رنو

رنو: در زمینه هزینه تکنولوژی هیبریدی به تویوتا بسیار نزدیک شده‌ایم!

رنو پس از بررسی دقیق سیستم هیبرید سینرژی تویوتا فهمیده که هزینه قطعات بکار رفته در آن تقریباً مشابه هزینه قطعات سیستم هیبریدی خودش یعنی e-tech هیبرید بوده است؛ اما خب این شباهت چقدر است؟

لوکا دِ مئو رئیس رنو می‌گوید تکنولوژی هیبریدی این خودروساز فرانسوی از نظر هزینه‌ها بسیار به سیستم هیبریدی تویوتا نزدیک است و این اتفاق در حالی رقم خورده که ژاپنی‌ها بیش از ۲۰ سال پیش شروع به استفاده از این سیستم کرده‌اند. او گفته است:

از نظر هزینه‌ها ما تخمین می‌زنیم که بسیار به سیستم هیبریدی تویوتا نزدیک هستیم.

دِ مئو قول داده که رنو طی ۲ تا ۳ سال آینده هزینه‌های سیستم هیبریدی خود را به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد داد. این سیستم همانند تویوتا از حالت سری-موازی استفاده می‌کند و می‌تواند خودرو را فقط با نیروی الکتریکی هم به پیش برده و یا از پیشرانه درون‌سوز نیز استفاده کند.

مدیرعامل رنو همچنین اظهار داشته هزینه این سیستم با توجه به اینکه خودروسازان دیگر از گیربکس سنتی استفاده نکرده و گیربکس بدون کلاچ را ترجیح می‌دهند کاهش خواهد یافت. در کنار این نوع گیربکس یک پیشرانه الکتریکی دوم هم برای همراهی با دو پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی اول بکار می‌رود. تویوتا نیز از گیربکس مشابهی با نام E-CVT استفاده می‌کند.

اگر در این فکر هستید که رنو چگونه توانسته به تویوتایی برسد که از سال ۱۹۹۷ تاکنون سیستم هیبریدی خود را توسعه داده فقط باید به فرمول ۱ نگاه کنید.

دِ مئو می‌گوید رنو ۱۰ سال است که روی این سیستم کار کرده و از مهارت مهندسان تیم فرمول ۱ خود سود برده است.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که رنو تکنولوژی هیبریدی خود را با شریکش یعنی نیسان به اشتراک نگذاشته است. زمانی که از دِ مئو دراین‌باره سؤال شده او گفته است:

این همان سؤالی است که در زمان پیوستن به رنو پرسیدم اما خب گذشته ها گذشته است.

او همچنین گفته سیستم e-tech بیشتر از سیستم ePower نیسان با شرایط اروپایی مطابقت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1067 ديدگاه)

    معما چو حل گشت آسان شود رنو جان

    موافقم 35
    مخالفم 8
  2. mahdi-abdi

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    مونده به تویوتا برسه

    موافقم 21
    مخالفم 6
  3. MOHAMMAD.n.r

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    رنو پس از بررسی دقیق سیستم هیبرید سینرژی تویوتا فهمیده که هزینه قطعات بکار رفته در آن تقریباً مشابه هزینه قطعات سیستم هیبریدی خودش یعنی e-tech هیبرید بوده است؛

    احیانا قبل از ساخت سیستم هیبریدی خودش ، سیستم تویوتا رو بررسی نکرده؟؟؟؟
    حس میکنم سیستم تویوتا رو کپی زده و یه تغییرات جزئی توش داده، الان هم اومده سوتی قضیه رو بگیره.
    بیچاره نیسان داره کی رو تحمل میکنه(سه پاراگراف اخر).

    موافقم 16
    مخالفم 5
  4. Amin-MC20

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    گروه رو پرایوت کردین ها ?????

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا