رنو

رونمایی از رنو K-ZE الکتریکی در نمایشگاه پاریس 2018

رنو با معرفی کانسپت جدید K-ZE چراغ غرفه‌ی خود در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۸ را روشن کرد. این کراس اوور کوچک و تمام الکتریکی سال آینده وارد بازار خواهد شد.


این خودروی مفهومی همانند رنو کوئید آینده‌نگرانه بوده و ظاهراً بر پایه همان پلتفرم بنا شده اما فرانسوی‌ها چیز زیادی درباره زیرساخت K-ZE نگفته‌اند.


اگرچه احتمال گرفته شدن حرف K از اول کلمه کوئید وجود دارد اما حروف ZE به وضوح بر قوای محرکه‌ی الکتریکی این کانسپت دلالت دارند. گفته شده قوای محرکه‌ی K-ZE با استانداردهای NEDC محدوده حرکتی ۲۵۰ کیلومتری خواهد داشت. با استفاده از شارژرهای خانگی یا زیرساخت‌های عمومی می‌توان باتری خودرو را شارژ کرد.


از جمله تجهیزات این کراس اوور مفهومی می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی‌ای اشاره کرد که دسترسی به سرویس‌های ارتباطی، سیستم ناوبری، دوربین دنده‌عقب و… را میسر می‌سازد.


نسخه‌ی تولیدی این کانسپت در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد و اولین بار در چین به دست مشتریان خواهد رسید. رنو می‌گوید جوینت ونچر دانگ فنگ و نیسان به منظور توسعه‌ی و ساخت خودروهای الکتریکی در چین اقدام به تولید این خودرو خواهد کرد.

کارلوس گوسن می‌گوید:

ما در حال معرفی K-ZE به عنوان یک شاسی‌بلند در دسترس و شهری هستیم. این خودرو ترکیبی از بهترین‌های گروه رنو بوده و پیشرو بودن ما در بازار خودروهای الکتریکی را با تجارت به دست آمده از محصولات ارزان‌قیمت ترکیب کرده است.

رنو علاوه بر رونمایی از این کراس اوور برنامه‌های خود برای الکتریکی کردن خودروهای کلاس C و B در اروپا را نیز اعلام کرده است؛ بنابراین نسل بعدی کلیو با قوای محرکه هیبریدی تولید خواهد شد و نسخه‌های پلاگین هیبریدی کپچر و مگان نیز در راه خواهند بود.


رنو در آوردگاه پاریس ۲۰۱۸ از سیستم تجربه‌ی واقعیت مجازی هم رونمایی کرده که به عنوان دید جدید به آینده‌ی حمل‌ونقل توصیف شده است. این سیستم ترکیبی از محتوا، سرویس‌های ارتباطی، مدیا و حمل‌ونقل بوده و می‌تواند زمان سفر را به آموختن تجربه‌ها تبدیل کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ez

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برای داخل شهر خیلی خوبه یا برای دانشجویی که دانشگاه میره عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (877 ديدگاه)

    از پشت ترکیبی از داستر و کپچره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. qasem

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    انگار خود سیتروئن c7رو ابی کردن دادن برا این نمایشگاه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا