رنو

شاسی‌بلند بزرگ‌تر داچیا پشت چراغ‌قرمز ماند

شاید شاسی بلندها در اروپا طرفداران زیادی داشته باشند اما داچیا به خوبی از محدودیت‌های قیمتی خود در تولید قدبلندی بزرگ‌تر از داستر آگاه است. این خودروساز رومانیایی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در قاره همیشه‌سبز داشته که این امر به لطف قیمت پایین محصولاتی همچون ساندرو و داستر بوده است. داچیا همان کاری را انجام داده که اشکودا در دهه ۹۰ انجام داد. کمپانی مادر یعنی رنو همین روش موفق را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داد.


رئیس داچیای بریتانیا در مصاحبه با اتوکار ایده تولید شاسی‌بلندی بزرگ‌تر از داستر را رد کرده است. دلیل این کار کاملاً ساده است: خودرویی بزرگ‌تر گران‌تر خواهد بود و این موضوع با فلسفه محصولات ارزان‌قیمت داچیا در تضاد است. تصمیم گرفته شده کاملاً توجیه‌پذیر است زیرا قیمت بالاتر باعث می‌شود خریداران به دنبال برندهای سطح بالاتری همچون رنو باشند.


تا همین چند وقت پیش شایعاتی درباره تولید خودرویی با نام گرند داستر با فاصله بین محوری بیشتر و کابینی هفت‌نفره منتشر می‌شد اما گفته‌های مدیر داچیا خط بطلانی بر این گمانه‌زنی‌ها کشید.


به عنوان یادآوری باید گفت جدیدترین نسل داچیا داستر چند ماه پیش و با پیشرانه ارتقا یافته‌ی ۱.۵ لیتری توربو دیزل معرفی شده است. این خودرو با قدرت‌های ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخاری در دسترس بوده و نسخه کم‌توان‌تر در مقایسه با قبل ۳۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری داشته و هم‌اکنون از گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری برخوردار است. مدل قوی‌تر نیز ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور دارد.


دیر یا زود سیستم اطلاعات سرگرمی جدید داچیا در این خودرو معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    با این اتفاقات اخیر نسل جدید داسترفک نکم
    تو ایران وارد شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      داداش نسل فعلیش که داره تولید میشه کم کم داره منقرض میشه(به دلیل تحریم) نسل جدیدش پیش کش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا