رنو

معرفی فیس‌لیفت رنو مگان با تغییرات ظاهری جزئی و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

رنو خانوادهٔ مدل مگان خود را برای مدل ۲۰۲۰ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده و برای اولین بار یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را برای آن ارائه کرده که البته در ابتدا فقط در نسخهٔ استیشن عرضه می‌شود. برای فهمیدن تغییرات ظاهری مگان جدید اما باید نگاه دقیقی به آن داشت زیرا این تغییرات به مواردی جزئی مثل سپر جلوی جدید، اصلاحاتی در جلوپنجره، به‌روزرسانی گرافیک داخلی چراغ‌های عقب و ارائهٔ رینگ‌های ۱۶ و ۱۸ اینچی جدید محدود می‌شود. همچنین به لیست رنگ‌های بیرونی مگان رنگ‌های جدید خاکستری بالتیک، خاکستری هایلند و مسی خورشیدی اضافه شده است و همهٔ تیپ‌های خودرو به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED «پیور ویژن» مجهز شده‌اند.

در داخل نیز رنو برای اولین بار یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی را برای مگان ارائه کرده تا کابین آن مدرن‌تر شود. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۹.۳ اینچی جدید برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته که از ناوبری و قابلیت ادغام با گوشی‌های هوشمند برخوردار است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم ظاهر جدیدی پیدا کرده و بسته به تیپ انتخابی می‌توان تودوزی‌های جدیدی را هم برای خودرو سفارش داد. برای مگان مدل ۲۰۲۰ سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدیدی مثل سیستم همراه ترافیک و بزرگراه هم ارائه شده که در اصل یک سیستم رانندگی خودکار سطح دو محسوب می‌شود و می‌تواند بین سرعت‌های صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت فعال شود تا ترددهای روزانه راحت‌تر انجام گیرد.

پیش‌ازاین برای مگان یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با سه سطح قدرت ۱۱۵، ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخار ارائه می‌شد اما حالا نسخهٔ ۱۰۰ اسب بخاری این موتور هم به سه گزینۀ قبلی اضافه شده است. برای انتقال نیروی این موتور، گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه قابل انتخاب است. در پایان امسال یک موتور ۱ لیتری جدید با ۱۲۰ اسب بخار قدرت نیز به لیست موتورهای مگان اضافه خواهد شد. کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند اما مثل قبل می‌توانند سراغ موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربودیزل بروند که در دو سطح قدرت ۹۵ و ۱۱۵ اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی نسخهٔ ضعیف‌تر این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخهٔ قوی‌تر این کار توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انجام می‌شود.

اما همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، رنو برای اولین بار برای مگان یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم ارائه کرده است. این نسخه که E-Tech نام دارد، به یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس چندحالتهٔ بدون کلاچ نوآورانه در نظر گرفته شده تا تعویض دنده‌ها بهینه شود. این نسخهٔ هیبریدی به یک پکیج باطری ۹.۸ کیلووات ساعتی مجهز شده که به لطف آن می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت ترکیبی و تا ۶۵ کیلومتر را در شهر با حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. رنو تخمین میزند مگان E-Tech در هر کیلومتر کمتر از ۴۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید کند.

مگان پلاگین‌هیبریدی از سه حالت رانندگی مختلف بنام‌های Pure، MySense و Sport برخوردار است که اولی حالت تمام الکتریکی است مشروط بر آنکه شارژ کافی در باطری‌ها وجود داشته باشد. حالت دوم سیستم هیبریدی را برای کاهش هزینه‌ها بهینه می‌کند و با ویژگی‌ای بنام E-Save می‌تواند حداقل ۴۰ درصد از نیروی باطری‌ها را حفظ کند؛ و نهایتاً در حالت اسپرت راننده می‌تواند با ترکیب قدرت هر سه موتور، به‌طور کامل از همهٔ توان خودرو استفاده کند.

از نسخهٔ هیبریدی که بگذریم، رنو در مگان مدل ۲۰۲۰ نسخهٔ جدید RS Line را جایگزین GT Line قبلی کرده است. این نسخه که از مگان RS اصلی الهام گرفته، با تیغهٔ جلویی به سبک فرمول یک، جلوپنجرهٔ لانه‌زنبوری، دو سر اگزوز و رینگ‌های ۱۷ یا ۱۸ اینچی، ظاهر متمایزی دارد. مگان RS Line در داخل هم از صندلی‌های جلوی اسپرت، روکش چرم سوراخ‌دار غربیلک فرمان با لوگوی RS، پدال‌های آلومینیومی و چند ویژگی دیگر برخوردار است.

پرچم‌دار خانوادهٔ مگان یعنی نسخهٔ RS هم افزایش توان را تجربه کرده و پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری آن درصورتی‌که به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه متصل باشد حالا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۲۰ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر بیشتر از قبل است؛ اما کسانی که گیربکس دستی را انتخاب کنند ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار خواهند داشت. این هاچ‌بک داغ همچنین به یک سوپاپ مکانیکی برای تنظیم صدای اگزوز هم مجهز شده است. نسخهٔ RS تروفی اما برخلاف قبل حالا قدرت یکسانی با RS معمولی دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن صرفاً شامل صندلی‌های ریکاروی سفارشی، شیشه‌های عقب دودی و تودوزی آلکانترای ارتقاءیافته می‌شود. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ رنو مگان تابستان آینده در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    همانطور که گلف 3 شاخه معمولی، gti و R داره، مگان هم در حال حاضر 3 نسخه معمولی، RS line و RS داره. در این مقاله و در اینترنت توان نسخه rs line نیومده اما احتمالا حدود 220 تا 250 اسب (از موتور 1.6 یا 1.8 توربو) خواهد بود و نسخه rs توان 300 اسب که در مقاله ذکر شده. حال گلف R که 333 اسب داره، احتمالا نسخه trophy نیز همین توان را خواهد داشت. نسخه های پرفورمنس مگان جز محدود برندهای شرکت رنو است که فقط در کارخانه رنو اسپرت تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    رنو مگان یکی از بهترین محصولات رنو محسوب میشه و گزینه هیبریدی این خودرو هم گزینه مناسبی برای مناطق پرترافیک است و جالبه اگر کارخونه رنو تو ایران تأسیس می شد و ایران خودرو و سایپا سنگ اندازی نمی کردند احتمالا این ماشین دوباره مونتاژ می شد و با قیمت معقولی ایرانیها میتونستند این ماشین را بخرند و حتی بنزین گرون هم برای این ماشین تأثیر چندانی نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Me

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    عشقی عشق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا