رنو

معرفی کراس‌اوور کوچک و جدید رنو کیگر

رنو پس‌ازاینکه سال گذشته با کانسپت کیگر پیش‌نمایشی از کراس‌اوور جدیدی برای بازار هند را ارائه کرد، حالا رسماً نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور کوچک را معرفی کرده است. البته برخلاف اکثر خودروهای کوچکی که برای این کشور پرجمعیت آسیایی ساخته می‌شوند، کراس‌اوور جدید رنو بعداً در بازارهای بین‌المللی هم عرضه خواهد شد. کیگر زیر ۴ متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲۵۰۰ میلی‌متر است که این یعنی در سبد محصولات هندی رنو بین مدل‌های کوئید و تریبر قرار می‌گیرد.

برجسته‌ترین ویژگی کیگر طراحی بیرونی جسورانهٔ آن است. این کراس‌اوور جدید فرانسوی با استایلی ورزشکاری که توسط گلگیرها و کاپوت عضلانی ایجاد شده‌اند به همراه چراغ‌های جلوی دوقسمتی در طرفین جلوپنجرهٔ معمول رنو، چراغ‌های عقب C شکل، خط سقف کمی شیب‌دار و روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های پایین بدنه، یکی از بهترین طراحی‌ها را در بین کراس‌اوورهای کوچک بازار هند دارد.

از سوی دیگر اما هرچند طراحی و ترکیب کلی کابین کیگر مدرن است اما به دلیل اشتراکات فراوان با سایر محصولات ارزان‌قیمت رنو و همین‌طور محصولات داچیا، چندان چشمگیر و برجسته به نظر نمی‌رسد. غربیلک فرمان چندمنظوره، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر هفت اینچی TFT قابل تنظیم از تجهیزات استاندارد این خودرو هستند درحالی‌که اپل کارپلی، اندروید اتو، بلوتوث، پد شارژ بی‌سیم، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی پریمیوم و سیستم ورود بدون کلید هم برای آن قابل سفارش هستند. کیگر از صندوق باری به حجم ۴۰۵ لیتر هم سود می‌برد که در این کلاس بهترین است و با خواباندن صندلی‌های عقب به ۸۸۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

کیگر که بر اساس پلت‌فرم CMFA+ مشترک با تریبر ساخته شده، با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه می‌شود. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۱ لیتری تنفس طبیعی با ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور است که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. موتور بعدی اما یک نمونهٔ ۱ لیتری توربو است که در اروپا برای مدل‌های کپچر و کلیو ارائه می‌شود. این موتور که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل می‌شود درحالی‌که بعداً یک نمونهٔ CVT هم برای آن ارائه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    دیگه زیادی جمعو جوره

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. ehsan fa

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      من موندم ماشین 1 لیتری رو چطور حرکت میدن. اصلا از سربالایی بالا میره؟

      موافقم 3
      مخالفم 10
      1. RAHIM.K

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (103 ديدگاه)

        همونطوری که پیکان ۶۰اسبی و پراید ۷۰ اسبی از جاده چالوس و گردنه حیران بالا پایین میرن!

        موافقم 6
        مخالفم 1
  2. Mehdi

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    هیوندای رنو

    موافقم 0
    مخالفم 6
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    بَه‌بَه
    چه ملشین خوبی برای استفاده‌ی شهری بخصوص عرضه در ایران .
    نمیدونم چرا ، ولی از طراحی جمع‌و‌جور خودروهای کوچک رنو مثل کلیو ، کپچر و این خودرو لذت میبرم و رنو دقیقاً نقطه‌ی مقابل پژو سیتروئن عمل میکنه در بحث طراحی پیچیده ظاهری و کابین که نشون میده رنو هدفش بازارهای خاص نیست و بیشتر به جوامع عام نگاه میندازه که جهانی باشه !

    اگر توجه کنید ، در طراحی محصولات رنو خطوط زیادی نمیبینید ، اما فرم‌های خاص و نرم زیبایی را میبینید که با چشم بازی میکنه و البته پدر صاحب صافکار‌ها هم بعد از تصادف در میاره ? و صافکار هم پدر جیب صاحب رنوها را ? !

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      یه نظر سنجی شده بود که می گه ایرانیا چه ماشینی دوست دارن.من خودم سرچ کردم رفتم نظر مردم دیدم.ازشون پرسید ماشین چه کشوری دوست دارین.بین آلمانی-فرانسوی-کره‌‌ی جنوبوی-ژاپنی-آمریکایی
      ۲۶درصد گفتن آلمانی.۲۰درصد ژاپنی-۱۹درصد فرانسوی-۱۴درصد کره‌ی جنوبوی-۱۲آمریکایی
      چیزای دیگه هم ازشون پرسید می‌توانید ببینید.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Hadi

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خوشگله…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. پرهام و رهام

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (223 ديدگاه)

    ظاهر جالبی نداره ولی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 4
  5. Ramin

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    از اون جایی که هم این مدل جدیده و هم شاهین sp100 ( همونی که کراس اوور هست)
    حدودا هم سن هستن….

    به نظرتون کی از کی کپی کرده ؟؟؟؟ خیلی شبیه هم دیگه هستن….

    ????????

    احتمالا هر دو از هم دیگه کپی کردن…. ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ?Ali Hossein?

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (494 ديدگاه)

      سایپا مطمئن!????

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (878 ديدگاه)

    تعجب یه بار رنو از زبان طراحی تالیسمان استفاده نکرد ?
    والا توی همه ماشیناش هس ? مگان و تالیسمان و کلئوس و کپچر و…

    ولی خب خیلی خوبه برای استفاده شهری خیلی خوبه ? ابعاد و مصرف مناسبی داره ?

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. ?Ali Hossein?

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اقا هرکی موافقه جلوش کپیه توسان 2021 هست لایک ??
    .
    .
    .
    .
    .
    اقا واقعا نظر بدید من میخوام رای گیری کنم

    موافقم 1
    مخالفم 12
  8. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بازم رنو….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. SS

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (731 ديدگاه)

    از قیافش فکر کردم الکتریکی هست. اگه آپشن پلاگین هیبرید یا الکتریکی هم داشت خوب بود.
    طراحی خوبی داره از K-ZE بهتر هست ولی همه شبیه کویید هستن!
    نمیدونم فرق کویید و KZE و کیگر چی هست؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا