رنو

رنو سمبل 2015، سمبلی از خودروهای اقتصادی

تولید خودروی «ارزان» و «مطمئن» هنری است که از دست هر سازنده‌ای ساخته نیست. چون ترکیب دو واژه ارزانی و اطمینان در یک خودرو و ایجاد موازنه بینشان، چندان سهل و آسان نبوده و چه بسی که ممکن است یکی از آن دو، فدای دیگری گردد. گرچه در این زمینه، برخی از شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای و… توانسته‌اند با اعمال شیوه‌های صحیح و کارآمد، بهای تمام شده بسیاری از محصولات خویش را پایین نگاه دارند؛ ولی هنوز هم در این عرصه، جا برای فعالیت بیشتر نیز وجود دارد و در اینجاست که می‌بینیم برخی از برندهای معتبر و پرسابقه، علاوه بر تأمین بازارهای توسعه‌یافته، نواحی کم‌درآمد و در حال رشد را هم فراموش نکرده و همواره نیز مدل‌هایی مناسب و درخوری را برای آن مناطق تدارک می‌بینند.
از جمله سازندگان مشهوری که در دنیا به تولید خودروهای ارزان و نیز بادوام می‌پردازد، شرکت رنوست که از دو دهه پیش بدین سوی، با ارائه محصولاتی به نام سمبل و نیز لوگان، گام در این راه نهاده است، رنو با شراکت کمپانی نیسان با یک تیر دو نشان زده، هم توانسته از مواهب تکنولوژی پیشرفته‌تر آن مجموعه بهره‌مند گردد و هم اینکه از شر بسیاری از هزینه‌های اضافی، رهایی یابد. علاوه بر آن، پایگاه‌های متعدد تولید محصولات رنو، که در ممالکی همچون کره جنوبی، برزیل، هند، ترکیه و اسپانیا و رومانی و… پراکنده است، به گسترش بیش از پیش بازار فروش آن در تمامی قاره‌ها مدد رسانده است (البته به‌استثنای آمریکای شمالی).

Renault Symbol
Renault Symbol
مدل فعلی رنو سمبل (SYMBOL)، سومین نسل از این خودروست. این سدان فرانسوی تبار برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی و در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در شهر استانبول ترکیه رونمایی شد، در آن هنگام این خودرو نمونه سدان مدل محبوب کلیو (CLIO)، به شمار می‌آمد. نسل فعلی آن نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد و این عمل هم دگربار، در همان شهر استانبول صورت پذیرفت. این امر از آنجایی نشأت می‌گیرد که ترکیه بازاری استراتژیک برای رنو محسوب شده و یکی از پایگاه‌های مهم تولیدی و صادراتی آن به شمار می‌آید. از طرفی دیگر، این خودرو نمونه ری‌بج (REBADGE) شده نسل دوم داچیا لوگان هم می‌باشد و هم‌اکنون نیز مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده آن برزیل، ترکیه و رومانی هستند. در حال حاضر، این خودرو در شمال آفریقا و آمریکای جنوبی به نام رنو لوگان فروخته می‌شود.
یکی از ویژگی‌های چشمگیر این خودرو، وفور تجهیزات متعدد رفاهی و ایمنی در کابین آن است، امری که در یک خودروی اقتصادی – که از بهایی کمتر از ۱۲ هزار دلار سود می‌برد – تااندازه‌ای بعید و حیرت‌انگیز است؛ فقط کافی است که نگاهی به لیست آپشن های موجود در کابین آن بیندازیم تا به خلاقیت و تبحر رنو دراین‌باره آفرین گوییم.
چند وقت پیش در یکی از نشریات، شرحی از ورود این خودرو به کشور، در آینده‌ای نزدیک و با بهایی بین ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان چاپ شده بود، که اگر چنین باشد باید منتظر یک رویداد مهم و یا شاید هم زلزله‌ای قوی در بازار وارداتی‌ها باشیم، زیرا این خودرو هم رقیب چینی‌ها محسوب می‌شود و هم کره‌ای و ژاپنی‌ها.

Renault Symbol
Renault Symbol
چندی پیش سایت «AUTOMIDDLEEAST» مطلبی را در مورد این خودرو انتشار داد که در اینجا برگردانش را تقدیمتان می‌کنم.

خلاصه بررسی

کل امتیاز این خودرو: ۳.۵ از ۵

رنو سمبل (SYBBOL) در بسیاری از نقاط جهان، همچون یک مجرم بین‌المللی تغییر هویت داده و در هر مکانی دارای نامی متفاوت است. این خودرو در آغاز حیاتش با نام رنو کلیو سمبل شناخته می‌شد و چنانچه سوابق آن را مرور می‌کنیم به اسامی دیگری همچون رنو THALIA و کلیو کلاسیک نیز بر خواهیم خورد. در حال حاضر این خودرو با دو نام رنو سمبل و همچنین داچیا لوگان نیز شناخته می‌شود.

Renault Symbol
Renault Symbol
نمای ظاهری

این خودرو در کشور ترکیه ساخته شده و این مدل نیز سومین نسل از آن به شمار می‌آید، رنو سمبل نسل جدید، از نمای حزن‌آور نسل نخستین خویش، که در سال ۱۹۹۹ میلادی رونمایی شد، تااندازه‌ای فاصله گرفته است. خودروی مذکور در میان مدل‌های اقتصادی بازار جای می‌گیرد و به همین لحاظ است که از ظاهری معمولی و دلگیر بهره می‌برد؛ اما آیا می‌توان از خودرویی با بهایی چنین جذاب، انتظاری بیشتری داشت؟

Renault Symbol
Renault Symbol
کابین

در سرتاسر کابین این خودرو، حجم فراوانی از پلاستیک‌های سخت و زبر به کار رفته است. با این وجود، برای آنکه از یکنواختی حاصل از رنگ‌های تیره اجتناب شود، بخش‌هایی از کابین، با قطعاتی نقره‌ای‌رنگ آراسته شده است. چنانچه تمرکزمان را بیش از همه، بر جنبه‌های کاربردی این کابین معطوف کنیم، محفظه‌های متعددی را جهت انبار و جاسازی وسایل سرنشینان، در بالای داشبورد و نیز میان پانل درب‌ها، خواهیم یافت.

Renault Symbol
Renault Symbol
مهندسی
خوشبختانه این خودرو به نحو درخوری تجهیز شده و مملو از تجهیزات رفاهی گوناگون می‌باشد. مهم‌ترین این تجهیزات هم شامل مواردی چون سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ناوبری (NAVIGATION)، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان (به همراه پورت USB و AUX) و نیز سامانه محدودکننده سرعت، می‌گردد. همه این‌ها در خودرویی عرضه می‌شود که بهای آن کمی بالاتر از ۳۰/۰۰۰ درهم قرار دارد.

Renault Symbol
Renault Symbol
آنچه در این خودرو ارائه می‌شود
رنو سمبل از یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری نیرو می‌گیرد، توان این پیشرانه معادل ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۴۵ نیوتن‌متر است. این توان از طریق یک گیربکس ۴ دنده خودکار به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌گردد، بر اساس آمارهای موثقی که وجود دارد این خودرو از مصرف سوخت مناسبی، به میزان ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است.

Renault Symbol
Renault Symbol
جمع‌بندی نهایی
در عرصه رقابت، رنو سمبل در برابر خودروهایی همچون کیا ریو و شورولت سونیک قرار می‌گیرد اما کاملاً واضح و روشن است که کدام یک از این خودروها برنده این نبرد است. رنو سمبل در بخشی از بازار ارائه می‌شود که بهای خودرو در آن موضوعی حساس به شمار می‌آید و بیش از پیش هم مورد توجه و التفات عامه است، پس نه کیا ریو و نه شورولت سونیک قادر نیستند که جایگاه برتر آن را در این زمینه به چالش کشند.

نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

بهای به‌شدت مقرون‌به‌صرفه

نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»

کیفیت متریال مورد استفاده در داخل کابین و پیرامون آن

Renault Symbol
Renault Symbol

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۵ اسب‌بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۴۵ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت:۱۸۵ کیلومتر بر ساعت

شتاب از ۰ تا صد: ۱۲ ثانیه (در برخی منابع اعداد بین ۱۰ الی ۱۱ ثانیه هم ذکر شد)

مصرف ترکیبی: ۶.۶ لیتر (در برخی منابع ۷.۱ لیتر ذکر شد)

نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک

سیستم فنربندی جلو: شبه مک‌فرسون به همراه بازوهای جناغی

سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی از نوع H-TYPE

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۴۶/۱۷۳۳/۱۵۱۷

فاصله بین دو محور:۲۶۳۴ میلی‌متر

وزن خالص:۱۰۸۱ کیلوگرم

سایز چرخ‌های جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 15

حجم باک: ۵۰ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

Renault Symbol
Renault Symbol
ایمنی

۲ عدد ایربگ (راننده و سرنشین جلو به‌صورت استاندارد) – ایربگ های جانبی به‌صورت سفارشی قابل نصب است

سیستم ضدبلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESP (به‌صورت سفارشی)

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای

Renault Symbol
Renault Symbol
تجهیزات رفاهی (نمونه فول یا TOP SE در بازار امارات)

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

تهویه مطبوع اتوماتیک

استراحتگاه دست در بین صندلی‌های جلو

کلید حالت رانندگی ECO برای کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۰ درصد

سیستم روشنایی در روز

سیستم ورود بدون کلید هوشمند

کامپیوتر سفر

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX اتصالات بلوتوث + هندزفری

فرمان با پوشش چرمی

سنسور پارک عقب

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)

سنسور دما

صفحه لمسی به سایز ۷ اینچ

سیستم ناوبری (NAVIGATION)

سیستم رهیاب GPS

چراغ‌های مه شکن جلو

دستگیره‌های کرومی

و…

Renault Symbol
Renault Symbol

قیمت

قیمت در ایران: هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده است.

قیمت در امارات: ۳۸,۵۰۰ الی ۴۲,۹۰۰ درهم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا CAR

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگر تو رنج قیمتی جک جی5 دستی و اتوماتیک بدن خوب فروشی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا car

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    من این ماشینو الان داشتم حساب می کردم با دلار3400 وعوارض 140 درصد کلا در اومد 57م تومن موندم الان چرا شده 77م واقعا حروم لقمه بازی تا چه حد انشا الله ریشه خانواده کسایی که این قیمت گذاری هارو میکنند خدا از زمین بکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. هونن

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهر بهبود یافته ال ۹۰ با موتور وسیستم تعلیق ال ۹۰ خیلی بده ۷۷ تومن بدی ترمز عقب کاسه ای. کنسول بی کیفیت و طراحی زمخت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هومن

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من هم نمیارزه
    کنسول با کیفیت پایین
    سیستم تعلیق مک فرسون دیگه رو تمام خودروها نصبه
    یا مثلا ترمز کاسه ای دیگه منسوخ شده
    من چری آریزو 5 رو بیشتر میپسندم تو این قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتش خیلی تند هستش. ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نگین خودرو خیلی شرکت بد قولیه. الان دوماهه که می خواهد سود مشارکت بده ولی امروز و فردا می کنه. به نظرم بهتره دیگه شماها گولشو نخورید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. على

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم دوستان چطور رنو را با محصولات چینی مقایسه میکنند محصول چینی از هم میپاشه یه مقدار کار میکنه میشه یه لوگویه از هم پاشیده ال٩٠اتوماتیک مونتاژ ۵٠ملیونه این ماشین خیلی بهتر از اونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهمن

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند روز پیش سیمبل se گرفتم. اولا شرکت سر زمانی که قول داده بود ماشین رو تحویل داد. در مورد خود ماشین می تونم بگم داخل ماشین خوبه، امکانات خوبی داره، اما در مورد کیفیت رانندگی برای منی که ٢٠۶ داشتم اصلا تعریفی نداره. نمی دونم شاید چون تجربه ماشین اتوماتیک ندارم اینجوری بنظرم میاد. ماشین فوق العاده سنگین راه میوفته خیلی هم بد دور میگیره و البته موترش هم صدای عجیبی میده که برام قابل درک نیست. شاید اگه قبل از این باهاش رانندگی کرده بودم، یکم پول بیشتر می دادم و سراتو می گرفتم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. محمود

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیارنگین خودروشرکت بدقولیه به هیچ عنوان نمیشه به حرف شرکت اعتمادکرد حدود20روزماشین سیمبل روتحویل کرفتم اونم باتاخیروبدون هیچ گونه اپشن و مدارک روندادن درصورتی که قراربودظرف حداکثر۴۸ساعت مدارک روبدن جالبه که هیچ جواب درست هم نمیدن که کی قرارتحویل بدن نمی دونم چکاربایدبکنم توروخدااصلا به این شرکت اعتمادنکنید بسیاردروغگوهستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. م

      ۲۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا محمود نیت کردی تو تمام سایت ها این پیامت رو کپی کنیا، هر جا میرم این متن شما حضور داره?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. امير

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یک هفته این ماشین گرفتم کاملا ازش راضی هستم.خیلی خوبه .عاااای.نمیدونم دوستان چه جوری میگن بده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فضای سرنشین چه قدر هست کافیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به هر حال از ماشین چینی قطعا بهتره حداقل طراحی موتور و گیربکس برای فرانسه هست و نیومدن هر قسمت رو از یه جا بگیرن و رو هم سوار کنن.برند رنو حداقل 50 ساله خودروسازه تو اروپا و همین کافیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرشید

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خدا ریشه اونایی رو که اجازه میدن اینجور قیمت گذاری بشه دربیاره هر چند از سودش بی نصیب نیستن از طرفی مگه فیس لیفت ال 90 چه قدر اختلاف قیمت جهانی داره که اینجا شده هفتاد میلیون واقعا از سایت پدال توقع نمیره که انتقادی به این قیمت گذاری نکرده و از اینکه این ماشین فیس لیفت ال 90 چیزی نگفته و اینکه گفتین قیمت 70تا 80 تومن واسه این گاری زلزله به پا میکنه نکنه توقع داشتین 200 میلیون میدادنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۸۰ملیون پول بدی بعد شیشه عقبش رو با دست بالا پایین کنی! یه ۲۰۶ تیپ ۶ بگیری با یک و نیم ملیون دوربین و ال سی دی بذاری روش خیلی بهتر از سیمبله. 45 تومن ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. ایلخانی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای ایرانی عزیز
    امیدوارم روزی به جایی برسیم که این شرکتهای واسط و کلاش از بین برن و شما بتونید بطور مستقیم از رنو و دیگر شرکتهای معتبر خرید کنید.
    من از شرکت (نمایندگی رسمی رنو در ایران) که ادعای بهترین خدمات و مشتری مداری رو داره این ماشینو خریدم.ماشینی که توی نمایشگاه نشون دادن با اینی که تحویل دادن به اندازه ای تفاوت داره که میشه گفت این یه مدل دیگست…..!!!!
    اگر سیمبل را از این شرکت بخرید انگار که پیکان خریدید.
    این نامردا تنها چیزی که براشون اهمیت نداره صداقت و مشتری مداریه
    از شرکت “فلا ن خودرو” هیچی نخرید که پشیمون میشد.
    بی انصافها
    آپشن های L90 که سایپا میزنه خیلی بشتر از سیمبل هستش !!!!!!
    L90 که توی بازاره حداقل آینه برقی و شیشه بالابر برقیه . حد اقل مصرف سوخت رو نمایش میده. حد اقل آینه برقی داره . چراغ توی داشبرد را به علت کم کردن هزینه برداشتن(حذف کردن)
    باورتون میشه؟
    این ماشین بلندگو نداره.از همه مهمتر مجهز به سیستم قالپاق شده و ترمز های عقب کاسه ای و دکمه های کنترلی ماشین که روی فرمونه حذف شده.
    آخه آدم چی بگه ؟
    خیالتونو راحت کنم : هیچی نداره
    دقیقا همون پیکانه
    خدا میدونه اگر اینو توی نمایشگاه به من نشون می دادن هیچ موقع نمی خریدم
    هیچ موقع
    یه پولی میذاشتم روش یا یه مدل دیگه می گرفتم.اصلا یه ماشین دیگه می گرفتم !
    مگه مریضم که ماشینی بگیرم که بالابر شیشه دستی و داره.
    L90 آپشنش از این ماشینه 80 میلیونی خیلی بیشتره
    باور کنید دوست داشتم حد اقل به اندازه L90 امکانات داشته باشه…
    اون روز که رفتیم نمایشگاه (شعبه مرکزی اقدسیه) ماشینی نشون دادن که همه آپشنهای منطقی رو داشت و گفتم ماشینه شما همینه اما رینگ نداره و بقیه چیزاش همینه
    متاسفانه ماشینی که تحویل دادن مثل پیکان می مونه
    میدونم که ممکنه باور نکنید
    نخرید !
    از نگینخودرو نخرید
    بذارید شرکتهای دیگه وارد کنن و با آپشنهای اصلی رنو این ماشینو سوار بشید

    ایکاش این اعتراض به گوش رنو فرانسه می رسید.

    اینو هم فراموش نکنید.
    این شرکت کلاه بردار نیست و ماشین تحویلتون میده.ولی باهاتون کاری می کنن که با تمام وجود حس می کنید که کلاهتونو برداشتن .
    اگر برای خودتون و اعصابتون ارزشی قائلید از اینها هیچ ماشینی نخرید.

    هر جای وطن هستید سرافراز باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نگین خودرو

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت کاریران عزیز من 12 اسفند 95 در شعبه میرداماد نگین خودرو ثبت نام کردم الان 12 اردییهشت 96 هست هروز با یک دروغ از تحویل سند برای شمارگذاری پلاک ما رو اذیت کرده اند . و حالا با تماس با سازمان مرکزی نگین خودرو بازهم تحویل سند را به 15 روز دیگر موکول کرده اند .

    پیشنهاد میکنم قبل از خرید محصولات نگین خودرو به این نکته توجه داشته باشید که این شرکت دروغ خیلی می گوید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. کرمانشاه

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با این نظراتی که دوستان از این شرکت گفتن که ظاهرا درست هم میگن از خرید سیمبل پشیمان شدم و فعلا همون رانای ایرانی رو سوار میشم تابعدا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پانزده بهمن 96 یک سیمبل نقدی خریدم. بیست خرداد تحویل دادن هنوز پلاک نشده. نگین خودرو شرکت بی تعهد و دروغ گویی هست. لطفا از نگین خودرو خرید نکنید. تازه صاحب اول و آخر ماشین خودتون هستید. هیچ کس حاحاضر نیست این ماشین رو حتی با یکی دو میلیون زیر قیمت هم بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا