رنو

همکاری رنو و کاترهام برای احیای آلپاین

شرکت کاترهام که در ساخت خودروهای اسپرت دست ساز و مسابقه ای مهارت دارد، با دریافت پنجاه درصد از سهام برند آلپاین که اکنون بطور کامل در اختیار رنو است، به ساخت خودروهای مسابقه ای و ارزان قیمت تحت نام این برند مبادرت خواهد کرد.

Caterham Superlight R600
Caterham Superlight R600

اولین خودروی تولیدی در کارخانه جدید آلپاین در نرماندی فرانسه با طراحی کاترهام ساخته خواهد شد. برنامه های اعلام شده برای آلپاین شامل معرفی حداقل یک مدل طی سه تا چهار سال می باشد که شامل هر دو طیف خودروهای اسپرت کوچک و بزرگ می شود. شروع همکاری نیز از ژانویه سال ۲۰۱۳ خواهد بود.

Renault Alpine A110-50 Concept
Renault Alpine A110-50 Concept

رنو برای احیای آلپاین بدون اینکه دردسر زیادی بکشد، یک شریک با تجربه را برگزیده و بیشتر بار را بر دوش آنها گذاشته است. کاترهام نیز از همکاری با رنو منفعت بیشتری نسبت به همکاری های پیشین با لوتوس خواهد برد. گرچه همکاری کاترهام با لوتوس در حوزه فرمول یک می باشد و در عوض در آلپاین، خودروهای اسپرت خیابانتی ارزان قیمت هدف گذاری شده اند.

Renault and Caterham announce partnership
Renault and Caterham announce partnership

شرکت آلپاین در سال ۱۹۵۵ توسط یک خلبان و کارآفرین بنام ژان ردل تاسیس شد و در اولین محصول بر اساس پلتفرم رنو CV4 در مسابقات شرکت نمود. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از خودروهای مسابقه ای آلپاین تولید شده اند. و حالا انتظار می رود با توجه بیشتر رنو به این نام، شاهد درخشش دوباره آلپاین باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. hesan

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (484 ديدگاه)

    رنو کمپانی فرانسوی عالییه.
    mer30 france

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ahmadsmith

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سلام
    چرا تو ایران ،سرمایه داران روی تولید خودرو سرمایه گذاری نمیکنند،بلخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه،اونا میتونند با استخدام طراحان مطرح خودرو( مثل فقیه زاده که ایرانیم هست و برای bmw کار میکنه) پایه گذار یه شرکت مطرح تولید خودرو تو کشور بشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چون سرمایه داران ایرانی فقط به فکر اینن که چه چیزی عمده ای بخرن،بعد احتکار کنن،بعدش هم به چند برابر قیمت بفروشن.
    اونوقت پول مملکت رو هم ببرن دوبی،انگلیس،امریکا و .. سرمایه گذاری کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    زمانی که خودروساز دولتی هست و با وجود 110 درصد تعرفه واردات خودرو و حمایت بدون چون و چرای دولت در یک بازار کاملا انحصاری که میتونند پراید و 405 و نیسان وانت و …. هر سال با کیفیت پایینتر و قیمت بالاتر به مردم بفروشند چرا باید ریسک کنند و از سود و منافع خودشون بگذرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تولید خودرو به این سادگیا هم که فکر میکنید نیست،به هر حال،بخش خصوصی تو ایران میتونه خودرو سازی بزنه ولی دولت هرگز اجازه چنین کاری رو نمیده،مدرک معتبرش هم همین تعرفه واردات خودرو های خارجیه،اگر بخش خصوصی خودرو تولید کنه،مطمعنا از خودروهای ساخت خودروسازهای دولتی هم ارزانتره و هم با کیفیت تر،ولی مشکل اینجاست که دولت به هیچ عنوان حاضر نیست که منفعت به این بزرگی از فروش فرغونهاش به ملت رو از دست بده،حتی به قیمت جون و مال مردم….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا