رنونیسان

فروش 100 هزار خودروی الکتریکی توسط رنو نیسان

اتحادیه رنو-نیسان اعلام کرد که توانسته بیش از صد هزار دستگاه خودروی الکتریکی با آلودگی صفر را تولید کرده و به فروش برساند. در آمار جالبی از این خودروها اعلام شده که در مجموع، مسافت پیموده شده توسط آن‌ها ۲۰ هزار برابر محیط کره زمین و در حدود ۸۴۱ میلیون کیلومتر می‌باشد. که با آلایندگی صفر طی شده و حداقل ۵۳ میلیون لیتر سوخت را از سوختن نجات داده و ۱۲۴ میلیون کیلوگرم CO2 را نیز ساطع نکرده است!

2013 Nissan Leaf
۲۰۱۳ Nissan Leaf
باید از رنو-نیسان به خاطر این خدمت به محیط زیست و همچنین مهیا کردن رانندگی پاک و ارزان برای قشر بیشتری از مردم تشکر کرد.
اولین نیسان لیف در سال ۲۰۱۰ به یک مهندس در دره سیلیکون کالیفرنیا فروخته شده بود و ۱۰۰ هزارمین دستگاه نیز به یک فارغ التحصیل دانشگاه آتلانتا بنام آلیسون هاوارد واگذار شد.

۷۱ هزار دستگاه از خودروهای الکتریکی فروخته شده را نیسان لیف تشکیل می‌دهد که به تنهایی نیمی از کل فروش خودروهای الکتریکی جهان را در اختیار دارد و برنده خودروی سال ۲۰۱۱ و جوایز بسیار دیگری شده است.

Renault ZOE
Renault ZOE
در سوی دیگر، رنو نیز با مدلهای تمام الکتریکی کانگو و ون Z.E نزدیک ۳۰ هزار دستگاه از این ماشین‌ها را تولید کرده است. همچنین مدل دو نفره Twizy و مدل سوپر مینی ZOE نیز امسال معرفی شده‌اند که توجه و تعهد رنو به این اتومبیل‌ها را نشان می‌دهد.

همکاری دولت‌ها برای ایجاد جایگاههای شارژ خودروهای الکتریکی یکی از خواسته های خودروسازان است. همچنین توسعه باتری‌های جدید برای ذخیره سازی بیشتر و ارزان‌تر انرژی نیز می‌تواند در سرعت رشد بازار این خودروها تأثیر بسزایی داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. iran777

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    ای خدااااااااااااا منم میخوام! ولی باید برم پراید مروارید بخرم!! :(((((((((

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چقدر نا امیدی !!!!!!!
      همین ماشین رو الان بدن خدمتتون چند بار که با برق خونتون شارژش کنی سرماه یه قبضی برات میاد که میری موتور همون پراید مروارید رو ماچ می کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. feri 007

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این ماشینای برقی هنوز خیلی جای کار دارن تا بخوان جای ماشینای بنزینی رو بگیرن… آقایون من یه تجربه ی رانندگی با ماشین برقی داشتم… اینجور ماشینا دوتا مشکل دارن:

      1) اصلا حس نشستن توی یه ماشین واقعی رو ندارن… انگار رفتی شهر بازی ازین ماشین برقیا سوار شدی!!!

      2) چون کاملا بی صدا هستن من پشت هر چراغ قرمز که میخواستم دوباره حرکت کنم فکر میکردم ماشین خاموش شده… آخه عادت نداشتم… خخخخخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    10سال بعد:
    سمند با موتور میکروهیبریدی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      100سال یا1000 سال بعد سمند با موتور ef7 با قالب دیگه پراید هم هنوز در حال تولید!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محسن

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گروه دیزاین داخلی نیسان خیلی قویه .. داشبورد های ماشینهای نیسان فوق العاده اند حتی این کوچولو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد.ف

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (447 ديدگاه)

    البته برای تولید برق هم خیلی جاها هنوز سوخت فسیلی رو میسوزونند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.واقعا ماشین های زیبا و کاربردی هستند.به نظر من رنو از نیسان قشنگ تر کار کرده.ولی تو تکنولوژی و کیفیت رو نمیدونم کی بهتر کار کرده.ولی طراحیه داخلیه رنو خیلی زیبا و اسپورته. به نظرم خاص طراحی شده.امید وارم که خودروسازان ما هم به فکر همچین خودرو هایی بیفتند.
    V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشینهای هیبریدی برای مسافتهای کوتاه با سرعت پایین خوبه اما برای مسافت بالا یکم مشکل سازه حتی در اروپا.البته در خارج از کشور چون هزینه بلیط قطار و هواپیما قیمت مناسبی داره این مسئله کمرنگ دیده می شه.در ایران به نظرم ماشینهای هیبریدی بدرد شهر های پر ترافیک می خوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نخود آش

    ۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (294 ديدگاه)

    <<<<<<>>>>>
    منم از سایپا و ایران خودرو تشکر میکنم که عده زیادی از مردم را میکشن (چه با آلایندگی .چه مستقیم) عین خیالشون هم نیست و باز هم تشکر که هر کسی نمیتونه حتی پراید هم بخره. تشکر کنین دیگه .میخواین بازم نا شکری کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mory

    ۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اعصابم خورده و اگه توهین کنم نظرم نشون داده نمیشه
    این همه پول در میارن …ها بازم یه مرکز تحقیقاتی ندارن ماشین برقی بزنن که به درد مردم میخوره
    وااااااااااااااااااااااااااااااااای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    جای خودروهای الکتریکی در کشور واقعا خالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (77 ديدگاه)

    به نظر من ایران باید اجازه واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی رو بدون هزینه گمرکی یا با حداقل هزینه آزاد کنه . این خودروها نه رقیب سایپا هستن نه رقیب ایران خودرو همه چیزشون عالیه وقتی آدم میدونه ماشینش هیچ آلایندگی نداره وجدانش راحته ولی وقتی میفهمی که پراید کم مصرف ترین و پرتیراژترین خودروی کشور در هر کیلومتر 180 گرم دی اکسیدکربن تولید میکنه و استانداردش در حد یورو 2 هم نیست
    دلم واسه ایران و ایرانی و جهان و لایه ازن و تمام موجدات زنده و … میسوزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    در حال حاضر تکنولوژی ساخت خودرو الکتریکی با برد حرکتی مناسب و قیمت قابل قبول وجود دارد. علت اینکه چنین خودروهایی به بازار عرضه نمیشوند به دو عامل مربوط می شود. اول اینکه در صورت همه گیر شدن خودروهای الکتریکی تقاضا برای نفت به شدت کاهش می یابد که این مورد سبب کاهش شدید قیمت نفت و ضربه شدید بر اقتصاد کشورهای صاحب نفت و همچنین کمپانی ها بزرگ نفتی که که عمدتاً اروپایی و آمریکایی می شود. علت دوم خود کمپانی های بزرگ خودروسازی می باشند که به خوبی میدانند در صورت همه گیر شدن خودروهای الکتریکی تکنولوژی ساخت خودرو عملاً به تکنولوژی ساخت باطری تغییر پیدا میکند زیرا بر خلاف نیرو محرکه و گریبکس خودرو های بنزینی که دارای تکنولوژی نسبتاً بالا و پیچیده می باشند و طراحی و ساخت آن محدود به تعداد کمی از کمپانی های معروف خودرو سازی می شود موتور های الکتریکی به سادگی و توسط کمپانی های زیادی می تواند طراحی و ساخته شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا