رنو

رنو مگان RS در اندیشه فتح نوربرگ رینگ

نسل جدید رنو مگان RS حوالی تست در پیست مشهور نوربرگ رینگ دیده شده و احتمالاً تلاش می‌کرده تا رکورد جدیدی برای یک خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو بر جای بگذارد.

رنو مگان RS
مگان RS جدید برای کسب این عنوان باید سریع‌تر از زمان ۷ دقیقه‌ای و ۴۳.۸ ثانیه‌ای هوندا سیویک تایپ R جدید حرکت کند. پیش از هوندا نیز فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت دارنده عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگ رینگ بوده است.

رنو مگان RS
موفقیت یا عدم موفقیت هاچبک داغ رنو در جهنم سبز یک سؤال خوب بوده اما پیشرانه مگان RS حدود ۴۰ اسب بخار و ۱۰ نیوتون متر کم‌توان‌تر از رقیب ژاپنی است. این محصول فرانسوی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربویی بهره برده که در خروجی ۲۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری داشته و در مدل آلپاین A110 نیز بکار رفته است.

رنو مگان RS
علیرغم قدرت و گشتاور کمتر نسبت به هوندا سیویک تایپ R، مگان RS نیز دارای حقه‌های خاص خود بوده که از آن جمله می‌توان به دو تنظیم مختلف برای شاسی، سیستم تعلیق هوشمند برگرفته از موتوراسپورت، فرمان‌پذیری هر چهار چرخ و آئرودینامیک جدیدی اشاره کرد که برای عبور بهتر از پیچ‌ها طراحی شده‌اند.

رنو سفارش‌ها برای مگان RS جدید را از دسامبر در اروپا دریافت خواهد کرد و چند ماه بعد نیز شاهد تحویل اولین نمونه‌ها به خریداران خواهیم بود. هنوز قیمت مگان RS جدید اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (227 ديدگاه)

    نزدیک تایپ R هم نمیتونه بشه ، انگار مدل قبلیش بنده خدا تو عکس آخر رفته تو باقالی ها …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mahdi.mp

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    واقعا ماشین اسپورتیه به دل میشینه..چه ظلمی که به ما جونا ایرانی نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. aston martin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    ماشین دیفرانسیل جلو رو چرا میارن تو پیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amirhosein

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    البته این 2 مدل داره یکی تروفی (trophy) که 300 اسب و گشتاور 400 نیوتون متر قدرت داره البته به نظرم همین مدل 280 اسبیش قشنگ میتونه رکورد سوئیک رو بزنه
    سیستم تعلیقش هم هیدرولیکی هست و تطبیق پذیر + شاسی دینامیک + دفرانسیل LSD که بهش دفرانسیل لغزش محدود میگن که الان همه ی هات هاچ ها دارن +سیستم چهار چرخ فرمان (4WS)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اصغر

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا نیارن تو پیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اتفاقا هاچبک دیفرانسیل جلو بدون کوچکترین تغییرات میتونه تایم های خوبی ثبت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ستار

    ۱۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    این رنو؟؟ساندرو هم رنو؟؟63 تومن میدی ترمز اش کاسه ای.داشبورد ش از پلاستیک کهنه.خجالت میکشی کسی سوار ماشینت شه
    چرا اینقد به ما ظلم شد.نسل سوخته ما ییم و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا