رنو

رنو کراس‌اوور ساب‌کامپکت دیگری خواهد ساخت

رنو در سال ۲۰۱۳ کراس‌اوور ساب‌کامپکت کپچر را معرفی کرده و بدین ترتیب به بخش جدیدی از بازار وارد شد. این ماشین به‌سرعت در فروش به موفقیت رسید. در نیمه اول سال ۲۰۱۷ از کپچر بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه فروخته شده و یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای کوچک اروپا بشمار می‌رود؛ بنابراین گفته شده در پی این موفقیت فروش، رنو ممکن است بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت خود را گسترش دهد.

به گزارش Automotive News، هم‌اکنون نشانه‌هایی از توسعه کراس‌اوور ساب‌کامپکت دومی توسط رنو دیده می‌شود که بسیاری از اجزای آن با کپچر کنونی مشترک خواهد بود. این کراس‌اوور جدید در کنار خط تولید کپچر در کارخانهٔ رنو در وایادولید اسپانیا ساخته خواهد شد و بر روی همان پلت‌فرم کپچر شکل خواهد گرفت. رئیس این کارخانه آقای «Rafael Vazquez» فعلاً اطلاعات بسیار کمی از کراس‌اوور جدید رنو داده است و صرفاً تأیید نموده که این کراس‌اوور جدید در همان سگمنت کپچر یعنی سگمنت B قرار دارد.

این کراس‌اوور جدید بخشی از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی رنو در تأسیسات تولید خود اسپانیا محسوب می‌شود. این سرمایه‌گذاری به‌منظور افزایش ظرفیت خط تولید و همچنین توسعه پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی جدید انجام گرفته است. حجم تولید آینده این سایت باید نزدیک به خروجی سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه کنونی آن باشد. شایعه شده که این کراس‌اوور جدید ممکن است بزرگ‌تر از کپچر باشد و با نام گرند کپچر عرضه گردد.

اما خود کپچر کنونی هم برای مدل ۲۰۱۷ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که در آن از مدل بزرگ‌تر کاجار الهام گرفته شده است. تغییرات کپچر در این فیس‌لیفت شامل مواردی چون اصلاح سپرهای جلو و عقب، تغییراتی در جلوپنجره و ارائهٔ رنگ‌های بیرونی جدید می‌شود. قیمت کپچر جدید از تنها ۱۵,۶۱۵ پوند آغاز می‌گردد؛ بنابراین انتظار می‌رود مدل بزرگ‌تر آن در آینده با قیمت ۲۰ هزار پوند به بازار عرضه گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پارسا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بدلیل برآیند نسبی مثبت مزایا ، نسبت به معایب ، چه دوست داشته باشیم و بخواهیم و چه نخواهیم، بهترین رنج خرید 100تومن تو ایران فعلا رنو کپچره.وارداتی کامله.گشتاور بالا و توان خروجی زیادی داره-آپشنهای پایه و ضروری داره-با همون حجم موتور کمش میتونه از پس سربالاییهای شدید و گردنه ها بربیاد-فیلمهاشو تو آپارات نگاه میکردم تاپ اسپید 207تا داره-درگ با تیوولی هم که تیوولی خیلی بدجور ازش میخوره-تو خودروبانک تست درگ با تویوتا سی اچ ار داشت فقط نیم ثانیه تست 400 متر عقب افتاد-جادارترین صندوق عقبو بین همکلاساش داره-تنها ماشین بنزینی غیر هیبریده که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز داره(مثل هیبرید)-5ستاره ایمنیش کامله-پایداری و هندلینگ خوبی داره-ارگونومی و لذت رانندگیش حرف نداره-من 2016 دارم تقریبا یکساله زیر پامه هرجا هم رفتم .تاحالا فقط سرویس دوره ای بوده و بس-سربالاییها اکثر 4سیلندرا حریفش نمیشن-150هزار یا 5سال گارانتیه .در دنیای امروزی دیگه حجم موتور ملاک نیست.بلکه توان خروجی موتور و گشتاور ،معیار مقایسه خودروهاست.بعضی دوستان میفرمایند قدرت رنو کپچر،کمه!!!! کافیه تو گوگل کلمات زیر رو یه جستجوی ساده بکنید تمامی کلیپهای تست شده در ایران براتون به نمایش درمیاد.
    ” تاپ اسپید رنو کپچر” – “درگ رنو کپچر با تیوولی” – “مسابقه رنو کپچر با سورنتو2017 در سربالایی” – تست کشش رنو کپچر در سربالایی و … – فکر کنم هر شخص منصفی با دیدن کلیپهای واقعی و عملی نظرش در مورد حجم کم موتور کپچر عوض بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۱۶ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      یه نکته رو یادت رفت رفیق
      کپچر تو رده از همه خوشگل تره
      البته که طراحی یه چیز سلیقه ای هس
      در کل به نظرم تیولی انتخاب بهتریه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا