رنو

داچیا شاسی بلندهای جدیدی عرضه خواهد کرد

داچیا برنامه‌های سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی خود را اعلام کرد. ۲۵ میلیون یورو از این سرمایه‌گذاری را دولت رومانی تأمین خواهد کرد تا تولید سالانه‌ی این خودروساز با افزایش سالانه‌ی ۵۰ هزار دستگاهی به ۴۰۰ هزار دستگاه برسد.

جدای از افزایش ظرفیت تولید، داچیا همچنین به دنبال گسترش سبد محصولات نه چندان بزرگ خود خواهد بود.


مدیر گروه رنو و داچیا در رومانی که با رسانه‌های این کشور مصاحبه می‌کرد اعلام داشته هم‌اکنون زمان گسترش سبد خانواده‌ی داستر فرا رسیده است. البته او به جزئیات بیشتری اشاره نداشته و ارائه اطلاعات بیشتر را به آینده موکول کرده است. او گفته است:

ما به داستر بسیار افتخار می‌کنیم. ما این خودرو را در ۴۴ کشور به فروش می‌رسانیم و داستر پرفروش‌ترین شاسی‌بلند اروپاست. ما معتقدیم داستر همانند یک سفیر برای رومانی است. چالش ما ادامه دادن موفقیت داچیاست و کودک ما باید نسخه‌های دیگری داشته باشد.

زمانی که از مدیر داچیا درباره‌ی زمان عرضه‌ی مدل بعدی پرسیده شده او گفته است: “می‌دانید که من نمی‌توانم به این سؤال پاسخ دهم.”

یکی از نسخه‌هایی که انتظار می‌رود از داستر تولید شود پیکاپ تراک جدید است. نسخه‌ی اروپایی داستر Oroch با همکاری یک شرکت کوچ بیلدینگ که قبلاً نسخه‌ی تولید محدود این خودرو در ۵ سال پیش را ساخته بود تولید خواهد شد.


احتمال تولید نسخه‌ی الکتریکی داستر هم وجود دارد و قبلاً هم تصاویر جاسوسی از یک پروتوتایپ مرموز این شاسی‌بلند که دارای فاصله‌ی بین محوری بیشتر و قوای محرکه‌ی بدون آلایندگی بوده منتشر شده است.


خودروی به اصطلاح گرند داستر که نسخه‌ی بزرگ‌تر این شاسی‌بلند بوده نیز طبق برخی شایعات تولید خواهد شد. البته تولید جایگزین ارزان خودروهایی همچون هیوندای سانتافه و دیگر شاسی بلندهای میان سایز دیگر در دستور کار نیست زیرا قیمت آن برای مشتریان داچیا بالا خواهد بود.


دیگر کاندیدای سبد محصولات داچیا می‌تواند رنو آرکانا باشد که احتمال عرضه‌ی آن با برند داچیا در اروپا وجود دارد. همچنین رنو برخی خودروهای قدبلند همچون K-ZE و تریبر را دارد که در اروپا با برند رنو عرضه نمی‌شوند و احتمال معرفی آن‌ها در قاره سبز با برند ارزان‌تر داچیا وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. هادی نجفی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    عکس اخری ،این سری طراحیش خیلی بهتر نسبت به گذشته شده
    ظاهر خشن تری داره نسبت به قبل، خودرو اقتصادی هست طراحیشم بهتر شده
    فروش خوبی میتونه کسب بکنه، مخصوصا تو تب کراس اوور و شاستی بلند که جهانی شده
    جالب اینجاست یکی از دوستان تعریف میکرد در جنگل بانی برزیل از این خودرو ها استقبال خوبی شده، درسته خودرو های بهتری مثل هایلوکس هست ولی بیشتر شبیه پاترول برای کشور ما هست که هم قیمت پایین تری داره هم مقاومت خوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یک مقدار روی افرود تمرکز کنن فروش خیلی خوبی بدست میارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا