رنو

معرفی پیشرانه 1.3 لیتری جدید رنو-نیسان و مرسدس

رنو پیشرانه بنزینی توربو و تزریق مستقیم جدیدی را معرفی کرده که سه خروجی متفاوت داشته و با همکاری نیسان و مرسدس توسعه یافته است.


این پیشرانه برای اولین بار در سال آینده و بر روی مدل‌های سنیک و گرند سنیک عرضه خواهد شد و به فرم TCe 115 دستی، TCe 140 و TCe 160 دستی یا EDC اتوماتیک در دسترس خواهد بود. اواخر سال آینده نیز شاهد ارائه سایر محصولات رنو با این پیشرانه خواهیم بود.


یکی از مدیران اتحاد رنو-نیسان می‌گوید:

در مقایسه با پیشرانه انرژی TCe 130، پیشرانه جدید TCe 140 حدود ۳۵ نیوتون‌متر پیک گشتاور بیشتری را در دورهای گسترده‌تر پیشرانه (۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰) عرضه می‌کند.


به لطف ابداعات متعدد این کمپانی، پیشرانه جدید دارای پوشش بور اسپری شده و تکنولوژی پوشش سیلندر برگرفته از نیسان GT-R بوده که گفته می‌شود راندمان را با کاهش لرزش و بهبود انتقال گرمایی افزایش می‌دهد. این تکنولوژی همچنین فشار تزریق مستقیم سوخت را افزایش داده و محفظه اشتعال مخصوص آن برای بهبود مخلوط سوخت و هوا طراحی شده است.


رنو ادعا می‌کند این پیشرانه نه تنها گشتاور بیشتری را در دورهای پایین ارائه می‌کند بلکه گشتاور آن در دورهای بالاتر خطی‌تر است بنابراین راحتی رانندگی را افزایش داده و پاسخ بهتری را در دورهای میانی ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود سبقت‌گیری با آرامش خاطر بیشتری صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    آفرین بر رنو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایرانی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    این 1300……
    موتور پرایدم 1300 هست…خخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایرانی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    متوجه نشدم.چند اسب قدرت داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hosein

      ۲۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      کمترینش ۱۱۵ وبیشترینش ۱۶۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Saeed Boroomand

    ۲۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    جالبه عملا تفاوت خاصی احتمالی توی طراحی موتور ها نیست به جز محدود نگه داشتن دور موتور توی ورژن های مختلف و یه بوست خیلی کوچیک توی خروجی توربو که شاید مطلوب همه نباشه حتی. اما خیلی از ما وقت خرید ماکزیمم توان و ماکزیمم گشتاور ماشین واسمون مهمه و نه دور موتوری که اون توان رو تحویل میگیریم. توی زندگی روزمره و حتی غبر روزمره موتور اولی و آخری هیچ فرقی ندارن…
    از مصرف سوخت یکسانشونم معلومه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    رنو کارش درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۲۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      نیسان کارشو درست کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. مهدی شفی زاده

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بسیار عالی . هر رو ز پیشرانه کوچکتر و کم حجم تر و کم مصرفتر و بلعکس قدرت و شتاب و راندمان خروجی و اسب بخار بیشتر.
    موتوری که حاصل همفکری و تلاش و طراحی سه خودرو ساز برتر دنیا باشه محشره و عال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا