رنو

معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور کوپهٔ رنو آرکانا برای بازار روسیه

رنو تابستان گذشته در نمایشگاه خودروی مسکو با معرفی کانسپتی بنام آرکانا پیش‌نمایشی از یک کراس‌اوور کوپه را ارائه کرد که هرچند یک کانسپت بود اما بسیار به خودرویی تولیدی نزدیک بود. حالا سازندهٔ فرانسوی نسخهٔ تولیدی و نهایی این ماشین را معرفی کرده است. البته آرکانا فعلاً فقط در بازار روسیه عرضه می‌شود اما احتمالاً در کرهٔ جنوبی هم با برند سامسونگ عرضه خواهد شد.

آرکانا یکی از اولین کراس‌اوورهای کوپه‌ای محسوب می‌شود که توسط برندی غیر لوکس ارائه شده است و بنابراین می‌تواند جایگزین ارزان‌قیمت‌تری برای مرسدس بنز GLC کوپه و ب‌ام‌و X4 باشد. نسخهٔ تولیدی آرکانا در ظاهر تقریباً با کانسپت خود یکسان به نظر می‌رسد و صرفاً تغییراتی جزئی در سپرهای آن صورت گرفته است. در عقب خودرو نیز یک سر اگزوز جایگزین دو سر اگزوز نسخهٔ کانسپت شده است.

در نگاه اول به کابین آرکانا ترکیبی از طراحی و قطعات دیگر محصولات رنو و داچیا به همراه‌ تریم چرمی و قسمت‌های پلاستیکی به چشم می‌خورد. در کابین این کراس‌اوور کوپه پنج سرنشین به‌راحتی می‌توانند بنشینند درحالی‌که صندوق باری به حجم ۵۰۸ لیتر هم برای وسایل خود در اختیار خواهند داشت که با خواباندن صندلی‌های عقب ظرفیت آن به ۱۳۳۳ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

رنو برای این کراس‌اوور کوپه تجهیزاتی مثل صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی با کارپلی و اندروید اتو، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم Bose، کنترل تهویهٔ یک منطقه‌ای و گرم‌کن صندلی‌ها را در نظر گرفته که البته برخی از این تجهیزات در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند. سیستم‌های ایمنی و کمک‌رانندهٔ این ماشین نیز شامل دوربین دید ۳۶۰ درجه، پایش نقاط کور، سنسورهای پارک و… می‌شود.

آرکانا به یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری بنزینی توربوشارژ جدید مجهز شده که با همکاری دایملر توسعه پیدا کرده است. این موتور ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد که این نیرو توسط یک گیربکس CVT X-Tronic به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. علاوه بر این پیشرانه، رنو یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت را هم برای آرکانا ارائه می‌کند.

این کراس‌اوور کوپه در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. این سیستم کاملاً هوشمند بوده و از سه حالت مختلف شامل ۲WD، Auto و Lock برخوردار است. در این خودرو همچنین سه حالت رانندگی Sport، Eco و MySense هم تعبیه شده است. رنو وعده داده است که آرکانا تعادلی منحصربه‌فرد بین پویایی یک سدان و شخصیت جسورانهٔ یک کراس‌اوور را ارائه کند. ۵۵ درصد از قطعات شاسی این خودرو نیز نسبت به دیگر کراس‌اوورهای رنو جدید هستند.

رنو پذیرش سفارشات خرید آرکانا در روسیه را از تابستان آغاز خواهد کرد اما حالا پیش از آن نسخهٔ Edition One را برای فروش ارائه کرده که از چراغ‌های LED عقب و جلو، تریم کرومی بیشتر در بیرون و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی دورنگ برخوردار است. قیمت آرکانا Edition One در روسیه از ۱,۴۱۹,۹۹۰ روبل معادل ۲۲ هزار دلار برای نسخهٔ دیفرانسیل جلو و ۱,۴۹۹,۹۹۰ روبل معادل ۲۳,۳۰۰ دلار برای نسخهٔ چهارچرخ محرک آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    کراس اوور های کوپه هم کم کم دارن جای خودشون باز میکنن
    و جای سدان های کوپه رو کم کم خواهند گرفت
    ولی وقتی یه کوپه میخری باید یکم سریع تر از اینا باشه
    به هر حال بگذریم
    جیپ هم قبلا شایعاتی شنیده شده که قرار کراس اوور کوپه بسازه
    البته مال جیپ سریع خواهد بود مثل ترک هاووک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      یه روزی زمزمه ورودش به کشور و کنار زدن رقبا در ایران بود .
      ولی حالا از اون زمزمه ها ، خاطراتش مونده .

      اگر وارد ایران میشد ، به دلیل ظاهر خاص و قیمت نصف ب ام و x4 ، میتونست خیلی از خودروها را با تمام مُحَصناتشون به زیر بکشه ، از راو۴ ، سانتافه ، سورنتو گرفته …….تا x4 ، x3 ، nx .
      این خودروها رقیب آرکانا نیستند ، ولی تجربه فروش اولیه خودروهای تازه وارد شرکت رنو در ایران ثابت کرده برای خراب کردن رقیب و غیر رقیب ، با چنان قیمتهای پائینی وارد میشه که مشتری را به طرف خودش میکشه و همین که در بازار جا افتاد ، قیمت ها از رقیب هم بالا میزنه .
      فروش کولئوس یا تالیسمان یادتونه ، کسی فکرش هم نمیکرد ، با اینکه خودِ خودِ نیسان ایکس تریل هست اما فقط ظاهر متفاوتی دارند ، اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی داشت و این یعنی نگین خودرو از چه سیاستی در اَمر فروش این ماشین استفاده کرده بود ، تا همه خریدارن خودروهای وارداتی از هر دسته را به سوی خودش بکشونه و اگر اتفاقات این دو ساله پیش نمیومد ، آرکادا بازار را منفجر میکرد که نشد که نشد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      انتخاب هوشمندانه‌ایه
      کراس‌اوور کوپه غیر لوکس م در دسترس همه
      قطعا میتونه به بازار بقیه کراس‌اوورهای غیر لوکس بازار فشار بیاره
      البته ایکاش کمی قوی‌تر بدو و کمی هم کابین زیباتر حداقل نزدیک به تلیسمان و کولئوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیx76

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    مطابق ذائقه ایران
    هم کراس
    هم کوپه
    دو دیف
    توربو
    حیف که با این وضع مملکت ، حتی در صورت ورود هم قیمت بالای ۵۰۰ خواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مزدا

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    با شاسی بلندهای کوپه زیاد حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (522 ديدگاه)

      مزخرف ترین کلاس خودرویی همینه شاسی بلند کوپه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رنو 5 زرد قناری

    ۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش در حین سادگی زیباست حیف در کشورهای دیگه با یه قیمت معقول میشه خرید ولی اگه بیاد تو ایران قیمتش فضایی میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین آریامن

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این برای بازار ایران طراحی شده بود به اسم اذر،،طبق همون قرارداد رنو و ایدرو قرار بود تو سایت بن رو تولید شه ک با لابی گری خودروسازان و چوب لای چرخ گذاشتنهاشون و البته تحریم آمریکا رنو این ماشینو برد روسیه.
    خدا از این لگن سازای داخلی نگذره،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا