رنو

رنو کجار، شاسی‌بلند تازه‌نفس

رنو در حال نقب زدن و ایجاد راه‌هایی به دنیای خودروهای پرطرفدار کراس‌اوور و SUV جمع و جور است. بعد از مدل کپچر به عنوان یک مینی کراس‌اوور، حالا مدل جدید کجار (Kadjar) با شالوده مشترک با نیسان قشقایی، جانشین مدل کولئوس خواهد شد.

2015 Renault Kadjar CUV
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV

رنو کجار، باید با طیف وسیعی از کراس‌اوورهای محبوب نظیر فورد کوگا، هیوندای ix35، هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 رقابت نماید.

2015 Renault Kadjar CUV
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV

طراحی کجار شباهت‌های زیادی به کپچر نیز دارد. در واقع این خودرو تنها کمی بزرگتر، حجیم‌تر و عضلانی‌تر شده است. این تغییرات باعث شده تا به جای فرم هاچ‌بک گونه کپچر با یک طراحی اصولی‌تر و بهتر مواجه باشیم. طراحی چراغ‌های جلو، عقب و جلوپنجره، کاملاً با الگوهای رنو هماهنگ است و به سادگی قابل شناسایی می‌باشد.

2015 Renault Kadjar CUV Interior
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV Interior

طراحی داخلی کجار هم کمتر سرگرم‌کننده و بیشتر کاربردی و مردانه شده است. داشبورد ساده اما مدرن به نظر می‌رسد و کاملاً تفاوت کابین یک خودروی شاسی بلند با یک هاچ‌بک ظزیف شهری را نشان می‌دهد. یک سیستم سرگرمی و چند رسانه‌ای با نمایشگر ۷ اینچی TFT، با امکان تشخیص صدا همراه با سیستم R-Link 2 رنو و سیستم ناوبری، تلفن و برنامه‌های رادیویی، نقطه ثقل طراحی داشبورد محسوب می‌شود. فرمان نیز با شکل اسپرت خود و دکمه‌های میان‌بر روی آن، جذاب به نظر می‌رسد. بعلاوه نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد با جلوه‌های گرافیکی مخصوص نیز، نمایشی دلپذیر دارند.

2015 Renault Kadjar CUV
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV
2015 Renault Kadjar CUV
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV

ابعاد رنو کجار شامل ۴۴۵۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۰۰ میلی‌متر ارتفاع می‌باشد. این نشان می‌دهد که در تمام این ابعاد از نیسان قشقایی اندکی بزرگ‌تر می‌باشد. همچنین فضای بار آن ۴۲ لیتر حجم بیشتری داشته و ۴۷۲ لیتر گنجایش دارد. ۳۰ لیتر نیز فضای مختلف برای وسایل درون کابین درنظر گرفته شده است. بعلاوه با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب با نسبت ۶۰/۴۰ باز هم می‌توان فضای حمل وسایل در عقب را افزایش داد.

2015 Renault Kadjar CUV
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV

پیشرانه‌هایی که رنو برای این خودرو در نظر گرفته شامل موتور ۱.۲ لیتری توربوی DIG-T با قدرت ۱۱۳ اسب بخار، موتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و موتور ۱.۵ لیتری dCi با تنفس طبیعی و قدرت ۱۰۸ اسب بخار و یک موتور دیزلی ۱.۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری می‌گردد.

2015 Renault Kadjar CUV
۲۰۱۵ Renault Kadjar CUV

یک سیستم استارت-استاپ خودکار به صورت استاندارد روی این خودرو موجود است. دو نوع انتقال نیرو به چرخهای جلو در نسخه ۲WD و هر چهار چرخ در نسخه AWD قابل انتخاب می‌باشند.

رنو کجار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ رونمایی و از تابستان وارد بازارها خواهد شد. هنوز قیمتی برای این خودرو تعیین نشده است.

[jwplayer mediaid=”101596″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. Manni

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    http://www.autoexpress.co.uk/car-reviews/63353/best-crossovers-2016
    دوستان درود
    با تقدیم احترام ،دیدن این صفحه خالی از لطف نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد ماهان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بسیار خوبی است ولی قیمتش یه کم زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا