رنو

عملکرد رنو در بازار خودروی ایران به روایت اعداد

مجموع فروش رنوی فرانسه به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ‌بر ۱۰۱ هزار و ۳۴۷ دستگاه بوده که این رقم نسبت به سال قبل از آن افت ۴۵ درصدی داشته است.


فروش شرکت خودروسازی فرانسوی رنو در سال ۲۰۱۸، ۲/ ۳ درصد افزایش یافت که نتیجه یک قرارداد مشترک با چین بود. این شرکت خودروسازی پیش‌بینی کرد در سال‌جاری میلادی هم رشدی ملایم در بحبوحه افزایش دوباره تقاضا در روسیه و آمریکای لاتین خواهد داشت. فروش رنو در سال گذشته به رکورد ۸۸/ ۳ میلیون خودرو رسید که شامل فروش ۱۶۶ هزار دستگاه خودرو از طریق همکاری جدید این شرکت با برلیانس چین می‌شود. صرف‌نظر از این همکاری، فروش جهانی رنو ۲/ ۱ درصد کاهش داشته است. کاهش فروش این شرکت به‌ویژه به‌دلیل کم شدن فروش در ترکیه، ایران و هند بوده است.

رنو ساندرو استپ وی
این شرکت در جدیدترین گزارش ماهانه خود از ادامه توقف ارسال قطعات خودرو به ایران در آخرین ماه ۲۰۱۸ خبر داده است. این شرکت با زیرپاگذاشتن تعهدات خود در قبال ایران و با پیروی از تحریم‌های آمریکا از ماه سپتامبر فروش قطعات خودرو به ایران را متوقف کرده است. مجموع فروش این خودروساز فرانسوی به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ‌بر ۱۰۱ هزار و ۳۴۷ دستگاه بوده که این رقم نسبت به سال قبل از آن افت ۴۵ درصدی داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. aston martin

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    این یک جنایته که خودرویی که 15 سال پیش برای قشر فقیر مردم ساخته شده بود اینجا با قیمت گزاف که حتی قشر متوسط رو به بالا هم دیگه نمیتونن بخرنش در لو آپشن ترین و کم کیفیت ترین حالت ممکن به مردم انداخته میشه
    مسببینش رو باید از دم تیغ بگذرونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      کاری به عملکرد رنو و باقی شرکتها نداره که .

      بازار خودرو ایران به مانند زمینی میمونه که خشکه و نیاز به آب داره ، در صورتی که سدی بزرگ و پر از آب اون را اِحاطه کرده و بعضی وقتها دریچه سد را باز میکنند تا پسماندهای پشت سد خارج بشه ، اما همین پسماندها برای اون زمین خشک و بی آب و علف حکم آب چشمه ای زلال را داره و مردم بدبخت برای داشتن همون پسماند جون میدن و با هم در تنش هستند .

      دقیقاً شما خودرویی را نام ببرید که وارد ایران شده باشه و فروش نرفته باشه ،.
      شما جیبوتی و زیمباوه خودرو وارد کن ، مردم فرداش در کمتر از ۵دقیقه پشخریدش میکنند .
      اسم این را نمیشه گذاشت عملکرد رنو ، باید بگین خوشبحال رنو و باقی شرکتها که پسمانهاشون را میفرستند برای ما ، و اسم ما هم بگذارند بدبخترین مردم دنیا ، با این همه ثروت و پولهای باد آورده که باید دنبالش در عراق ، سوریه ، یمن و لبنان بگردیم و حَسرت خودروهای جوانان عرب را به دل ایرانیها بگذاریم ، در صورتی که غافل از این هستیم تمام این خودروها را ما مردم ایران داریم هزینش را پرداخت میکنیم .
      البته که خودمان انتخاب کردیم و این جمله طلایی هیچگاه از تاریخ روزگار پاک نخواهد شد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AA

        ۳۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (9 ديدگاه)

        واقعا زیبا گفتی. جوانان عرب اون طرف سوار لامبو و فراری رو رولز رویس و … میشن

        او ما … . شرم واقعا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمدافشار

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید خیلی آرام و با سرعت بسیار کم کم از دم تیخ بگذرانیمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بازار چین انقدر مستعد و قدرتمنده قشنگ جای این سه تا کشور رو می گیره خود رنو تو هند میتونه جبران فروش ایران رو بکنه
    من اعتقاد دارم خروج رنو از ایران نتیجه رفتار غلط مدیران بالادستی با شرکت رنو بود ممکنه ترس از شرکا یعنی نیسان و میتسوبیشی هم بوده باشه اما به اعتقاد من اینقدر پررنگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا