رنو

معرفی سدان جدید تالیانت، داچیا لوگانی با نشان رنو

داچیا لوگان هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد و حالا رنو بار دیگر نشان خود را روی این سدان ارزان‌قیمت چسبانده تا در بازارهایی که داچیا حضور ندارد بتواند لوگان را به فروش برساند. این سدان جدید رنو با نام تالیانت در ترکیه رونمایی شده است. این خودرو جایگزین مدل سیمبل می‌شود که از سال ۱۹۹۹ در بازار حضور دارد؛ بنابراین، تالیانت اساساً نسخهٔ ری‌بج شدهٔ همان لوگان است اما بااین‌حال چراغ‌های جلو و عقب آن با نسخهٔ داچیا تفاوت دارند تا با ساخته‌های رنو هماهنگ باشد.

در جلوی خودرو، رنو جلوپنجره و چراغ‌های جلوی لوگان را تغییر داده و ظاهر آن‌را شبیه کلیو کرده است. در عقب لوگان هم تغییرات واضحی صورت گرفته و چراغ‌های عقب C شکل تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند. رینگ‌های آلیاژی دورنگ نیز تکمیل‌کنندهٔ تغییرات ظاهری تالیانت هستند که آن‌را از لوگان متمایز می‌کنند. به‌طورکلی، ظاهر کلی تالیانت را می‌توان زیباتر و از همتای رومانیایی آن دانست هرچند که سلیقهٔ افراد هم می‌تواند در این رابطه دخیل باشد.

فعلاً تصاویر داخلی تالیانت منتشر نشده اما بعید است که سدان جدید رنو در اینجا خیلی با لوگان تفاوت داشته باشد. علاوه بر این، در حال حاضر از جزئیات زیر کاپوت این خودرو هم خبر نداریم اما انتظار می‌رود در اینجا هم شاهد همان پیشرانه‌های سه سیلندر بنزینی لوگان باشیم بدون آنکه خبری از نمونه‌های دیزلی باشد. برای انتقال قدرت هم احتمالاً گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و CVT ارائه خواهد شد. لوگان همچنین یک نسخهٔ دوگانه‌سوز LPG هم دارد که جایگزین غیرمستقیمی برای پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری دیزلی نسل قبلی محسوب می‌شود.

رنوی ترکیه تالیانت را تا اواسط امسال به بازار عرضه خواهد کرد. در همین حال، تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که داچیا در حال آماده‌سازی یک نسخهٔ کراس استیشن از لوگان هم هست که احتمالاً لوگان استپ‌وی نام خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود این خودرو در سال ۲۰۲۲ راهی بازار شده و جایگزینی برای لوگان MCV باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Erfan

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کلا در طراحی جلویی همون طراحی خسته سیمبل رو داره ولی در نمای عقب به مراتب جذاب تر شده،
    شکل بدنه جعبه مانند هم با اندکی تغییر همان شکلی مونده.
    پیشرفت خوبی بوده بنظرم…

    موافقم 22
    مخالفم 1
  2. میرخان

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    رنو هم توی بحث طراحی داره مثل فولکس واگن عمل میکنه، سعی میکنه یه طراحی عامه پسند و تقریبا اتوکشیده رو تحویل مشتری بده که قطعا برای این شرکت دوست داشتنی خیلی هم خوبه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  3. رامتین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    یه همچین چیزی داخل کشور مونتاژ بشه عالیه. کاملا طراحی وزین و مرتب.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  4. Ali

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    طراحیش واسه یه ماشین اقتصادی و ارزون خیلی خوبه مخصوصا عقب

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. شمس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ما تو قطعه سازی مشکل نداریم. اما بی برنامگی داریم.
    ما به راحتی مثل ترکیه میتونیم مونتاژ کنیم و سودشم بیشتره. مثلا این ایران خودرو سایپا بخوان مثل شرکتهای ترکی مونتاژ کنن و چون خودشون زنجیره ی قطعه سازی رو دارن سودشون خیلی بالا میره. اما تنبلی. مثل ادم تنبلی ان که میگن نه ولش سخته. بعدم به همون روزی بخور نمیر قانعن.
    میتونیم به روزترین مدلها رو بسازیم با قیمتهای معقول بدیم به بازار. یا صادر کنیم. الان اسیای میانه رو ببینین. حتی کشورها برا بازار اسیای میانه میجنگن. به راحتی میتونیم صادر کنیم. دیدین ترکیه برا گرفتن یه کوریدور از ارمنستان جنگید. فقط با گرفتن کوریدور صلح کرد. تا باکو الان یه کوریدور دارن و این کوریدوری ک از جنوب ارمنستان میره رو هم دارن میسازن. هم خط لوله گاز نفت هم اتوبان و خط قطار. میرن باکو. از باکو این قطار و کامیون میرن داخل کشتی و کشتی حرکت میکنه میره بندر ترکمن باشی. اونجا پیاده میشه. ترکمن باشی بندرش تقریبا تموم شده. همین الان عملیاتیه و کشتی میاد میره. کشتیهای غول پیکر که از باکو کل قطار رو میبرن داخلش بعد کشتی میاد بندر ترکمن باشی و پیاده میکنه. و ترکیه با همین مونتاژ الان کلی خودرو با برند غربی صادر میکنه. ترکیه به رنو مثلا گفته تو بیا خط تولید تو کشورم راه بنداز مونتاز فقط پول بزار کارخونه راه بیوفته خط تولید راه بیوفته. ترکیه گفته حتی بازار رو خودمون جور میکنیم. و بعد ۵ سال ترکیه میشه یکی از بزرگترین صادرکنندگان خودرو . و ما خوابیم.

    موافقم 15
    مخالفم 6
  6. mahan

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    اخر رنو این طراحیشو خز میکنه!درسته یه طرح زدی اکثرا خوششون اومده ولی از 2017 شروع کردی همین طرح رو این جوری ادامه پیدا کنه از چشم میفته الان هم یکم خسته میزنه

    موافقم 8
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا