رنو

تجربهٔ رانندگی با سدان لوکس فرانسوی، رنو تالیسمان

شرکت فرانسوی رنو سال گذشته سدان کاملاً جدید تالیسمان را معرفی نمود. این خودرو که از طراحی زیبایی سود می‌برد، اولین محصولی است که با زبان طراحی جدید رنو طراحی‌شده است و پس‌ازآن نسل جدید مدل‌های مگان و کولئوس نیز در طراحی دنباله‌روی آن شدند. البته تالیسمان یک ویژگی دیگر هم دارد و آن اینکه جایگزین هر دو سدان لاگونا و لتیتود شده است. درحالی‌که لاگونا در سگمنت D و لتیتود در سگمنت E قرار دارد، تالیسمان بین آن‌ها قرار می‌گیرد؛ یعنی از لاگونا بزرگ‌تر و از لتیتود کوچک‌تر.

renault-talisman-1

رنو لتیتود در ایران هم عرضه شد که البته نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند. سپس نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن نیز بانام سافران به بازار کشورمان راه یافت که بازهم با استقبال چندانی مواجه نشد. رنو نسخهٔ استیشن تالیسمان را هم معرفی کرده است درحالی‌که توسط زیرمجموعهٔ کره‌ای گروه رنو-نیسان یعنی سامسونگ، در کرهٔ جنوبی نیز بانام سامسونگ SM6 عرضه می‌گردد. حال در ادامه به بررسی این سدان خوش‌چهرهٔ فرانسوی می‌پردازیم.

renault-talisman-15

تالیسمان، فرانسوی دوست‌داشتنی

پیدا کردن و استفاده از یک نام جدید برای خودروسازان به‌هیچ‌عنوان آسان نیست چراکه این نام نباید در هیچ‌یک از زبان‌های دنیا توهین‌آمیز باشد (مانند پاجرو که در برخی زبان‌ها معنای بدی داشته و میتسوبیشی این خودرو را در آن کشورها بانام دیگری عرضه می‌کند) و توسط دیگر برندها مورداستفاده قرار نگرفته باشد؛ بنابراین باید دلیل مهمی وجود داشته باشد که رنو پس از ۲۱ سال و تولید سه نسل، نام لاگونا را کنار گذاشته و خودرویی جدید بانام جدیدی را جایگزین آن کرده است. پس از رانندگی با این سدان متوسط فرانسوی در مسافت‌های زیادی در بزرگراه و شهر، مشخص شد که تالیسمان یک پله بالاتر از لاگونا قرار دارد.

renault-talisman-4

طراحی خارجی و داخلی

در کلاس تالیسمان رقبای کهنه‌کار و سرسختی چون فولکس‌واگن پاسات، فورد موندئو، هوندا آکورد و… وجود دارند و تالیسمان باید توانایی رقابت با آن‌ها را داشته باشد. این ماشینْ بزرگ و راحت بوده و احساس بسیار خوبی به راننده می‌دهد. اولین چیزی که در تالیسمان جلب‌توجه می‌کند طراحی زیبا و جدید آن است که زبان طراحی جدید رنو را نشان داده، کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و به‌طور کامل با لاگونا متفاوت است.

کابین تالیسمان نیز باکیفیت بوده و طراحی زیبایی دارد که آن‌را به رهبران کلاس سدان‌های متوسط یعنی فولکس‌واگن پاسات و اشکودا ساپرب نزدیک کرده است. خودروهایی که ازنظر کیفیت کابین فوق‌العاده‌اند. تالیسمان ازلحاظ داخلی کیلومترها بالاتر از رقبای قدیمی‌تری چون تویوتا آونسیس و اوپل اینسیگنیا قرار دارد و شما وجود فضای بیشتری را نسبت به بسیاری از رقبای آن احساس می‌کنید.

renault-talisman-14

موقعیت صندلی رانندهٔ آن بسیار عالی است البته شاید به بی‌عیب و نقصی پاسات نباشد اما در مقایسه با لاگونا جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد. راحتی و پشتیبانی تمامی صندلی‌ها خوب بوده و مقدار زیادی فضا برای قرار دادن اشیاء در آن تعبیه‌شده است به‌گونه‌ای که می‌توان در جیب درون درها بطری‌های نسبتاً بزرگی را قرار داد. از جاداری و کاربردی بودن که بگذریم به بحث امکانات و تجهیزات می‌رسیم. چیزی که قطعاً از آن لذت بردیم سیستم چندرسانه‌ای R Link 2 رنو بود که با رابط کاربری عالی و گرافیک مدرن خود به‌آسانی قابل‌استفاده بوده و از این لحاظ فقط در پس سیستم چندرسانه‌ای ولوو قرار می‌گیرد.

موتور و گیربکس

خودروی مورد آزمایش ما مجهز به پیشرانهٔ دیزل dCi 160 چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توئین توربو با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعتهٔ EDC دوکلاچه است که سریع‌ترین مدل پس از مدل مجهز به موتور بنزینی Tce 200 با ۲۰۰ اسب بخار قدرت محسوب می‌شود. بهترین راه برای توصیف این خودرو این است که برخلاف تمامی خودروهای خانوادگی دیگر رنو عمل می‌کند.

رانندگی

بااینکه تالیسمان اسپرت‌ترین خودروی سگمنت خود نیست اما یک ماشین بزرگ و راحتِ چابک است که حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبای خود دارد. سیستم ۴Control آن به‌خوبی وظیفهٔ خود را انجام می‌دهد و عملکرد فرمان بسیار دقیق و عالی است. هرکدام از حالات رانندگی آن‌را که انتخاب کنید، خصوصیات خودرو کاملاً عوض می‌شود و تطبیق‌پذیری بسیار خوبی در کلاس خود دارد.

هرچند نتوانستیم تالیسمان را در پیست مسابقه مورد آزمایش قرار دهیم و نهایت توانایی‌های آن‌را بسنجیم اما وقتی با آن در جاده‌های تنگ و پیچ‌درپیچ رانندگی کردیم فهمیدیم که قطعاً شاسی خودرو به‌خوبی تنظیم‌شده است. سیستم ۴Control چرخ‌های عقب را در سرعت‌های بالا تا ۱.۹ درجه در همان جهت چرخ‌های جلو چرخش می‌دهد و درنتیجه در پیچ‌ها خودرو سریع‌تر شده و فرمان‌پذیری بهتری خواهد داشت. هنگام رانندگی در شهر نیز این سیستم چرخ‌های عقب را تا ۳.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند که موجب می‌شود مانور پذیری خودرو تا حد زیادی بهبود یابد.

گیربکس ۶ سرعتهٔ دوکلاچهٔ تالیسمان تقریباً به‌خوبی گیربکس دوکلاچهٔ DSG فولکس‌واگن است که این دستاورد بزرگی برای رنو محسوب شده و کاملاً مناسب این موتور است. خودرو در ۹.۴ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما اگر عملکرد بهتر و شتاب بیشتری می‌خواهید می‌توانید موتور ۲۰۰ اسب بخاری ۱.۶ لیتری بنزینی آن‌را انتخاب کنید. بااین‌حال من از موتور تالیسمان مورد آزمایش هم بسیار لذت بردم خصوصاً هنگامی‌که خودرو را در حالت اسپرت قراردادم. در این حالت پاسخگویی تالیسمان بیشتر و بهتر احساس می‌شود. ازلحاظ مصرف سوخت، کامپیوتر سفری خودرو مصرف متوسط ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر را با سرعت میانگین ۳۸ کیلومتر در ساعت نشان داد که با توجه به ادعای رنو حتی می‌توان به مصرفی کمتر از این هم دست پیدا کرد.

renault-talisman-19

نتیجه

آیا کلاس سدان‌های خانوادگی متوسط یک رهبر جدید پیداکرده است؟ در پاسخ این سؤال باید گفت باوجود تلاش رنو هنوز تالیسمان توانایی به زیر کشیدن پاسات، موندئو و ساپرب را ندارد؛ اما رنو تالیسمان ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد که می‌تواند خریداران زیادی را به‌سوی خود جلب کند. تالیسمان گام بزرگی برای رنو محسوب می‌شود و خودروی ارزشمندی برای کسانی است که به دنبال یک ماشین خانوادگی مناسب هستند.

renault-talisman-3

در ایران

چند روز پیش تالیسمان از سوی نمایندگی رنو در ایران یعنی نگین خودرو در تهران رونمایی شد. قیمت این خودرو با توجه به آپشن‌ها و تجهیزات بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام‌شده است که آن‌را رودرروی رقبایی چون هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار می‌دهد. حال باید دید آیا تالیسمان شکست لتیتود و سافران را جبران می‌کند یا بازهم مانند گذشته در بازار کره‌ای پسند ایران در مقابل کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به شکست محکوم خواهد شد.

renault-talisman-20

 

مشخصات فنی

Renault Talisman 1.6 dCi 160 2016
قیمت ۳۱,۴۰۰ یورو
پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر

توئین توربو دیزل

قدرت ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر
شتاب صفرتا صد ۹.۴ ثانیه
مصرف سوخت ۴.۵ لیتر (ترکیبی)
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۸۱ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۸۵/۱.۸۷/۱.۴۶ متر

 

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه نگین خودرو هفته گذشته بصورت خصوصی فقط برای مجموعه خودشان این ماشین را رونمایی کرده اند و اطلاعات خودرو مذکور نیز توسط سایتها و منابع دیگر در حال انتشار است با توجه به تماسی که با شرکت نگین خودرو داشتم قرار است ظرف هفته آینده پیش فروش شروع شود
    حدود قیمت از 160 تا 200 و حتی بالاتر !!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رومیسا

      ۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      من ثبت نام کردم تحویل 120 روزه قیمت 185 خدا کنه انتخاب خوبی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۲۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با سلام . به نظر من قیمتش بالاست . اولا موتور 1600 داره و این یک ضعفه .ثانیا شما با این قیمت داری یه سواری میخری در صورتی که میشه باهاش یه شاسی خرید.در هر صورت من علی رقم همه زیباییش موافقش نیستم و معتقدم خرید یک ماشین فقط زیبایی هاش نیست و خیلی آیتم ها باید مد نظر باشه . براتون آرزوی موفقیت دارم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          موتور این ماشین 1600 سی سی حجم داره ولی به واسطه تویین توربو بودن یعنی دارای توربوی دوگانه بودن قدرتش در حد یک موتور 2500 سی سیه. حداکثر قدرت این ماشین برخلاف اونچه که در متن بهش ذکر شده، 190 اسب بخاره که با توجه به حجم کم موتور مصرف سوخت خیلی کمتری هم نسبت به رقباش داره. من توی این ماشین نشستم. ماشین خوبیه و امکانات خیلی خوبی هم داره.در مورد ظاهر و اینکه با این پول می شه شاسی بلند خرید هم باید گفت که سلیقه ایه. شاید خود من هم انقد پول داشتم این ماشین رو نمی خریدم ولی به نظرم کسایی هم که این ماشین رو بخرن از خریدشون پشیمون نمی شن. این اولین رنویی بود که من از طراحیش خوشم اومد (چه طراحی خارجی و چه طراحی داخلی)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. amir

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        منم تازه ثبت نام کردم مطمئنا انتخاب خوبیه… شما بخری دم نمایندگی با قیمت 210 220 میتونی بفروشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. پارسا

        ۲۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما ماشین را تحویل گرفتید؟ یا اطلاعات جدیدی به دست آورده‌اید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حامد محمدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعاً ماشین خوبی هست.امیدوارم با یه قیمت گذاری خوب طیف بیشتری بتونن از این ماشین باکیفیت استفاده کنن.مقایسش با محصولات کره ای بیشتر یه شوخی یا عدم اگاهیه. با محصولات همرده آلمانی و ژاپنی هم به علت تفاوت قیمتی بالا بی معنیه. این ماشین عالیه برا موقعیت فعلی ما تو ایران با این انحصارات و قیمت گذاری های عجیب غریب.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. كيومرث

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حیف از این ماشین که قراره نگین خودرو وارد کننده اش باشه، اگر یکی از همان شرکت های چینی فروش متولی واردات تالیسمان میشد بیشتر ارزش تالیسمان حفظ میشد، مطمئنم باز هم نگین خودرو با خلف وعده های مکرر ابروی تالیسمان را خواهد برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون به شکست محکوم خواهد شد درسته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیومرث

      ۲ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      الان نزدیک به یک سال است که نگین خودرو از مشتریان پول گرفته تا داستر دو دیفرانسیل تحویل دهد ولی هر بار که تماس بگیرید وعده دو هفته دیگر میدهند بدون حتی ذره ای خجالت. نگین خودرو استانداردهای جدیدی از مشتری مداری را در ایران به نمایش گذاشته است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. اشکان

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رنو محشره و به هیچ وجه نباید با ماشین های کره ای که بی کیفیت هستن مقایسه بشه!خصوصا تالیسمان که واقعا حرفی برا گفتن نگذاشته!
    رنو به زودی بازار رو خواهد گرفت…خودروی اروپایی با این قیمت عالیه!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. پاشا

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اگر نگاهی به کیفیت آخرین بررسی جهانی در خصوص کیفیت خودرو ها کنید متوجه می شوید که کیا مقام اول دنیارو داره و حتی از پورشه و بنز هم جلوتره. اما رنو همچنان در رتبه های پایین قرار داره. به هیچ وجه نباید خودرو های ژاپنی و کره ای و آمریکایی با رنو مقایسه بشه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. علی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      در قسمت فنی این خودرو شباهتهای زیادی به کپچر داره که با موتور 1200 توربو ،گشتاور 193 نیوتن متر و 120 اسب قدرت را در دور 2500 میده و 0 -100 آن 10 ثانیه است.موتور هر دو طراحی رنو – نیسان بوده و برگرفته از فن آوری فرمول یک است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. arash

      ۲۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      کلا فرانسویا وقتی با ما شریک شدن تو دنیا محو شدن نمومنش پژو های ۲۰۱۶میشه لطفا بگید کدوم محصول فرانسویها الان تو بازار دنیا حرف واسه گفتن داره؟
      چه بخاهیم و چه نه کره الان تو دنیا محصولاتش با اقبال عمومی مواجه شدن نمومنش کشور امریکا که سفارش میده کیا و هیوندا واسش ماشین میزنن ا

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. اشکان

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خواهشا کره ای رو با اروپایی قیاس نکنید!رنو ۱۰۰ سال قدمت بیشتری نسبت به کره ای ها داره!
    بی شک خودروی اروپایی بهتره…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. فرهاد

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همون که یه تعداد اندکی بتونن سوار بشن کافیه ،،،، بقیه هم به ماشین های اشغال ایران خودرو و سایپا قانع باشن ،،،، وتا شرکتهایی مثل ایران خودرو و سایپا واسه صنعت خودرو سازى کشور تصمیم میگیرند همون پراید و پژو هم از نظر اونها واسه ملت زیادى پیشرفته است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاس

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فرهاد جان فکر نکنم کسی باشه که دوست نداشته باشه ماشین چند صد میلیونی سوار بشه ولی همونطور که هممون میدونیم اوضاع اقتصادیه بد درآمدهایه پایین بیشتر افراد جامعه گمرک سنگین که قیمت خودروهارو دو برابر میکنه برای بیشتر مردم چاره ای بجز سوار شدن پژو سمند نزاشته و فکر نکنم کسی باشه که پول سوار شدن خودرویه اروپایی رو داشته باشه ولی ماشین ایرانی سوار بشه که واقعا برای مشتری هیچ احترامی نمیزارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. من

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    سامسونگ مگه خودرو هم تولید میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فراز

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    رنو سیتروین و پژوهای وارداتی همگی محکوم به شکست خواهند بود!!!! دی اس هم همینطور اصلا سرنوشت فرانسوی ها تو ایران همینه..حالا چرا برا خودمم سواله

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. سینا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (126 ديدگاه)

    چه عجب یه ماشین درست حسابی از فرانسوی ها دیدیم فکر میکردم در حد 208 ساندرو بلدن ماشین طرح کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهیار

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بازار خودرو در ایران دست کره و ژاپن قرار داره خرید خودرو فرانسه مثل چینیها راحتتر از فروش اونها تو دست دومهاست برای همین مشتری کمتری دارن علت دوم موافق نبودن محصولات فرانسه ظاهر زومخت و بدون ظرافت خودروهای فرانسه است که تو اروپا ییها با المان و ایتالیا قابل قیاس نیستن حتی خودروهای چینی دارای ظرافت و زیبایی خاصی هستن که با فرانسوی ها قابل قیاس نیست کسانی که قدمت یه برند رو دلیل برتری میدونن این تفکر کاملا اشتباهه مثل خودروسازی ما با کره هردو یه قدمت دارن ولی این کجا و ان کجا….

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سهیل

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      مشخصه که شما تا به حال خودروی اروپایی نداشتی. نمیخوام کیفیت ژاپنی رو زیر سوال ببرم چون قطعا همیشه خودروی ژاپنی و خصوصا تویوتا کیفیت و ماندگاری خودش رو داره. با این حال هنوز هم خودروهای اروپایی و خصوصا رنو، جلوتر از ژاپنی حرکت میکنه. لطفا اسم کره ای و چینی رو از لیست مقایسه حذف کنید. مقایسه خودروی اروپایی با چینی مثل مقایسه سیب و اورانگوتانه. مقایسه جلوبندی همین ال نود خودمون با بهترین چینی ها هم خنده داره. چه برسه به خودرویی مثل تالیسمان

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهیار

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (18 ديدگاه)

        چطوری و با چه استدلالی از خودروهای فرانسه دفاع میکنی کسانی که اتش گرفتن خودروهای فرانسه رو دیدن مثل رنو5 که خودم داشتم و تو پارگینگ اتش گرفت یا رنو21 که زمان خودش یه کاری به تمام معنا بود ولی به شخصه ندیدم و نشنیدم یه خودروی چینی اتش گرفته باشه فرانسه در حد و اندازه ژاپن نیست که بخوام مقایسه کنم فقط توسیه میکنم تیزر پرادو رو نگاه کن…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. مهرداد

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ایتاد بزرگوار شما از یه ماشینی که باید حداکثر ده سال عمر کنه سی سال کار کشیدی.اتیش که چه عرض کنم باید منفجر میشد.رنو ۵ تو هیچ جای دنیا وجود نداره اخوی شما سوار شدی.خیلی باحالی بابااا

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. رضا

          ۲۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          کمری هیبریدی بخر ببین چه کیفیت فاجعه آمیزی داره, یعنی چی که فلان ماشین رو چون ژاپن ساخته پس خیلی خوب و عالیه یا فکر کردی خودروسازهای دنیا مثل مونتاژ کارهای ما روز به روز دارم پسرفت میکنن.؟ برو بشین تو تلیسمان تا ببینی کیفیت یعنی چی و این ربطی به کشور سازنده نداره. الان همه آیفونها رو چین داره میسازه پس آیفون هم گوشی خوبی نیست چون ساخت چینه؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
  12. هومن

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۱۶۰ اسب داداش
    داری اشتباه میزنی
    ما یه ام جی ۶ توربو داریم ۱۶۰ اسب ۱۳۷ ملیون
    بعد ۱۸۰ بدیم اینو بگیریم
    یادمه تو یه کلیپ اسب بخار پرشیا ،لتیتود یا (سافران بود یادم نیست) له کرد تو شتاب گیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. وحيد

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم لتیتود دارم قبلا هم کره ای و ژاپنی داشتم قابل مقایسه با کره ای و ژاپنی نیست و از لحاظ کیفیت و تکنولوژی خیلی سره ( با در نظر گرفتن قیمت مشابه ) تالیسمان رو هم رفتم دیدم تکنولوژی فوق العاده ای داره!
    فکر کنم بازار رو بگیره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. علیرضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    رنو اتومبیل بسیار با کیفیت و عالی و البته طراحی کسل کننده برای ما ایرانیهاست
    در تالیسمان تحولی عظیم اتفاق افتاده است و این بازار تشنه را سیراب خواهد کرد البته بنظرم کولئوس موفق تر خواهد بود چون افراد علاقمند به شاسی بلند و کراس اوور بیشتر میباشند فقط تنها نکته و حقیقت این است که برای اغلب مردم هزینه بالای 150 تومان بابت برند رنو که اصولا اتومبیل ساز ارزان و با کیفیتی است از نظر روانی و روحی سنگین است زیرا بهتر است برای تولید اتومبیلهای لوکسی مانند تالیسمان برند رنو استفاده نشود کاری که کمپانیهای دیگر نیز انجام دادند مثل دی اس یا لکسوس یا آکورا
    در کل فروشی بسیار بهتر از گذشته برای این برند پیش بینی میکنم اما بازار دست دوم نامعلومی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. عارف

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه فایده ای دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر عباس

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    گرونه آقا خیلی گزاف گرونه
    180 میلیون قیمت داشته باشد مطمعن باشید از هیوندای و کیا شکست می خورد . کیا و هیوندای تو ایران کاملا جا افتاده اند
    با این قیمت گزاف فکر کنم به احتمال 80 درصد میدان را به کره ای ها و ژاپنی ها واگذار کند.
    البته اگر بیاید و آرم پژو روش بچسبونه ممکن
    است ملت عشق پژوی ایران برای خریدش صف بکشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من اپتیما داشتم هم مدل 2014 هم 2015 ولی 2015 رو پارسال فروختم
    هفته پیش رفتم اپتیما gtlineبگیرم یه سری رفتم نمایندگی نگین خودرو
    تلیسمان و بررسی کردم و مقایسه با اپتیما , بطور قطعی میگم تلیسمان هم لوکس هم باکیفیتر
    فقط تست موتوری تو ایران انجام نشده که با یخورده تحقیق متوجه شدم اونم عالیه
    شک نکنید از اپتیما و سوناتا و حتی هوندا(که قیمتش خیلی بالاست و نمیصرفه)
    فقط و فقط اگر نگین خودرو در موعد تحویلش بازی در نیاره خریده خوبیه
    منم ثبتنام قطعی 120 انجام دادم که امروزپیش پرداخت به 105میلیون تغییر داده ئ قطعی هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. بهروز

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین در مقایسه با ماشین های ژاپنی به نظرم پاتیین تره.
    شاید از کره ای ها بالاتر باشه اما جلوی ماشین های ژاپنی فقط آلمانی ها و آمریکایی ها میتونن عرض اندام کنن.
    یه نگاه به ماشین های در حال تردد در دبی بکنید متوجه میشین که کدوم ماشین تو اون درجه حرارت و با کولر روشن میتونه 24 ساعته دووم بیاره.فقط ژاپنی
    یدونه رنو یا پژو یا آلفا رومئو نمی بینین اول ژاپن بعد آمریکایی بعد کره ای و آلمانی
    مثلا این ماشین تو این قیمت آیا واقعا میتونه با تویوتا کمری برابری کنه.فک نمکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز ما باید از داشتهامون حرف بزنیم متسفانه ما تو ایران راجبع ماشین های امریکایی و یا المانی که قیمتاشون سر به فلک میزنه نمیتونیم حرف بزنیم
      و اینکه بله ماشین ژاپنی خوبه ولی ایا جز کمری که تو رنج قیمتی 200 میلیون هست و به نظر من به خاطر طراحیش عامه پسند نیست بقیه خودروهای تویوتا بالای 300 میلیون هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. افشین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان ظاهرا ماشین بدی نیست . اما شنیدم که نگین خودرو خیلی خلف وعده میکند . پول را میگیرد و امروز وفردا میکند و ….. بنابراین من فکر میکنم خیلی خیلی مواظب باشید . و قراردادهاشونو به یک وکیل نشون بدید که کلاه سرتون نره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رضا.اهوازی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که از قیمت اقایان متحیرم یه دونه پلاک اروندشو گرفتم زیر ۸۰میلیون راضی ام قبلش یه فورد موستانگ داشتم ولی خدایی کامارو دیوونه کننده ست اونم با ۸۰ تومن در حد صفر کیلومتر.یک هیولای با ابهت و ترسناک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در ایران همه دنبال ظاهر وآپشن هستندکه تالیسمان هم ظاهر خوبی داره هم آپشنهای زیادی داره با توجه به اینکه ماشینهای کره ای از نظر دوام نمیتونه با ماشینهای فرانسوی رقابت کنه قطعا تالیسمان موفق میشه آپشنهاش اینقدر زیاده که هر چی می خوندم تموم
    نمیشد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. آلفردو

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم یه مشکلی که رنو تو ایران داره, تامین قطعاتشه. همین الان نگین خودرو ماشیناشو با تاخیر تحویل میده, وای به حال تامین قطعاتش. الان شما تو سوپرمارکتهای بالا شهرهم که بری, قطعه هیوندا و کیا رو دارن ولی رنو سخت (تر) گیر میاد. بخاطر همین هم هستش که رنو دست دوم رو بد میخرن.
    حالا دوستانی که رنو دارن هم نظرشونو در مورد تامین قطعه نگین خودرو بگن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. َehsan

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    نمیدونم انتخاب خوبی یا نه اما با موتور 1600 قدرتش کمتر از اوپتیما که حجم موتورش فکر کنم 2400 باشه نیست؛ البته اگر واقعا همین طور باشه ، از طرفی طراحیش زیباست اما تو مدل های دیگه رنو هم داره از همین طرح استفاده میشه که بزودی میاد تو بازار که باعث میشه خاص بودن طراحی این خودور خیلی زود عادی بشه و فکر میکنم قیمتش بیاد پایین ؛ مگر دلار همچنان بره بالا که برای همه خودرو ها افزایش قیمت رو به همراه داره.
    با آرزوی موفقیت برای کسانی که ثبت نام کردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. پاشا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    رنو تلیسمان که مثل چینی ها برای طراحی داخل اتاق کاملا از ولو تقلید کرده و عقبش هم که رسما از آئودی کپی گرفته. موتورشم که توربو هست و استهلاک بالایی داره و با بنزین ایران هماهنگی نداره.خدمات رنو هم که کلا تعطیله و در برابر کیا هیچ حرفی نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. مهیار

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    توروخدا ملت رو ام جی چینی رو با رنو مقایسه میکنه تازه خوشحاله 137 میلیونم پول داده ..خخخخخخ….توروخدا اینقدر تویوتا تویوتا نکنین کافی یه بار کمری جدید رو سوار شین کیفیت داخلیش افتضاحه ..تالیسمان از همه نظر سره از هرچی کره ای و ژاپنی بگین. کرولا ی جدید بدون هیچ آپشنی 157 میلیون رنو نسبت به تویوتا این رو داره مفت میده ..سوار تالیسمان بشین حس یه ولو یا بنز رو تجربه میکنین..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. ابراهیم فتحی

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من رنو که در طراحی خودرو ازخیلی از خودروسازان دنیا عقب مونده بود با این مدل از سدان توانست تا حد زیادی این عقب ماندگی رو جبران کنه ،من این ماشینو دیدم و در تاریکی شب چراغهای جلو و عقب زیبایی داره ،ولی بازم فکر نمیکنم در ایران زیاد استقبال بشه مردم کلا سراغ ماشینایی میرن که راحت خرید و فروش میشه وکلا خودروهاى کره ای یکه تاز بازار ما خواهند ماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. یاسر

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این ماشین رسما کپی کاری شده از محصولات ولو و فولکسه. اتاقش که کاملا از ولو کپی شده و عقبش هم از آئودی تقلید شده. اونوقت چرا 180 بدیم و آخرشم یه ماشینی بخریم که هر قسمتش از یه جا کپی شده. بعدشم این ماشین استهلاک بالایی داره چون موتورش توربو هست و مثل هیوندای و کیا و تویوتا و… تنفس طبیعی نیست. در ضمن با بنزین ایران هیچ سازگاری نداره.
    توی تبریز با کلی تبلیغ فقط 2 تا دونه فروختن و کسی ازش استقبال نکرد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. هژیر

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فقط دوتا فروختن یا شما دوتا دیدی تو خیابون. مگه شما مدیر فروش نگین خودرو در تبریز هستین که همچین آماری دارین؟ من تو کرمانشاه رفتم‌ثبت نام کنم. همونجا سه نفر دیگه داشتن می نوشتن . چرا اخه این ماشین رو با کمری مقایسه می کنین اولا که از لحاظ قیمت کمری بالای ۲۲۰میلیونه. تلیسمان ۱۸۵ینی ۳۵میلیون اختلاف قیمت دارن. این از قیمت موتور هم که تلیسمان ۱۶۰۰توربو ۱۹۰ اسبه. قیافه هم که تلیسمان خیلی خوشکلتره. استهلاک هم که تویوتا خوبه رنو ام بد نبوده تا حالا. دیگه چه حرفی هست خدایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. علیرضا ایرانی

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان، من حدود یک هفته هست که رنو تالیسمان رو تحویل گرفتم و مورد آزمایش قرار دادم. چون 4 سال پیش آزرا گرندجور داشتم و بعد از اون هم سوناتا ال اف، به جرات میتونم بگم تالیسمان از نظر قدرت موتور و هماهنگی بین موتور و گیربکس بی نظیره. خودم شتاب صفر تا 100 رو تست گرفتم که حدود 8 ثانیه بود. هرکجا که احساس نیاز به شتاب داشته باشین فقط کافیه گاز رو تا انتها فشار بدین تا توربو دوبل تالیسمان خودنمایی کنه و شما رو به صندلی بچسبونه. ترمز عالییی، امکانات بسیار مناسب رفاهی داخل کابین، البته از نظر راحتی صندلی باید اعتراف کنم هیوندا که داشتم راحت تر بود اما تالیسمان هم بواسطه ماساژور صندلی قابل قبوله. اما موتور و گیربکس 7 دنده دو کلاچه واقعا تکه. با این قیمت قطعا بازار رو قبضه میکنه. البته من ثبت نام نکرده بودم و از شخصی که ثبت نام کرده بود و زمان تحویل قصد فروش داشت با گارانتی نگین خودرو و به قیمت 209 میلیون خریدم که از خریدم کاملا راضی هستم و هرگز به هیوندا و کیا و حتی تویوتا فکر نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  29. علیرضا ایرانی

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوباره، در پاسخ دوست عزیز آقا یاسر باید عرض کنم اولا این خودرو کپی شده نیست بلکه با همکاری شرکت رنو و شرکت نیسان طراحی شده است. نباید شباهت یک خودرو به خودرو دیگر را کپی نامید، کپی شاید در مورد خودروهای چینی صادق باشد اما در موردشرکت شناخته شده رنو که سابقه بسیار طولانی در مسابقات فرمول 1 دارد حرف درستی نیست. در زمینه هماهنگی بنزین ایران با موتور رنو تالیسمان هم تحقیقات زیادی کردم و از طریق سایت اصلی رنو فرانسه هم پیگیر این مسئله بودم و به این نتیجه رسیدم که رنو های تحویلی ایران دارای فیلتر مخصوص افزاینده اکتان بنزین هستند که توسط شرکت رنو نصب شده و دارای عمر بسیار زیادی هم هست. به همین منظور داخل دفترچه راهنما ذکر شده که هیچ گونه مکمل بنزین اضافه نشود و فقط بنزین سوپر استفاده شود. ظاهراٌ این مورد فقط برای خودروهای سفارش ایران که از طریق شرکت نگین خودرو وارد شده اند صادقه و خودروهای وارد شده از طریق امارات این فیلتر را ندارند. روش تشخیص هم بسیار ساده است، بر روی آینه های دو طرف خودروهای سفارش ایران هیچ جمله ای نوشته نشده، در صورتی که روی آینه های دو طرف خودروهای وارد شده از امارات به زبان عربی نوشته شده اجسام از آنچه میبینید به شما نزدیک ترند.
    دوستان بد نیست واقع گرا باشیم و از روی تعصب حرفی نزنیم. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت هست و طبیعتاٌ شرکت رنو و تیم طراحی فرمول 1 این شرکت که طراحی موتور تالیسمان را عهده دار بودند تمام موارد رو در نظر داشتند تا خودرو براحتی دچار آسیب نشود. گشتاور بسیار بالای موتور تالیسمان در دور نسبتاٌ پایین خود گویای این مورد است، بنابراین بدون فشار آوردن زیاد به موتور، قدرت بسیار بالای تالیسمان خودنمایی خواهد کرد. شاید برای خوانندگان این مطلب این شبهه پیش بیاید که قصد تبلیغ شرکت نگین خودرو را دارم، اما من هیچ وابستگی به این شرکت ندارم و مطالبی که ذکر کردم نتیجه تحقیقات، تجربه و تست های فنی خودم است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علیرضا ایرانی

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لازم به توضیح است مشخصاتی که در بالا ذکر شده ارتباطی با رنو تالیسمان ندارد و احتمالاٌ مربوط به خودروی دیگریست که اشتباهاٌ اینجا ذکر شده است. برخی مشخصات فنی رنو تالیسمان موجود در ایران عبارت است از:
    پیشرانه: چهار سیلندر 1618 سی‌سی / دارای توربو شارژر دوبل
    حداکثر قدرت: 191 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
    بیشینه گشتاور: 260 نیوتن‌متر در 2500 دور بر دقیقه
    جعبه‌دنده: هفت سرعته دو کلاچه خودکار
    شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر بر ساعت: 7.7 ثانیه
    نتیجه آزمون NCAP اروپا: پنج ستاره ایمنی
    استاندارد آلایندگی EURO6

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا