رنو

معرفی ون الکتریکی رنو EZ-FLEX، پیش‌نمایش پیک‌های شهری آینده

رنو در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر ۲۰۱۸ ون الکتریکی کانسپتی بنام EZ-Pro را با طراحی بسیار آینده‌نگرانه رونمایی نمود. حالا نیز در نمایشگاه تکنولوژی VIVA فرانسه، نسخهٔ جدیدی از این کانسپت با نام EZ-FLEX معرفی شده که بیشتر به خودرویی تولیدی نزدیک شده است. این ون الکتریکی بر آیندهٔ حمل‌ونقل شهری یا دقیق‌تر بگوییم پیک‌های شهری تمرکز دارد و رنو دوازده دستگاه از آن‌را در اختیار شرکت‌ها، متخصصین و شهرداری‌ها در سراسر اروپا قرار داده است.

آزمایش‌های EZ-FLEX حدود دو سال طول می‌کشد و در طول این مدت سنسورهای خودرو اطلاعات مختلفی مثل موقعیت جغرافیایی، مسافت پیموده شده، سرعت، توقف‌ها، بُرد و… را برای سازنده ارسال خواهند کرد. این اطلاعات که به‌صورت روزانه ارسال می‌شوند، به درک و فهم بیشتر رنو از واقعیت استفاده‌های روزانهٔ شهری کمک می‌کنند. این ون الکتریکی ۳.۸۶ متر طول، ۱.۶۵ متر عرض و ۱.۸۸ متر ارتفاع داشته و حجم باری برابر با ۳ مترمکعب را ارائه می‌کند.

دایرهٔ چرخش این ون فرانسوی ۴.۵ متر است که آن‌را به خودروی مناسبی برای شهرهای پرجمعیت تبدیل می‌کند درحالی‌که قوای محرکهٔ الکتریکی آن نیز امکان دسترسی به مراکز شهرها را فراهم می‌کند. EZ-FLEX با هر بار شارژ باطری‌هایش می‌تواند تا ۱۰۰ کیلومتر را طی کند که حدود دو برابر مسافتی است که روزانه به‌طور میانگین توسط پیک‌های شهری پیموده می‌شود.

این ون الکتریکی، کابین راننده محوری دارد که دسترسی به آن به‌سادگی از طریق درهای عریض خودرو صورت می‌گیرد. کابین این ماشین همچنین از شیشهٔ جلوی بزرگ و سقف شیشه‌ای برخوردار است درحالی‌که صفحه‌نمایش مرکزی آن نیز در بالای داشبورد جای گرفته که دسترسی به اطلاعات معمول رانندگی را فراهم می‌کند. قسمت بار EZ-FLEX هم به‌گونه‌ای طراحی شده تا از پیکربندی‌های مختلفی پشتیبانی کند و برای پاسخگویی به نیازهای مختلف و تخصصی سازگاری داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    منو یاد ماشین ( پت پستچی ) انداخت. نمونه ی مدرن شده اش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ehsan

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    این برای خودرو های پست کالا در شهر عالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (174 ديدگاه)

      اشتباه شد. 3.8 متر تصحیح کردم پیام رو درست نشد، خودرو برای پست های کالا در شهر عالی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا