رنو

همکاری رنو و جیلی برای تولید خودروهای هیبریدی در چین

گروه رنو به پیش‌نویس توافقنامه‌ای با کمپانی چینی جیلی دست یافت. بر اساس این توافقنامه، جیلی اقدام به تولید و فروش خودروهای هیبریدی با برند رنو در این کشور خواهد کرد و رنو نیز به لینک اند کو کمک خواهد نمود تا جا پای خود در کشور کره جنوبی را گسترش دهد.

جیلی که بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی در کشور چین است از منابع و تکنولوژی‌های خود برای تولید محصولات هیبریدی رنو در کارخانه‌های کنونی خود استفاده خواهد کرد. گروه فرانسوی به توسعه استراتژی برند و سرویس خود ادامه خواهد داد. این همکاری جدید نشان دهنده بازگشت رنو به چین پس از سال ۲۰۲۰ است یعنی زمانی که شاهد خاتمه جوینت ونچر این شرکت با دانگ فنگ بودیم. احتمالاً این خودروهای ساخت چین به سایر بازارها نیز صادر خواهند شد.

اتوموتیونیوز می‌گوید اگرچه این توافق روی خودروهای هیبریدی تمرکز دارد اما گفته می‌شود در ادامه شاید تولید خودروهای الکتریکی نیز در دستور کار قرار گیرد. در بخشی از بیانیه منتشر شده دو شرکت آمده است:

هر دو شریک به بررسی عمیق ظرفیت‌های بیشتر در سایه استفاده از مدل همکاری باز و خلاقانه ادامه خواهند داد.

جیلی با تولید محصولات هیبریدی رنو در تأسیسات خود تجارب ارزشمندی به دست خواهد آورد. دیگر مزیت برای این شرکت چینی توانایی استفاده از تجارب رنو سامسونگ موتور در کره جنوبی است.

این اولین باری نیست که یک خودروساز اروپایی با جیلی به توافق می‌رسد. جوینت ونچر دایملر و جیلی به این شرکت چینی اجازه داده تا محصولات الکتریکی با برند اسمارت را تولید کرده و در بازارهای جهانی عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    فرانسوی ها عشق ۱.۵ لیتری
    چینی ها عشق ۱.۵ لیتری.
    احتمالا بَچَّشون ۰.۵ لیتری اَز آب دَربیاد👏🏻😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد مختاری آذر

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    اگه رنو با جیلی ترکیب بشه این رنو دوست داشتنی از بین خواهد رفت
    یکی از مدل های خوب رنو اسپیس F1 هستش با قدرت 789 اسب بخار از موتور 10 سیلندر 3.5 لیتری 0تا 100 2.8 ثانیه و نهایت سرعت 194 مایل بر ساعت الان بیاد با جیلی همکاری کنه اون زمان حدود 35 سال قبل ماشین می زد با 150 اسب بخار الان جیلی نابودش میکنه ببین از کجا به کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    رنوی فرانسه!😂
    جیلی!😂😂😂
    چه ترکیبی شود!🤣🤣🤣

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا