خودروهای چینیرنونیسان

همکاری رنو-نیسان و دانگ فنگ برای ساخت خودروهای الکتریکی

بزرگ‌ترین خودروساز دنیا در نیمه اول سال ۲۰۱۷ همکاری جدید خود با خودروساز چینی دانگ فنگ را اعلام کرد. این همکاری جوینت ونچر رنو-نیسان با دانگ فنگ روی توسعه خودروهای الکتریکی خاص بازار چین تمرکز خواهد داشت.


یک هولدینگ جدید با نام eGT ایجاد شده که نیمی از آن در تملک دانگ فنگ بوده درحالی‌که رنو و نیسان نیز هرکدام ۲۵ درصد سهام آن را در اختیار خواهند داشت. مأموریت این شرکت توسعه خودروهای کاملاً الکتریکی با قیمت مناسب بر پایه معماری شاسی‌بلند سگمنت A این اتحاد خواهد بود. این خودروها در سال ۲۰۱۹ وارد بازار چین خواهند شد.


کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان درباره این قرارداد گفته است:

امضای قرارداد این همکاری جوینت ونچر با دانگ فنگ تعهد ما به توسعه خودروهای الکتریکی رقابتی برای بازار چین را تأیید می‌کند. ما مطمئن هستیم که انتظارات مصرف‌کنندگان چینی را برآورده می‌کنیم تا به این ترتیب موقعیت راهبردی خود در صنعت خودرو را حفظ کرده و گسترش دهیم.

مقر شرکت eGT در شهر شیان خواهد بود اما محصولات الکتریکی آن در تأسیسات دانگ فنگ تولید خواهد شد که ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال را داراست.


رنو-نیسان اولین خودروسازی نیست که همکاری جوینت ونچری با چینی‌ها برای تولید خودروهای الکتریکی دارد. دایملر و ب ام و به ترتیب با همکاران محلی خود یعنی بایک و BYD در این زمینه همکاری‌های گسترده‌ای دارند. فورد از جمله جدیدترین بازیگران این عرصه بوده که پیش‌نویسی ابتدایی از قرارداد با شرکت زوتی را امضا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تنها راهی که میشه به ورود گسترده الکتریکی‌ها به ایران خوش‌بین بود، هم سفره شدن با این سه کمپانیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچ شرکتهای بین اللملی حاضر همکاری با شراکت ایرانی نیستند !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا