هاچبک داچیا لوگان(تندر 90)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کیوان

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام بنظر من خوبه که پای رنو به ایران باز شده اشکالی نداره مدلهای قدیمیش چند سال پاین تر بده مهم ان که 1 شرکت اروپای با تجربه امکانات خوب داره 1 محصواشو وارد ایران میکنه باید صبر داشت این جور کمپانی ها ابتدا بازار اینجوری تجزیه تحلیل میکنن ببین ایا استقبال از محصولی که وارد کردن چه جوری بعد اقدام به اوردن محصولات خوب وبروز که به اروپا دارن میکنن این خودش جای خوشهالی دار که 1 برند خوب اوروپای از یک کشور صاحب سبک تولید ماشین دار ه برند های خودشو وارد ایران میکنه خوبه من بشخصه از رنو خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amir

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    پیشاپیش در صورت صحت این خبر به مردم ایران و منطقه خاورمیانه تسلیت میگم و بزودی شاهد تولید خودرو های رنو با قطعات درجه چندم چینی و به صورت کاملا آبکش و پر از حفره و بدون آپشن در ایران و منطقه خاورمیانه خواهیم بود و برای مردم ایران هم هیچ تفاوتی نمیکنه بازار خودروی ایران انحصاری و با تعرفه 110 درصد واردات و …. دولتی میمونه و مثل همیشه خودرو زیر قیمت واقعی به کشورهای دیگه فرستاده و فروخته میشه و چندین برابر قیمت واقعی خودرو و بدون آپشن و کیفیت و با قطعات درجه چندم چینی و …. در بازار انحصاری و دولتی خودرو داخلی ایران به مردم ایران فروخته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aryamehr

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دوست عزیز از اونجایی که مردم عزیز ما به آشغالای داخلی راضی هستن مثل چی میخرن و بابت طرفداری از این گاری ها باهات دست به یقه هم میشن خیلی خودتو خسته نکن که بگی این محصولات بد هستن خلایق هرچه لایق درسته مجبوریم سوار همین گاریها شیم ولی نیایم ازشون تعریف کنیم وبین دوستان و آشنایان بندازیم که اونا هم تشویق بشن بخرن باور نداری دیس لایکا رو ببین هر کی به آشغالا نظر بد داده مردم همیشه در صحنه دیس لایک و زدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. روح الله یزدانی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر میرسه دلیل اصلی تولید رنو در ایران(تا جایی که قطب خاورمیانه باشد)مشخص است و آن هم پایین آمدن شدید ارزش پول ایران و ارزان تمام شدن دستمزد کارگر و هزینه های وابسته است که البته تا حدود زیادی هم به ضرر کشورمان است……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد.ف

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه ویران خودرو و سایه‌بان ورشکست بشن و از بین برن خود رنو کارخونه بزنه محصولات روزشو بزنه، شاید فرجی حاصل بشه. درسته از ماشین فرانسوی کلا بدم میاد ولی از این پراید و ۴۰۵ و سمند و 206 و 206+ !! که بهتر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سهراب

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    فقط خدا کنه آبرومون رو نبرن . آخه حالا شدیم مرکز رنوی خاورمیانه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. داوود

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    رنو یکی از بهترین سازندگان خودروهای ایمن در جهانه! و جای خوشحالیه که داره توی ایران تولید میشه!!
    اما از نظر قیافه …. حتی از زمانی هم که با نیسان همکاری مشترک دارن، اونم اوضاعش مثل رنو شد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. منبع مطلع دی:

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      رنو یکی از بهترین موتور سازای جهانه، میدونی رو چند مدل مرسدس بنز و فولکس موتور رنو سواره؟ در مورد طراحی قبول دارم! ولی داره خوب میشه ، همین Clio یه سال بهترین طراحی اروپا شد، ایران هم میاد به زودی ! تا 2015
      همین الان هم تو فرمول یک ، چهار تیم از موتورهای رنو (تکنولوژی رنو) استفاده میکنند، خفن ترین تیم ها!
      تیمهای : Williams , Caterham, RedBull infiniti ,LOTUS

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. نیما

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    باز هم طراحیهای کسل کننده رنو از نظر کیفیت و قدرت واقعا عالیند در حدی که ما در مگان با 136 اسب قدرت عملکرد بسیار خوبی می بینیم اما به نظر طراحیهای بی روح و خسته کننده ای دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    ال90 پلاستیکی رو رنگش کردن جای قناری بفروشن… این که توش همونه.. بازم یه از رده خارج دیگه رو ایران خرید.. چقد بیچاره ایم ما.. ملت ایران بدجور رفتید تو نخ رنو.. به نظرم با تیبا فرقی نداره شاید تیبا بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کیوان

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا برید باین سایت بعد در باره محصولات رنو اضهار نظر کنید دیدن خالی از لطف نیست http://www.neginkhodro.com/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علي جمشيدي

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فعلا فرانسویها و چینی ها بازار ایران رو کنتراتی برداشتند . پژو رفت ، رنو داره سریع جاشو پر میکنه . باز خدا پدرشونو بیامرزه چون دست خودمون که باشه باید 50 سال سوار پیکان و پراید بشیم. قیمت پایه سندرو 6000 یورو یعنی 6000×3550+40% =30 میلیون تومان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      فکر کنم به دلار حساب کردی! چون یورو 1.35 دلار هست یعنی حدود 40 میلیون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        قیمت یورو مبادلاتی است .اگر یورو آزاد حساب کنیم 40 میلیون میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. alish

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ما بد بختیم……………………..!!! ما بیچاره ایم………………………….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرشاد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با رنو خداحافظی کنید،چون فک نمیکنم همچین جراتی داشته باشن که بخوان برخلاف این حکم عمل کنن.

    به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با امضای تحریم های جدیدی اعلام کرد همه موسسات و مراکز مالی غیرآمریکایی که با ریال ایران سپرده گذاری، معامله یا چنین معاملاتی را تسهیل کنند؛ مورد مجازات واشنگتن قرار می گیرند.

    این برای نخستین بار است که آمریکا، ریال ایران را به طور مستقیم مورد هدف قرار می دهد. براساس حکم اوباما، همچنین افراد و سازمان هایی که با بخش خودروی ایران هر گونه تعامل داشته باشند نیز مجازات می شوند.

    به گفته مقامات آمریکایی، بخش خودروی ایران، یک منبع بزرگ درآمدی این کشور است. آمریکا با هدف اجبار ایران به عقب نشینی در روند فعالیت های هسته ای اش، تحریم هایی را در بخش های مختلف از جمله اقتصادی اعمال می کند.

    واشنگتن هفته گذشته هم 8 شرکت پتروشیمی ایران را تحت تحریم قرار داد. صنایع پتروشیمی نیز یکی از منابع مهم درآمدی تهران به شمار می آید. «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: ما باب گفتگو را با ایران درباره برنامه هسته ای اش هنوز بازگذاشته ایم تا این امکان برای بازگشت دوباره تهران به جامعه بین الملل وجود داشته باشد البته اگر به تعهداتش پایبند باشد.

    وی افزود: ایران باید درک کند که زمان محدود است. اگر دولت تهران حرکت در مسیر خود را ادامه بدهد آمریکا و هم پیمانانش فشارهای بیشتری را علیه ایران اعمال خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ناظر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوره والعصر: مگر کسانى که گرویده و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایى و صبر توصیه کرده‏اند (۳)
    إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
    دوستان بالاخره خبرهای خوب و خوش رسید صنعت خودروسازی دولتی ایران تحریم شد
    ان شاء الله در آینده نزدیک به نتیجه های عالی می رسیم
    و البته سناریوی که بوجود می آید
    1- بزودی شاهد پایان ظلم و زورگویی خودرو سازها هستیم چرا؟ چون هر چقدر هم که بخواهند گران بدهند دیگر چیزی وجود ندارد که بخواهند بفروشند حتی اگر مشتری باشد.
    2- بزودی ورشکست می شوند چون زمانی که قطعات چینی و … نباشد دیگر صادرات به کشورهای همسایه عراق ، افغانستان و … هم نیست و در ادامه نقدینگی با ارزش هم خلاص.
    3-به همین دلیل تنها راه باقی ماند آزادسازی واردات خودرو هست آن هم از نوع کم مصرف با ایمنی بالا و بدون آلودگی هوا و خرابی است.
    4-همین جا به مشاوران خودروسازها پیشنهاد می دهم به فکر کارگرهای محترم باشند و بدنبال تولیدی بروند که اول توانایی آن را داشته باشند و دوم توجیه اقتصادی داشته باشد تا از بیکاری عزیزان جلوگیری شود.
    با آرزوی بهترینها
    شاد ، پیروز و سربلند باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      دوست من خیلی جالبه که شما اینقدر با ذوق و خوشحالی صحبت از تحریم میکنید.
      این تحریم ها همونطور که واردات قطعات از طرف ایران خودرو و سایپا رو هدف قرار میده ورود خودروها رو هم تحریم کرده ینی به این فکر نباشید که از فردا که ایران خودرو تحریم شد بنز وارد بازار میشه و با قیمت معمول جهانی به دستتون میرسه.
      نتیجه ی واقعی این تحریم ها اینه که یواش یواش قیمت خودرو سر با فلک میکشه و مجبور میشیم از دوچرخه و یا پای خودمون استفاده کنیم حتی ممکنه خودروسازها برای ادامه تولید رو به این بیارن که دوباره خودروها رو کاربراتوری کنن. :O

      شما خیلی خوش خیالین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ناظر

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عزیزجان فرق هست بین تحریم واردات خودرو و صنعت خودرو !!!
        اولا همین الان تمام ماشینهای آمریکایی ورودشان آزاد هست با اینکه ما از طرف آمریکا تحریم جهانی هستیم،یکسری به مناطق آزاد بزن و ببین فورد و شورولت و …
        دوما در همین لحظه شرکتی بدنبال گرفتم مجوز برای زدن نمایندگی یک کارخانه آمریکایی در ایران هست
        سوما سیاست تحریم آمریکا به سمت دولت هست و نه مردم – برای نشان دادن موضوع هم چند روز قبل تمام تحریمات گوشی تلفن و کامپیوتر را برداشت.

        _______________
        خودروهای آمریکایی در راه ایران
        ورود خودروهای آمریکایی به ایران در حالی این روزها تعجب خیلی‌ها را برانگیخته که به گفته مدیرکل ثبت سفارش وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، در صورت اخذ شرایط لازم از سوی نمایندگی مربوطه، واردات این خودروها بلامانع خواهد بود.
        http://khabaronline.ir/detail/288793

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرشاد

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (88 ديدگاه)

        هدف تحریم های آمریکا دولت هست نه مردم؟
        واقعا هنوز اینجوری فک میکنید؟
        تحریم دارو هدفش دولت میشه اونوقت یا اون بدبختی که مریض شده؟

        اون شرکت هم خیلی وقت داره تلاش میکنه اما اگر موفق هم بشه کاری از پیش نمیبره.
        برداشته شدن تحریم سیستم های ارتباطی هم که کاملا مشخصه متنه کامل بیانیه رو بخونی متوجه میشی نمیگه برای کمک به گرانی سیستم های ارتباطی در ایران به مردم لطف میکنیم و میزاریم تجهیزات ارتباطی وارد ایران بشه میگه برای جلوگیری از ساخت دیوار آهنی اطراف ایران(فیلترینگ) صادرات این تجهیزات آزاد میشه.

        این شما و این همه ادامه تحریمها ببینیم بنز میاد تو ایران نمایندگی بزنه و شما به آرزوتون برسین یا نه.

        هدف تحریم چیه؟
        ایجاد نارضایتی داخلی که نتیجش بشه آشوب و فشار به دولت برای تغییر سیاست ها یا شاید حتی بالاتر از این که میشه انقلاب.
        پس سیاست تحریم به سخت تر شدن اوضاع کمک میکنه نه اینکه ایران خودرو تحریم شه خودروساز های سطح بالا ی جهان وارد بازرا شن و مردم ایران راضی و خوشحال بشن.این که میشه دقیقا مخالف دلیل وجودی تحریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. فرشاد

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (88 ديدگاه)

        راستی متن خبر هم اصن نمیگه صنعت خودرو فقط اینو میگه:
        ——
        براساس حکم اوباما، همچنین افراد و سازمان هایی که با بخش خودروی ایران هر گونه تعامل داشته باشند نیز مجازات می شوند.
        ——-
        اولا بخش خودروی ایران،دوما هر گونه تعامل

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. ناظر

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سئوال مناظره امروز
    یکی از ویژگیهای خودروهای صفر کیلومتر داخلی را نام ببرید؟
    1- مصرف کم
    2- ایمنی بالا
    3- بدون آلودگی هوا
    4- بدون خرابی از لحظه تحویل تا حداکثر یک ماه

    آقا اعتراض دارم سئوال اشتباه هست!!!
    قیمت پایین و مناسب محصولات درست است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. اشکان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من ی سال که تندر 90 گرفتم مدل 87 ناموسه ماشینه
    اسپرت _ دزد گیر _ سیستم _ هرچی که مربوت به تندر باشه
    اولا چشم نداشتم نگاش کنم اما وقتی که خریدم دیدم واقعا ماشینه
    دست هرچی پژو رو بسته نامرد وقتی روشنه انگار خاموشه
    تنها بدیش اینه که لوازمش خیلی گرونه
    راستی دو تا توربو شارژر نصب کردم روش باهیوندای کوپه کورس انداختم خوارشو …
    در کل ماشین خوبیه من راضیم ازش
    بوس بوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hozan

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      داداش کجا توربو مى زارن ؟وجدان بگو ما هم رو ماشینمون بزارىم٠٠٠٠٠ یعنى اىران تیونینگ کار داره!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (88 ديدگاه)

        اگه موتوری از زمان طراحی برای کار با توربوشارژر طراحی نشده باشه با نصب توربو واقعن داقون میشه درسته یه چند هزار کیلومتری بتون حال میده اما بعدش دیگه موتور نمیشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. کیانوش

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (289 ديدگاه)

        تا دلت بخواد برو این سایت که پایین میذارم نمایندگیه یه شرکت دبیه تو ایران با گارانتی سرویس میده
        […حذف موارد تبلیغاتی…]

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. کیانوش

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (289 ديدگاه)

    فرشاد جان اگه یه بوست معمولی ازش بگیرن یا از توربو های الکتریکی با ریمپینگ ای سی یو واسه ترکیب درصد جدید سوخت مشکلی پیش نمیاد اونی که شما میگی واسه بوست های مسابقه اییه
    راستس بچه ها با یه چیپ تیونینگ ساده و تعویض سیستم اگزوز و فیلتر هوا با نمونه اسپرت 20 اسب بیشتر از موتور بگیرین هم از توربو کم خرج تره هم راحت تر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      این چیزی که شما میگین دیگه توربوشارژر نیست.
      توربوشارژر کلا مکانیزم احتراق رو تغییر میده ینی دمای احتراق بستگی به میزان بزرگی کمپرسور استفاده شده میتونه تا 300 درجه زیاد بشه.
      این چیزی که شما میگین استفاده از همه ی ظرفیت همون موتور هست.
      ببینید تو طراحی مثلا ضریب اطمینان رو 2 طراحی میکنن و بر مبنای این موتور کار میکنه حالا میشه کاری کرد که مثلا ضریب اطمینان بشه 1.5 ولی قدرت موتور بیشتر بشه.

      همه ی روشهای بالا برای موتور مشکل ایجاد میکنه البته نه اینکه موتور حتما خراب شه
      معنیش اینه که اگر مثلا اینجوری موتور 200 هزار کیلومتر کار میکنه اونجوری 180 هزار تا کار میکنه.
      اما اون روش نصب توربوشارژر کاملا موتور رو خراب میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مصطفی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حالا این چنده :((
    میخوام ماشین بگیرم دور و بر 30 تومن
    به نظر شماها چی بگیرم /:) ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرشاد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    مگان هاچبک مجوز ورود به بازرا ایران رو گرفت.
    که قراره آخرین نسل اون هم وارد بشه که قیمتش هم گویا بین 120 تا 130 میلیون تومن هست.
    مگان سدان که الان تو ایران تولید میشع نسل دوم هست اما این مگان نسل سوم هست که هم در طراحی داخلی هم خارجی با مگان سدان موجود فرق داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا