رنو

عرضه نسخه XTREME رنو کوئید در آفریقای جنوبی

شرکت رنو آفریقای جنوبی، سومین نسخه از مشتقات رنو کوئید را به بازار محلی عرضه نمود. هرچند این پرچم‌دار جدید که XTREME نام دارد فاقد سامانه ترمز ABS است.

رنو کوئید
طبق گفته سازنده، این نسخه تازه‌وارد در تعداد محدودی در دسترس خریداران خواهد بود. محض اطلاع باید گفت که بازوی محلی خودروساز فرانسوی، از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون، بیش از ۶,۰۰۰ دستگاه از خودروی اقتصادی رنو کوئید را در آفریقای جنوبی به فروش رسانده است.

رنو کوئید
کوئید XTREME بر مبنای نسخه DYNAMIQUE تکوین و توسعه یافته است و تفاوتی که با آن دارد در نوع پکیجی است که برای استایل ظاهری آن عرضه می‌شود و از همین رو، بهای آن به میزان ۱۵,۰۰۰ رند گران‌تر است. این پکیج شامل مواردی چون جزییات کرومی برای جلوپنجره، پیرامون مه شکن‌های جلو، سپر جلو، کناره‌های سپر عقب و چراغ عقب می‌گردد. همچنین، ریل سقفی به رنگ مشکی، پلاستیک‌های مشکی دور دهانه گلگیرها، رینگ‌های ۱۴ اینچی هم بخشی از این پکیج هستند. علاوه بر این، این نسخه از کوئید از سنسورهای پارک عقب و قفل خودکار درب‌ها نیز بهره می‌برد. (در سرعت بالای ۲۰ کیلومتر بر ساعت فعال می‌شود).

رنو کوئید
پیشرانه به کار رفته در رنو کوئید XTREME همان نسخه معمول ۳ سیلندر یک لیتری است که به یک گیربکس ۵ سرعته دستی لینک شده است. ماکزیمم توان این پیشرانه معادل ۶۷ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۹۱ نیوتن‌متر است.


مجدداً یادآور می‌شویم که از نبود سامانه ترمز ABS در این خودرو نگرانیم، بعلاوه این خودرو تنها به یک کیسه هوا مجهز است. این نسخه از کوئید از یک وارانتی ۵ ساله و یا ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر سود می‌برد، البته طرح سرویس هم به‌عنوان گزینه انتخابی برای آن ارائه می‌شود.

رنو کوئید

قیمت انواع گونه‌های متفاوت رنو کوئید در آفریقای جنوبی به شرح ذیل است:

کوئید EXPRESSION یک لیتری: ۱۲۴,۹۰۰ رند یا حدود ۹,۱۰۰ دلار

کوئید DYNAMIQE یک لیتری: ۱۳۴,۹۰۰ رند یا حدود ۹,۸۰۰ دلار

کوئید XTREME یک لیتری: ۱۴۹,۹۰۰ رند یا حدود ۱۰,۹۰۰ دلار

منبع: CARMAG.CO.ZA

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پس رنو با عرضه امثال این آشغالها داره تبدیل به پر فروش ترین خودروساز میشه فقط محصولات رنو رو مقایسه کنید با تویوتا و فولکس واگن خنده دار نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      محصولات تویوتا و سوزوکی و نیسان رو در هند و پاکستان و … رو ببین !

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Hosein

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    بنظرم کویید میتونست با یکم تغییرات تبدیل به یه ماشین کم عیب تر و خواستنی بشه.چون طراحیه کلیش خوبه منتهاعرضش انقد کمه مثل اسباب بازی شده.سایز چرخاشم یه سایز بزرگتر بود و یه موتور حداقل ۱.۲ لیتری داشت عالی میشد قیمتشم نهایت هزار دلار بیشتر میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پرهام

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعا مسخرس خوب به جای این جینگولک بازیا ABS میکردن ترمزشو !!! منم میگم این میتونست ماشین بهتری باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رنو با این محصول بازارهای رو به رشد با درآمد پایین رو هدف گرفته اما با وجود نقص‌های زیاد، فقط به چهره خودش لطمه میزنه. اگر بیاد ایران، میشه هم قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ و ۲۰۷ (۲۰۶ پلاس) که در مقابلشون هیچ حرفی برای گفتن نداره‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Emad

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اونا رقیبشونو دارن ساندرو. این ماشین در یک سطح قیمتی پایین تر قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حمیدرضا

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه پنج سال گارانتی داره البته ترمز ای بی اس برای افریقا شاید خیلی نیازی نباشه چون اونجا خیلی نباید تند رانندگی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pooriya_German_BMW

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگر رنو بخواد این مدل تو ایران عرضه کنه باید تغییرات زیادی اعمال کنه تغییر شاسی و سیستم تعلیق ترمز ای بی اس حداقل دو اربگ موتور ۱.۶ لیتری مشترک با ال نود و ساندرو + گیربکس جدید جی اچ کیو که تو ایران تولید میشه براش در نظر بگیره اگر با قیمت زیر ۴۵ میلیون عرضه بشه فکر کنم آینده خوبی داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. me84

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مزخرف فرانسوی.
    برای قشر کم درآمد هم خوب نیست چون ماشینای فرانسوی پیچیدگی الکی دارن و هزینه تعمیراتشون تو تمام دنیا بالاست و زودتر از بقیه خراب میشن. ماشین اقتصادی رو باید ژاپن و کره و آمریکا درست کنن که خراب بشو نیستن(اروپاییها هزینه هاشون بالاست بخصوص فرانسویها). یه پرس و جو کنید از مکانیک ها و هزینه های ریو و فولکس گل رو با هم مقایسه کنید. ببینید که چقدر تفاوت وجود داره هم تو میزان خرابی و هم هزینه های تعمیرات. هر دوشون هم تو یه دوره اومدن به بازار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کوروش

      ۱۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      هم گل ارزونه و کم استهلاک هم ریو الان مشکل کدومشانه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ali a

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    مدل به اصطلاح با ایمنی بیشترشو میخواد ایران تولید کنه!.. قیمتش بالای 30 میلیون میشه اونم پایین ترین مدلش… حالا کی شروع به تولید کنه خدا میدونه!! حتما وقتی نسل جدیدش اومد..این مدل قدیمی رو تازه استارت میزنه تو ایران …عملا هر شرکتی هم میخواد تو ایران تولید یا مونتاژ کنه میبینه بازار انحصاریه هر جور شده سود بیشترو به رضایت مشتری ترجیح میده!..اینه خودروسازی دولتی ایران..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا