رنو

معرفی فیس‌لیفت رنو کاجار با ظاهر بروز شده و پیشرانهٔ جدید

رنو می‌خواهد با مدل کاجار همچنان موقعیت قدرتمند خود در بخش کراس‌اوورهای کامپکت را حفظ کند و به همین دلیل برای مدل ۲۰۱۹ اقدام به فیس‌لیفت این خودرو کرده است. طی این فیس‌لیفت در نمای جلو و عقب کاجار تغییراتی جزئی انجام گرفته که شامل جلوپنجرهٔ عریض‌تر با تریم کرومی و سپرهای جدید می‌شود. علاوه بر این، گرافیک داخلی چراغ‌های جلو هم بروز شده است اما هنوز هم درون آن‌ها طرح C شکل که امضای رنو در همهٔ محصولاتش است، دیده می‌شود.

در کاجار مدل ۲۰۱۹ چراغ‌های مه شکن LED درون قاب مستطیل شکلی قرار گرفته‌اند و چراغ‌های دنده‌عقب و مه شکن عقب هم بروز شده‌اند. برای این کراس‌اوور کامپکت همچنین امکان انتخاب از بین سه رنگ جدید سبز، آبی و خاکستری و همین‌طور دو طرح رینگ جدید در اندازه‌های ۱۷ و ۱۹ اینچی هم فراهم شده است درحالی‌که در تیپ‌های بالایی آن آنتن کوسه‌ای نیز ارائه می‌گردد.

کابین نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کاجار نیز با استفاده از یک صفحه‌نمایش هفت اینچی جدید که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی R-Link 2 را ارائه می‌کند بروز شده است. علاوه بر این، بخش کنترل سیستم تهویه طراحی مدرن‌تری پیدا کرده، در اطراف دریچه‌های تهویه، کنسول مرکزی و دستگیرهٔ درها تریم کروم ساتن کار شده و درب راننده هم به کنترلرهای جدیدی برای پنجره‌ها و آینه‌ها مجهز شده است.

رنو برای کاجار جدید همچنین صندلی‌های بازطراحی شده‌ای را ارائه کرده که راحتی بیشتری داشته و در سفرهای طولانی از خستگی جلوگیری می‌کنند. دیگر تغییرات و به‌روزرسانی‌های داخلی کاجار ۲۰۱۹ نیز شامل دریچه‌های تهویهٔ عقب جدید، دو سوکت USB برای سرنشینان عقب، گزینه‌های تودوزی جدید با دوخت برجسته و نمای سه‌بعدی و… می‌شود.

اما مهم‌ترین به‌روزرسانی کاجار ۲۰۱۹ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید برای آن است که با همکاری دایملر توسعه پیدا کرده است. این موتور که هم‌اکنون در مدل‌های سنیک، کپچر و مگان هم ارائه می‌شود، در دو سطح قدرت مختلف ۱۴۰ یا ۱۶۰ اسب بخار قابل انتخاب است. برای انتقال نیروی هردو نسخه نیز می‌توان گیربکس دستی یا اتوماتیک EDC را انتخاب نمود. این موتور به خاطر برخورداری از فیلتر ذرات بنزین، وعدهٔ کاهش تولید دی‌اکسید کربن را هم داده است.

اما علاوه بر ارائهٔ این موتور جدید، پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری دیزلی قبلی کاجار نیز بروز شده که این به‌روزرسانی افزایش خروجی آن به ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور و همین‌طور کاهش تولید آلایندگی را به همراه داشته است. این موتور فعلاً تنها با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود اما در آینده یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک را هم برای آن ارائه خواهد کرد.

دیگر موتور دیزلی کاجار نیز یک واحد ۱.۷ لیتری است که آن‌هم بروز شده و حالا قدرت آن با ۲۰ اسب بخار افزایش به ۱۵۰ اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن نیز به ۳۴۰ نیوتن متر افزایش یافته است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند و در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک ارائه می‌گردد. نمونه‌های چهارچرخ محرک کاجار از سه حالت رانندگی مختلف به نام‌های ۲WD، Auto و Lock برخوردار هستند درحالی‌که این مدل‌ها همچنین مثل قبل به سیستم Extended Grip هم مجهز هستند که برای رانندگی راحت‌تر روی گِل، شن و دیگر سطوح لغزنده، کشش را افزایش می‌دهد.

رنو برای کاجار ۲۰۱۹ مدل جدیدی بنام Black Edition یا سری سیاه را هم ارائه کرده که بالاترین نسخهٔ آن محسوب می‌شود. این مدل در بیرون از رنگ متضاد با بدنه در قاب آینه‌های جانبی و پلیت‌های محافظ جلو و عقب به همراه رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی برخوردار بوده و در داخل هم به تودوزی آلکانترا و پوشش مشکی‌رنگ سقف مجهز شده است.

علاوه بر این، یک نسخهٔ تولید محدود بنام Wave هم برای کاجار ارائه شده که فقط در فرانسه به فروش می‌رسد. این مدل که بر اساس تیپ Life ساخته شده، در بیرون از تریم کرومی در قسمت‌هایی چون ریل‌های روی سقف به همراه رینگ‌های ۱۹ اینچی با طرح الماس مانند برخوردار است. در داخل این نسخهٔ ویژه هم تهویهٔ مطبوع دو منطقه‌ای و تودوزی ویژه‌ای ارائه شده است. رنو کاجار ۲۰۱۹ برای اولین بار در نمایشگاه پاریس به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیلی ماشین دوست داشتنی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    بدیهی است کدجار یک سگمنت بالاتر از کپچره. اما بزودی آرکانا که به نوعی کوپه کولئوس میاد، به عنوان بهترین شاسی رنو معرفی خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mahdy

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    تپل خوش اندام
    اون عکس اول اگه ماشینو خلاص کنی به احتمال زیاد سقوط میکنه
    لامصب لبه پرتگاهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ahmad

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    بسیار زیبا و با ابهت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AMG 63

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    طراحى هاى جدید رنو خیلى تو دلبرو شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ف پ

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من مدل ۲۰۱۸ رو دارم ماشین خوبیه و امکانات خوبی داره با قیمت مناسب.
    فیس لیفتش فرق آنچنانی نکرده.
    فقط نمایشگر و سیستم کنترل تهویه و چراغهای مه شکن عوض شدند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا