رنو

ستاره‌های رنو در ژنو: تالیسمان سفارشی و یک کانسپت

اگرچه رنو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ بمبی را منفجر نخواهد کرد اما فرانسوی‌ها حداقل چند خودروی جالب‌توجه را در این رویداد مهم صنعت خودرو حاضر خواهند کرد. یک کانسپت کاملاً جدید نشان دهنده ایده‌های این خودروساز برای حمل‌ونقل آینده خواهند بود. برخی منابع ادعا می‌کنند این کانسپت آلگو نام دارد.


اما درباره محصولات تولیدی هم باید گفت که رنو قول معرفی نسخه سفارشی جدیدی از تالیسمان را داده است. این خودرو در برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد و پیشرانه جدیدی در قلب آن خواهد تپید.


رنو در ژنو نسخه قوی‌تر Zoe الکتریکی را نیز حاضر خواهد کرد. ZOE R110 دارای پیشرانه الکتریکی جدیدی است که ابعاد مدل قبلی را داشته اما قدرت آن ۱۶ اسب بخار افزایش یافته و به ۱۱۰ اسب بخار رسیده است. گشتاور نیز به ۲۲۵ نیوتون متر افزایش یافته است.

به لطف این بهبودها شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودروی یاد شده به ۱۱.۴ ثانیه رسیده و البته محدوده حرکتی نیز ۳۰۰ کیلومتر می‌باشد. این خودروی الکتریکی اندکی پس از نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ وارد نمایندگی‌ها خواهد شد و اولین نسخه‌ها نیز اواخر تابستان سال جاری به دست مشتریان خواهند رسید.

پیشرانه ۱.۳ لیتری توربوی جدید رنو که با همکاری دایملر ساخته شده نیز در ژنو حضور خواهد داشت. این پیشرانه برای مدل‌های کپچر و سنیک و با سه خروجی ۱۱۵، ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخار در نظر گرفته شده است.

اما ژنو تنها برای رنو نیست. آلپاین نیز با جدیدترین محصول خود یعنی A110 و البته برنامه موتور اسپورت در ژنو حضور داشته و داچیا نیز معرفی تجاری نسل جدید داستر و نسخه تولید محدود از خانواده استپ وی را در سوئیس جشن خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تالیسمان عشقه..❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    با توجه به عرضه پژو 508 جدید با موتور 220 اسبی و گیربکس جدید 8 سرعته، بیشک رنو هم با ارتقای تالیسمان به نبردش خواهد رفت. شنیده ها حاکی از اینه که موتور تالیسمان افزایش توان خواهد داشت و از 190 فعلی بیشتر میشه. همچنین سیستم تعلیق هم تغییراتی خواهد کرد وممکنه کاملا مستقل بشه. من فکر میکنم در صورت این اتفاقات، تالیسمان یکی از بهترین گزینه های بازار خواهد بود و در نبود کمری2018 بهترین سدان کشور. البته پاسات فعلی که طراحی 2016 است، فعلا پایینتر از تالیسمان جدیده مگه اینکه نسخه 2018 اشو بیارن که بزودی فیس لیفت خواهد شد. البته اون هم با قیمت بالای300 ارزش خریدش کمه. من با توجه به خدمات رنو، انتخابم تالی است، البته اگر با توجه به کاهش نرخ ارز و کاهش تعرفه ها درصورت امکان، قیمتش زیر 220 دربیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (173 ديدگاه)

      من دارم ماشین خوبیه هرچند تو این رده قیمت ماشین بدون نقص نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    داخل نمایندگی نگین خودرو که رفته بودم اکثریت صاحبان خودرو تالیسمان از مصرف سوخت بسیار زیاد اون((داخل شهر بین ۱۴ تا ۱۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومترکه من اینو در اپتیما ۲۰۱۵ به شخصه تجربه کرده بودم)) و سواری بسیار خشکش نسبت به رقیباش گلایه داشتن که میگفتن ما گول ظاهرشو خورده بودیم .
    قیمت قطعات و صافکاری و نقاشی ماشینای جدید رنو بسیار گرونتر از ژاپنی و کره ایهاست.
    اینو تا خودم تو نمایندگی نگین خودرو و ایرتویا که کنار هم هستن اگه ندیده بودم باور نمیکردم
    ولی به نظر من که رنگ مشکیش خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. datsun

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3480 ديدگاه)

    امروز تو یکی از سایتها خوندم ایران محرک فروش جهانی فرانسوی‌هاست
    پژو گفته ۲۱ درصد از فروش جهانیش تو ایران بوده
    واقعا از دید خودم پژو برند منفوریست. ساخت خودرهای از رده خارج مثل ۴۰۵ ۲۰۶ و پارس به واسطه ایران خودرو و سود کلان ،از اون طرف ثبت آمار فروش ارابه های مرگی که به ما فروخته و سرمایه گذاری روی ساخت خودرهای جدید در کشور خود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      هدف ایرانخودرو از این ایرانی سازی هایی که رو این محصولات انجام داد این بود که دیگه سودی رو به پژو پرداخت نکنه و از اون موقع فقط یه اسم رو این محصولات مونده پژو با بهترین استاندارد ها و پرفروش ترین خودرو اروپا از سال 2001 تا 2003، 206 رو به ما تحویل داد ما هم اونو به این خودرو تبدیلش کردیم خودروسازای بزرگ نمیان به خاطر یه خودروساز دون پایه ای مثل ایرانخودرو اسم جهانیشونو خدشه دار کنن و از همون زمانم 206 ایران از تحت نظارت پژو فرانسه خارج شد
      درضمن ایرانخودرو باید ممنون این خودروسازا باشیم که حداقل باعث شدن همین چرخ کوچیک به اصطلاح صنعت خودروسازیمون با بدترین کپی ها از تک تک قسمتای این خودروها سرپا بمونه
      هم چنین مثلا 206 sd هم که ایران تولید شد به خیلی از کشورا ارسال شد و سود خوبیو به جیب ایرانخودرو زد
      مشکل خودمونو حل کنیم نه دنبال مقصر باشیم چرا مجموعه بزرگی مثل فولکس واگن حاضر به همکاری با ایرانخودرو یا حضور در ایران نیستن به خاطر اینکه از دزدی ها و کارای خودرو سازامون خبر دارن و اگرم بیان میان با یه شرکت خصوصی قرارداد میبندن
      نباید چشم از این به اصطلاح خودروسازامون برداریم و همش انگشت اتهامو به طرف کس دیگه ای بگیریم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا