رنونیسان

صرفه‌جویی عظیم رنو-نیسان-میتسوبیشی به خاطر همکاری‌ها

داغ‌ترین خبرهای روز دنیای خودرو به همکاری‌ها با یکدیگر مربوط می‌شود؛ اما همکاری یک واژه بی‌روح نیست. همکاری بین خودروسازان می‌تواند با صرفه‌جویی‌های عظیمی همراه باشد و سودهای واقعی را کاملاً افزایش دهد. درست همان کاری که رنو-نیسان-میتسوبیشی انجام می‌دهند.


این اتحاد که در نوع خود بزرگ‌ترین همکاری صنعت خودرو می‌باشد سال پیش به خاطر همکاری‌های صورت گرفته صرفه‌جویی قابل‌توجه ۵.۷ میلیارد یورویی داشته است.


این اتحاد نه تنها شامل برندهای رنو، نیسان و میتسوبیشی است بلکه دیگر شرکت‌ها همچون اینفینیتی، داتسون، داچیا، آلپاین، رنو-سامسونگ و آوتوواز را دربرمی گیرد. همکاری این خودروسازان معانی بسیار زیاد و گسترده‌ای دارد که نه تنها شامل توسعه پلتفرم‌ها، قطعات و تکنولوژی‌های جدید است بلکه عملیات مالی و حتی لجستیکی مشترک را نیز شامل می‌شود.


کارلوس گوسن نفر شماره یک این اتحاد می‌گوید:

این اتحاد تأثیر مستقیم و مثبت روی رشد و سود هر عضو این خانواده دارد. در سال ۲۰۱۷ عملکرد فوق‌العاده هر سه کمپانی از جمله ثمره‌های این همکاری بوده است.

سال ۲۰۱۷ اولین سال حضور یک ساله کامل میتسوبیشی در این اتحاد بوده و باعث شده صرفه‌جویی‌های مالی به دست آمده با این همکاری‌ها رشد ۱۴ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۶ داشته باشد. علاوه بر این‌ها کارلوس گوسن و کمپانی او برنامه‌هایی برای افزایش همکاری‌های سه شرکت به بیش از ۱۰ میلیارد یورو تا پایان سال ۲۰۲۲ دارند. این اتحاد هدف تولید بیش از ۱۴ میلیون خودرو را در سر می‌پروراند. سال پیش شاهد فروش ۱۰.۶ میلیون دستگاهی رنو-نیسان-میتسوبیشی بودیم که کمی بیشتر از فروش ۱۰.۵ و ۱۰.۳ میلیون دستگاهی تویوتا و فولکس‌واگن در همان مدت زمان مشابه بوده است.


به عبارت دیگر اگر اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی یک گروه خودرویی تنها بود بزرگ‌ترین خودروساز دنیا لقب می‌گرفت؛ و اگر گوسن راه خود را به خوبی ادامه دهد در آینده نزدیک شاهد عملکرد بسیار خوب این اتحاد خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سلام راستی همکارییه سایپا_ایران خودرو به کجا رسید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Tadano

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (176 ديدگاه)

      یه عمره با همکاری هم خون مردم و کردن تو شیشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عجب مدیریه این آقا واقعا که خیلی کارش درسته.
    اما کار تویوتا هم واقعا ایول داره که خودش تنهایی برای بقیه یه رویاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (68 ديدگاه)

      واقعیت اینه که رشد این دو تا حتی از برند های چینی هم سریع تر بوده چه برسه به تویوتا، تویوتا سالها با یک شیب ثابت رشد کرده ولی رنو نیسان (بیشتر رنو) در کیفیت و کمیت و نیسان در خدمات و بازار فروش رشد بسیار بالایی داشتند و تا همین امثال جزء قدرت های خودرو سازی دنیا شدند
      من شخصاً در فرانسه رنو را برترین شرکت و در ژاپن هم نیسان را از مابقی مهندسی تر و برتر می دانم هم قدمت رنو هم مهندسی نیسان یکی از کوچکترین حاصلش گیربکس cvt امروز و کم نقص در دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنو با چسبوندن خودش به این دو تا غول میخواد از بی اعتباری و بی ارزشی خودش کم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      داداش رنو خیلی وقت که یک شرکت معتبره ، در ضمن 1400 بار گفتم ، اگه لازم باشه 1400 بار دیگه هم میگم ، باورم ندارید برید تحقیق کنید ، اون نیسان بود که داشت ورشکست میشد و رنو از خاک بلندش کرد ، اگه نیسان و میتسوبشی به قول شما غول هستند ، پس چرا رو به ورشکستگی رفتند ، الکی از رو تعصب صحبت نکنید اول یکم تحقیق کنید بعد حرف بزنید که موجب خنده دیگران نشید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مجتبی

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (18 ديدگاه)

    هر خودروسازی که تونست با یک برند این همه ماشین بفروشه هنر کرده. که این کار فقط از یک خودروساز بر میاد واونم تو یو تاس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا