رنو

عشق خاطره‌انگیز فرانسوی! رنو R5 توربو 2 اوو مدل 1985

رنو R5 توربو یا توربو ۲ فرقی نمی‌کند! هر ماشین بازی قطعاً در صورت داشتن بودجه‌ای مناسب باید به دنبال خرید چنین خودرویی باشد. این خودرو کاملاً نادر بوده بنابراین هرجایی که خبری از فروش آن به گوش رسد قطعاً به آن توجه خواهیم کرد.


در ادامه شما را با یک دستگاه رنو R5 توربو ۲ اوولوشن ۱۹۸۵ آشنا می‌کنیم که شماره شاسی آن ۴۹ از ۲۰۰ می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون در لیست حراج قرار دارد و شاید با قیمت قابل‌توجهی فروخته شود.


این خودرو دارای رنگ بدنه مشکی با تریم خاکستری بوده و از سقفی آلومینیومی و بچه گلگیرهای نمادین و اسطوره‌ای سود می‌برد. در تبلیغ فروش این خودرو آمده که R5 توربو ۲ مورد بحث علاوه بر اینکه از رینگ‌های استاندارد کارخانه‌ای سود می‌برد دارای لاستیک‌های میشلین TRX نیز می‌باشد.

در کابین این رنوی اسپورت شاهد صندلی‌های پارچه‌ای، کف‌پوش‌های مشکی با نوشته توربو، غربیلک فرمان ایزو دلتا و دو نشان دهنده فشار روغن و بوست در کنسول مرکزی هستیم. از نظر بصری کابین در وضعیت خوبی قرار داشته و قطعاً نظر خریداران را به خود جلب خواهد کرد.


نیروبخش این رنو R5 توربو ۲ اوولوشن پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری مجهز به توربوشارژر و اینترکولر گرت می باشد. پیشرانه یاد شده با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند.


گفته شده این خودرو همچنین دارای ترمزهای ارتقا یافته و سیستم اگزوز سفارشی می باشد. در پشت آمپر نیز می‌توان کارکرد کم ۲۲۰۷۲ کیلومتری آن را مشاهده کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    یادش بخیر این رنو 5 ها یه زمانی نماد قشر مرفه بود تو ایران که مردها برای خانم هاشون میخریدن ،اونا هم میکوبوندنش به در و دیوار …..کلا ترمزهاشم که تزیینی بود.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1593 ديدگاه)

      احتمالا شما رنو توربو رو با مدل معمولی اشتباه گرفتین چون این مدل انگشت شمار وارد ایران شد و دست خانوم بهش نمیرسید که بکوبش به دیوار!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (349 ديدگاه)

        من اشتباه نکردم عزیزم .گفتم رنو 5 تو ایران منظورم معمولی بود والا توربوش که همه میدونن به قول خود شما انگشت شمار اومده بود به کشور.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    حیف این ماشین ، ۲۰۵ توربو و ۲۰۶ ار سی تو ایران نیومد بصورت انبوه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. KING918

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کابینش از ساندرو و تندر 90 لوکس تره بی شوخی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    دیوانست این ماشین ، همین الان که این ماشین کم شده ، وقتی یه تمیزشو تو خیابون میبنی که از کنارت رد شد ، همه چشمارو به سمت خودش جذب میکنه ، با اینکه 47 سال از عمر این خودرو میگذره ولی قیافه خیلی خوشگلی داره در عین سادگی حتی نسبت به خیلی از ماشینهای امروزی ، خیلی دوست دارم یه دو درشو داشته باشم با رنگ زرد و سقف چرمی ، در زمان خودش نسبت به خیلی از خودروها مثل پیکان یا پراید بهتر بود و جالبه بدونید این ماشین دارای اپشنهایی مثل کولر ، فرمان هیدرولیک ، شیشهای برقی ، ترمزهای دیسکی چرخهای عقب و یا گیربکس اتوماتیک در بعضی از مدلها به صورت استاندارد کارخونه بود که از اون مدلها هیچوقت تو ایران نیامد ، و بیشتر روی مدلهایی بود که به امریکا و کانادا صادر میشد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا