رنو

در اولین ماه تحریم، فروش رنو به ایران نصف شد

فروش رنو فرانسه به ایران در نخستین ماه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودروی ایران نصف شد و به ۷ هزار و ۶۲۶ دستگاه رسید. شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در هشتمین ماه سال جاری میلادی ۷ هزار و ۶۲۶ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

Renault Twingo 2012
این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، یعنی اوت ۲۰۱۷، این شرکت فرانسوی ۱۴ هزار و ۵۱۹ دستگاه از خودروهای خود را روانه بازار ایران کرده بود، بنابراین در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت ۴۷ درصدی فروش خودروهای این شرکت فرانسوی در بازار ایران بوده‌ایم.

رنو کولئوس
از طرف دیگر فروش رنو به نسبت ماه پیش از شروع تحریم‌ها، یعنی جولای، با افت ۵۲ درصدی روبه‌رو بوده است. در جولای ۲۰۱۸، در مجموع ۱۶ هزار و ۲۰ دستگاه از عنوان محصولات رنو در بازار ایران به فروش رسیده است. این شرکت فرانسوی اعلام کرده است از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی خواهد کرد. بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در ۸ ماهه ۲۰۱۸ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۶/ ۳ درصدی داشته و به ۹۹ هزار و ۶۱۷ دستگاه رسیده است.


رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۳/ ۴۹ درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۶ نیز نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸ هزار و ۵۳۶ دستگاه رسید.


رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ‌بر ۵۱ هزار و ۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ‌بر ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ‌بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    خیلی هم عالی!حالا حرف کارشناسان و اهالی فن درخصوص اینکه هم پژو و هم رنو عملا خودروسازان گرید 2 اروپا محسوب میشن و در هیچ کجای جهان بجز ایران نمی توانند اینچنین یکه تازی کنند به اثبات رسیده.خودروی فرانسوی هرگز حریف سایر اروپایی ها و حتی شرق آسیایی ها نخواهد شد در بازار ایالات متحده هم که اثری از محصولات رده پایین فرانسوی نیست.رنو یقینا من بعد تکیه خود بر نیسان را برای جبران ضررش بیشتر خواهد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Cadillac

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    یه ترامپ رو کل اقتصاد جهان تاثیر گذاشته
    ایران میتونست بازار بکر و خوبی واسه رنو بشه
    و فروششو بیشتر کنه ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سیاوش

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    صنعت خودرو ما مستعمره فرانسوی هاست هر وقت ددلشون بخواهد میان هر وقت دلشون بخواهد میرن با خودروهای به غایت بی کیفیتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۱ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    با دم شیر بازی نکنید.
    .
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا