اوپلرنومینی

نبرد سوپر مینی‌ها: درگ بین کلیو، کورسا و مینی

ملاک خرید یک هاچ‌بک خوب هیچ گاه سرعت و شتاب خالص نبوده اما ضرری هم ندارد که سریع‌ترین‌ها را بشناسیم. در دنیای سوپرمینی‌ها هم جنگ بر سر انتخاب برترین همیشه ادامه خواهد داشت – انگار که بازی تاج و تخت تنها نام یک سریال نیست.

Drag Race Between Renault Clio RS, Opel Corsa OPC And MINI JCW
Drag Race Between Renault Clio RS, Opel Corsa OPC And MINI JCW
جدیدترین شهروندان دنیای سوپرمینی‌ها مینی کوپر JCW و Corsa OPC هستند. اولی با ایجاد ۲۲۸ اسب بخار، مدال قویترین مینی حال حاضر را به گردن دارد، ساخته اوپل هم با ۲۰۷ اسب بخارش قصد عقب‌نشینی ندارد.

2015 Opel Corsa OPC
۲۰۱۵ Opel Corsa OPC
2014 Renault Clio RS 200
Renault Clio RS 200
2015 Mini JCW
۲۰۱۵ Mini JCW
در پیست مسابقه، رنو کلیو آر اس را می‌بینیم که خود یکی از اولین فرزندان نسل تازه سوپرمینی‌های هاچ‌بک بود. برترین خودروی این کلاس نیست اما  وقتی بحث به رقابت با دوتای دیگر به میان می‌آید، خود و ۲۱۷ اسبش حرف‌هایی برای گفتن دارند.

شاهد مسابقه درگ یک دقیقه‌ای رنو کلیو آر اس، اوپل کورسا OPC و مینی JCW باشید:


منبع: کاراسکوپز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. DODGE

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (279 ديدگاه)

    این کلاسو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (853 ديدگاه)

      مینی خیلی خیلی جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ali

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    فکرشو میکردم مینی ببره چون تجربه ی اصلی مینی تو این کلاس ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فقط مینی عشقه .عاشقه اون صفحه کیلومترشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پیرهن مشکی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جای پژو 208 GTi خالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahab

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      سایپا 111 همشونو یه لقمه میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شایان

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خب چرا آسترا و نذاشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. جی تی ار

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    جانم ببین فرزند بی ام و چی جا گذاشت رقبارو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    جای گلف خالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      جای ۲۰۶خالی بود به خدا چند وقتی میشه نخندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sina

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کلیو و کورسا و مینی به ترتیب 218 و 204 و 220 اسب بخاره اشتباه زدین فکر کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    مهندسی بی نقص BMW چی میکنه!
    صدای مینی هم قشنگتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی بازیار

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام، ممنون از نظرتون.
    در سایت منبع مقدار نیروی این سه خودرو به صورت بالاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. genius

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    نکتش اینجا بود که بعد از مینی اصیل بریتانیایی که دست نوازش ژرمنها هم رو سرش کشیده شده رتبه بعدی در اختیار برند حرفه ای renault sport قرار گرفت و یه آلمانی دیگه رو مغلوب کرد.
    رنو را میپسندم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      خوشم میاد هر ماشینی میخواد امتحان شه باید با ژرمن ها در بیفته خوشم میاد همیشه پای فینالن خوشم میاد از مهندسیشون خوشم میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      اگه بحث دست داشتنه که باید بگی اپل هم امریکاییه و دست پرورده جی ام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    بنز سری A

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      با 500 اسب که اینارو…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. simorq

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (48 ديدگاه)

        پونصد تارو از کجا در اوردی 370تا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شایان

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          جدیدش تا 500 تا هم داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. AHMADREZA

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    دم مینی پرچم ب ام و رو برد بالا عاشق این کلاسم ساب کامپکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. saeid

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اینکه دیگه تابلویه کی اول میشه بخاطر قدرت موتور اگه مینی اول نمیشد جای تعجب داشت.بجای کورسا باید آسترا opc رو میذاشتن با 277 اسب قدرت اونوقت بقیه نقطه می شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. simorq

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      استرا تو یه کلاس بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeid

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (163 ديدگاه)

        موتور آسترا opc هم 2000 توربو مثل مینی .ولی با حدودا 50 اسب قدرت بیشتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. amirhosein

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دوستای عزیز من با تمام احترامی که برای مینی قائلم باید بگم ضعیف ترین عملکرد رو داشت الان نگین تعصبیه گوش کنین به حرفم ببینید چی میگم
    اول میریم کلاس بدنه خودرو ها که در یک کلاس هستن اما بدنه مینی بسیار سبک تره که تا اینجا هیچ مشکلی نداره چون هنر کمپانی هست دمش گرم خدایی ولی همین وزن کم هم دلیل بر ضعیف بودن عملکردش هست
    حالا میریم سراغ موتور های هر سه ایا موتور ها هم کلاس هستن؟؟؟
    موتور کلیو 1.6 لیتری توربو
    موتور اپل 1.6 لیتری توربو
    حالا میرسیم سراغ موتور مینی کوپر که چنده؟؟؟ 2.0 لیتری توربو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کاری به تکنولوژی موتورش نداره الان 228 اسب بخار رو از یه موتور 1.6 لیتری توربو ضعیف محصوب میشه وای به حال 2.0 لیتری توربو ولی اصل حرف من اینجاست که ایا موتورش هم کلاس هست؟؟؟!!!!!!!! جواب خیر!!!!!!!!!!
    2.0>1.6=1.6 درسته؟؟؟؟
    حالا دوستان برسیم سراغ تکنولوژی موتور
    اول موتور مینی کوپر
    پیک تولید گشتاور از مهم ترین عوامل سرعت و شتاب هست که ما شالله همتون استاد مایین من حرفی در این باره نمیزنم فقط پیک گشتاور خودرو ها رو میگم
    مینی کوپر
    گشتاور 1250-4800 RPM
    رنو کلیو 1750-rpm5600
    اپل کورسا rpm1900-5800
    اینجا برتری با موتور های اپل بعد رنو هست اخر مینی
    حالا سوال اینجاست اگه به جای رنو کلیو رنو مگان تروفی میومد با موتور همسان مینی کوپر نتیجه چی میشد؟؟؟
    اگه از بنده باشه بهترین کارایی رو رنو کلیو بعد اپل کورسا و اخر مینی کوپر داشت
    برام مهم نیست که unlike بخورم یا نه حرف حقیقت رو گفتم فقط برام همین مهم هست که این تصور اشتباه پاک بشه که فلان خودرو مال فلان کشوره پس شاخه خیلی عالیه ما کارشناسانه برسی میکنیم وارد مباحث دیگه ای نشدم مثل ایرودینامیک و…… چون حوصله نداشتم وگر نه جای بحث زیاد داشت
    .باسپاس خدا نگهدار اماده هستم باهاتون بحث داشته باشه یا علی در خدمتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirhosein

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      اولین انلایک رو خودم زدم تا بدونین انلایک برام مهم نیست مهم روشن کردن قضیه هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali mtr

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عریز اگه مشکلت موتوره باید بگم که موتور مینی تقویت شده یا به اصطلاح پرفورمنس نیست چون توی بی ام و های سری معمولی هم هست در مورد آیروددینامیک باید به خاطر طراحیه جعبه ای شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کاملا حق با امیرحسین هست. به جز بخش فنی، واقعا ظاهرش حال به هم زنه و هیچ چیز خاصی نداره، همه چیز ماشین که فنی، شتاب و قدرت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amirhosein

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      با سپاس از شما دوست عزیز و گلم من فقط کافیه یکی حرفم رو متوجه بشه برام بسه دم شما گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا