رنو

معرفی فیس‌لیفت رنو توئینگو، کوچولوی دوست‌داشتنی

نسل سوم خودروی شهری رنو توئینگو در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و حالا اولین فیس‌لیفت خود را تجربه کرده است. هرچند این به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای تغییرات عمده‌ای را برای توئینگو به همراه نداشته است اما گزینه‌های شخصی‌سازی داخلی و خارجی آن‌را افزایش داده است. علاوه بر این، طی این فیس‌لیفت، پیشرانهٔ جدیدی برای این هاچ‌بک موتورعقب ارائه شده و ویژگی‌های اتصالی آن‌هم ارتقاء پیدا کرده است.

در نمای جلویی توئینگو ۲۰۱۹ سپر جدیدی با ورودی هوای پایینی کوچک‌تر به همراه ورودی‌های هوای جانبی و همین‌طور گرافیک جدید جلوپنجره دیده می‌شود. برای این خودرو همچنین چراغ‌های جلوی جدید با دی‌لایت‌های C شکل یکپارچه طراحی شده که جایگزین نمونه‌های مجزای قبل شده‌اند. در نمای عقبی خودرو نیز سپر جدیدی با تزئینات کرومی به چشم می‌خورد اما بخش دیفیوزر مانند در این قسمت حذف شده است.

یکی از قطعاتی که توئینگو نیاز زیادی به آن داشت، دستگیرهٔ درِ صندوق بار بود که حالا خوشبختانه در نسخهٔ جدید این قطعه دقیقاً زیر برف‌پاک‌کن عقب تعبیه شده است. در همین حال، یک ورودی هوا هم روی گلگیر عقب سمت چپ خودرو جای گرفته که موجب بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه می‌شود. به گفتهٔ رنو، ارتفاع توئینگو یک سانتیمتر کاهش پیدا کرده و به‌منظور بهبود آئرودینامیک، یک بادگیر هم به جلوی خودرو اضافه شده است. سازندهٔ فرانسوی برای این ماشین دو رنگ بیرونی جدید بنام‌های سفید کوارتز و زرد انبه‌ای را نیز ارائه کرده است.

در داخلِ توئینگو ۲۰۱۹ نیز کنسول مرکزی بروز شده و به دو پورت USB، خروجی AUX و دکمه‌های استارت/توقف پیشرانه، کروز کنترل و محدودکنندهٔ سرعت مجهز شده است. رنو همچنین برای این ماشین دو سیستم چندرسانه‌ای جدید شامل R&Go و Easy Link را هم در نظر گرفته که هردو از طریق یک نمایشگر هفت اینچی ارائه می‌شوند و هردو با کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارند. سایر به‌روزرسانی‌های داخلی توئینگو نیز شامل دسته‌دندهٔ مدرن‌تر و محفظهٔ داشبورد دردار در همهٔ تیپ‌ها می‌شود. به گفتهٔ رنو، با ترکیبی از رنگ‌های بیرونی مختلف، تریم‌های داخلی، پکیج‌های خارجی و رینگ‌های آلیاژی، امکان ارائهٔ صدها ترکیب مختلف برای توئینگو فراهم شده است.

رنو برای توئینگو ۲۰۱۹ پیشرانهٔ جدیدی بنام SCe 75 را هم ارائه کرده است. این موتور از نوع ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی بوده و ۷۵ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. دیگر موتورهای توئینگو نیز شامل SCe 65 و SCe 95 می‌شود که دومی از نوع ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۹۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ اتوماتیک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    توی کلاس کوچولو ها فیات 500 رو ترجیح میدم به همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اما این رنوی توئینگو چیه؟؟؟
      این کوچولوی دوست داشتنی به قول مقاله
      همینم در دسترس ما نیست!!!
      یعنیا…. چی بگم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Genius

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    این فرهنگ بی فرهنگی ما که مد شده یک دختر خانم 50 کیلیویی برای تفریح و هواخوری لندکروزر 2.5 تنی شش سیلندر رو با ابعاد و اندازه ای که به هیچ وجه مناسب معابر شهری نیست و باعث بروز اختلال در آمد و شد و مشکل در یافتن جای پارک و افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوای شهرها میشه راه بندازه باید اصلاح بشه و مردم ترغیب بشن به استفاده از هاچبک های ساب کامپکتی مثل این

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علی

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      با اینا بری بیرون وسط میدون و چهاراه از روت رد میشن
      تو ایران موقع رانندگی قانون جنگل حاکمه
      هرکی زورش میرسه رد میشه
      هرکیم زورش نمیرسه صبر میکنه تا بپیچه جلوی ضعیفتر از خودش
      باید یه بلیزر لیفت شده بگیرم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. AMANTE

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1853 ديدگاه)

      حرف شما متین و درست ولی باید این گزینه ها رو آزاد، حذف و درست کنی.
      1_ هزینه ی گمرگ
      2_ دلال ها
      3_ وضعیت دلار
      4_ دوستی و همکاری ایران قدرتمند با دیگر کشور های قدرتمند.
      5_ تعیین قیمت خوب برای ماشین.
      6_ واردات خودرو
      7_ خودنمایی
      تا وقتی این گزینه ها آزاد، حذف و درست نشن.
      افراد کمی پیدا میشن سراغ هاچ بک های ساب کامپت ها با قیمت های فضایی برن.
      هاچ بک ساب کامپت های که اومدن ایران و بدلیل قیمت بالا، نبود نمایندگی درست درمون و تبلیغات موفق نشدن.
      1_ آلفارومئو میتو
      2_ فیات 500
      3_ اوپل کورسا
      4_ هیوندای i10
      5_کیا پیکانتو
      6_ ام جی 3
      7_……
      البته بعضی از اینها در زمان خوب و با قیمت نسبتا خوب وارد بازار شدن و محبوب شدن ولی با گرون شدنشون کمتر افرادی سراغشون رو میگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (202 ديدگاه)

      کاملا موافقم اما یه تعداد محدودی ازین ماشینا تو ایران هست(با قیمتای فضایی) مثل مینی، کیا پیکانتو، اوپل موکا و فکر کنم فیات ۵۰۰ هم هست تو بازار و البته ام‌وی‌ام ۱۱۰?
      این ماشینا باید ارزونتر باشن وقتی انقدر گرونه که با پولش میشه یه ماشین بزرگتر خرید کسی بهشون نگاه نمیکنه
      در کل اگه فرهنگ سازی بشه واسه داخل شهر خیلی ماشینای خوبین، مصرف و آلایندگی کمتر رانندگی و پارک راحتتر ترافیک کمتر
      واسه دولت هم سود داره چون واسه هر لیتر بنزین دولت ۲۷۰۰ تومن یارانه میده، اگه اینا ارزونتر باشن بجا اینکه طرف با پژو پارس بیاد بیرون صدی ۱۲ لیتر بسوزونه و اون همه آلایندگی با این مثلا ۵ لیتر مصرف میکنه که به نفع دولت هم هست
      اما یه مشکلی که هست این ماشین داخل شهریه اما ایرانیا یه باربند میبندن سقفش ازینور مملکت میرن اونور مملکت مسافرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    دوس دارم یه مدتی ماشین موتور عقب داشته باشم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رحیمی

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نکته جذاب این مدل موتور عقب دیفرانسیل عقب بودنشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ماشین جالی هست هم از نظر طراحی هم ابعاد به نظرم برای شهر خیلی گزینه خوبی هست چهرشم که از اسمارت حداقل خیلی بهتره به نظرم قدرت موتورشم برای این حجم و ابعاد زیادی هم هست ولی خوب تو ایران همه دنبال ماشین های بزرگ و درازن که دوساعت تو خیابون دنبال جای پارک باشن و از توش به عابرا و موتور سوارا و باقی ماشین ها فحاشی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این ماشین پراید اروپاییهاست
    همینقدر هم دردسترس
    البته که پراید اما از دسترس عموم ما در حال خروجه
    اینجاست که شاعر میفرماید:
    میان ماه من تا ماه گردون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. me84

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من سه روز پیکانتو دستم بود و تو تهران باهاش میرفتم سر کارو اینور اونور. ابعاد کوچیک انقدر تو شهر راحته و انقدر حال میده که حد نداره قدرت مانورش عالی، برای شهر خیلی راحته و قدرت موتورش هم اگه اشتباه نکنم حدود 70 باشه اما برای تو شهر حتی بزرگراه اصلا کم نمیاره. اما قیمتش خیلی بالاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. sina7

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (435 ديدگاه)

    واسه خارجیا در حال حاضر این دیگه از پراید واسه ما هم در دسترس تره
    چیکار کردن که جفتشون شدن آرزوی ما؟؟؟
    کی پاسخگوعه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا