رنو

معرفی نسل جدید داچیا داستر

هفت سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۰، نسل اول داچیا داستر به بازار آمد و به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد چراکه در طول عمر هفت‌سالهٔ خود بیش از یک‌میلیون دستگاه فروش داشت و پرفروش‌ترین محصول داچیا لقب گرفت؛ اما حالا نسل اول داستر برای بازنشستگی آماده می‌شود زیرا سازندهٔ رومانیایی پیش از اولین نمایش عمومی در نمایشگاه فرانکفورت، تصاویر رسمی نسل دوم آن‌را منتشر کرده است.

همان‌طور که از تصاویر جاسوسی متعدد طی ماه‌های اخیر مشخص شده بود، طراحی بیرونی نسل جدید داستر تکاملی از طراحی نسل قبلی است چراکه باید ادامه‌دهنده موفقیت سلف خود باشد؛ اما بااین‌حال داچیا با ایجاد تغییراتی مؤثر در قسمت‌های مختلف آن، استایلی مدرن‌تر از قبل را ایجاد نموده است؛ بنابراین نمای جلویی داستر جدید تغییرات قابل‌توجهی را تجربه نکرده و بیشتر به فیس‌لیفتی از نسل قبلی شبیه است تا یک نسل جدید. بااین‌حال تغییرات این بخش شامل جلوپنجره جدید، چراغ‌های عریض‌تر با دی‌لایت‌های LED مجزا و سپر جلوی جدید با پوشش نقره‌ای مقاوم در برابر خش می‌شود.

داستر جدید همچنین در قسمت عقب هم با درِ صندوق بار جدید و چراغ‌هایی که مشابه جیپ رنگید هستند تغییراتی را تجربه کرده است که به این کراس‌اوور ارزان‌قیمت ظاهری با تکنولوژی بالا بخشیده‌اند. علاوه بر این، داچیا نسل جدید داستر را به ریل‌های سقفی آلومینیومی، رینگ‌های ۱۷ اینچی و رنگ جدیدی بنام نارنجی آتاکاما هم مجهز کرده است.

داچیا می‌گوید شیشه جلوی داستر به میزان ۱۰ سانتیمتر به سمت جلو کشیده شده است که فضای داخلی بیشتری را به همراه دارد. ولی هنوز تصاویر داخلی نسل دوم این کراس‌اوور منتشر نشده است اما سازنده آن‌را با عباراتی مانند طراحی مجدد کامل، احساس کیفیت و تجهیزات جدید توصیف کرده است. کسانی که علاقه‌مند به فهمیدن جزئیات بیشتری از نسل جدید داستر هستند باید حدود دو هفته صبر کنند چراکه احتمالاً داچیا مشخصات موتوری و ایمنی این کراس‌اوور را در نمایشگاه فرانکفورت اعلام خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. كسرى

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    اینکه فقط فیس لیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      نمای جانبیش خیلی شبیه رونیز بود و در نسل جدید هم هست
      اما در هر حال قیمت منطقی داره در دنیا بعنوان خودرو شاسی بلند
      و همینطور تغییرات کوچک اما در جهت بروز رسانی خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    جذاب شده طراحیش. . .
    ما چقدر بدبختیم که یه شاسی بلند اقتصادی رو باید بالای ۱۰۰ تومن بخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ashkan

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (376 ديدگاه)

      فیس لیفت همینو باید 130 بگیریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Roham

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    جذاب که نه…
    ولی خب بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    تازه شده شبیه ماشین! نسل فعلی که الان عرضه میشه واقعا زشته اما خب با نسبت بقیه ارزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    حالا به کسانی که این ماشینو دارن بر نخوره.شاید ظاهرش به نظر من اینطوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali qanavati

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    چراغ های عقب شدیدا من رو به یاد جیپ رِنِگِید انداخت. ولی در کل به عنوان یه کراس اوور اقتصادی خوب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایران فرانسه

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چون خوشبختانه رنو خودش رشته کار را تو ایران در دست گرفت و با توجه به سهام 80 درصد یش تو سایت بن رو به احتمال فراوان همین را تو ایران تولید می کنه. نسل قبلیش رو یکسال داشتم معرکه بود موتور پر قدرت هندلینگ عالی مصرف 100 هشت واقعی تو شهر این رو رنو تولید کنه البته با موتور پر قدرت دوباره میخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. E 36

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    همونه چراغاشو عوض کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ali a

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    تغییر زیادی نکرده .البته چون قیمت مناسبی داره.خارج کشور البته! تقریبا طبیعیه تغییر اساسی نداشته باشه.طراحی بیرونیش از اون حالت نچسب و تقریبا زشت در اومده.و نسبتا خوبه..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    به نسبت نسلی که الان تولید میشه خیلی خیلی زیبا شده اما اونجا اقتصادیه با قیمت حدود ۱۵ هزار دلار اینجا ۱۵ هزار دلار ۱۲۰ میلیونی در میاد ما اینیم دیگه
    اونجا قشر کم درامد سوار میشه اینجا با اینکه جزء ۱۵ بازار خودرویی جهان هستیم اما قیمت ها به دلیل وجود بعضی ها باید قشر ثروتمند اینو بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پژمان حطمی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام.
    متاسفانه ما تولید انبوه رو با همه مزایاش با واردات محدود اون هم توسط عده ای خاص عوض کردیم.تبدیل شده ایم به مونتاژ کار چینیهای گمنام و خریدار گنجشک رنگ شده رومانیایی به جای قناری فرانسوی که حتی خود برندهای فرانسوی هم حرف چندانی در گروه خودروهای رده بالای جهان ندارند و اگر کشورهایی مثل ما نباشند فرانسویها -اون هم فقط قطعه سازان گرید A- باید به قطعه سازی برای آلمان وژاپن بسنده کنند.
    با وجود آنکه خوشبختانه 8 سال هست که دیگه در صنعت خودرو نیستم ولی هنوز افسوس میخورم که چرا سمند با اون طراحی مدرن -که واقعا برای سال 80 مدرن ، پیشرو و روزامد بود- با زمان پیش نرفت..گرچه به خوبی میدونم چرا… . جامعه خودروساز و قطعه ساز و مصرف کننده به خاطر عقیم موندن چنین طرحهایی انقدر زمین گیر و دست و پا بسته شده. هنوز سمند با گیربکس اتوماتیک نداریم اونوقت یک خودروی چینی که باید با جستجوی اینترنتی به زحمت پیداش کرد، با قیمت بالاتر صرفا به خاطر داشتن چند آپشن بی دوام؛ باید دست بالا رو در بازار ما داشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. پژمان حطمی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    داستر خودروی خوب؛ با دوام و با کیفیتی است ولی یادمون باشه وارداتی است و نیمی از بهای اون عوارض گمرکی است در واقع باید اون رو در رده خودروهای 15000 دلاری ارزیابی کرد نا بالا تر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ممد حمایت

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خجالت داره. به جای افتخار کردن به ماشینای وطنی و حمایت کردن از خودروسازان شریف داخلی حسرت ماشینای بی اصل و نصب خارجیو میخورین. شرم کنی، شرم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali qanavati

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      شوخی بود دیگه؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا