رولز رویس

تحویل اولین نمونه‌های رولزرویس کولینان به مشتریان

به جرات می‌توان گفت رولزرویس کولینان یکی از برجسته‌ترین محصولات تاریخ این کمپانی بوده و با آغاز تولید آن‌هم اکنون شاهد تحویل اولین نمونه‌ها به مشتریان خوش‌شانس و ثروتمند هستیم.


این خودروساز بریتانیایی در حال تحویل دادن اولین نمونه‌های کراس اوور فوق لوکس خود به مشتریان در بریتانیا می‌باشد. اولین محموله از کولینان ها روز جمعه تأسیسات این برند در گوودوود را ترک کرده و به نمایندگی‌های رولزرویس در لندن، لیدز، منچستر، بیرمنگام، بریستول، اسکس و سانینگدیل و ادینبورگ فرستاده شده‌اند.


مدیر منطقه‌ای رولزرویس می‌گوید:

پاسخ و بازخورد کارشناسان و اصحاب رسانه‌ی جهان به رولزرویس کولینان بسیار مثبت بوده است؛ و من مفتخرم اعلام کنم از امروز مشتریان فرصت تجربه‌ی سواری یک خودروی فوق‌العاده شاخص را خواهند داشت.

معرفی کولینان یک اتفاق بسیار خاص برای خودروسازی است که تاکنون تنها به ساخت خودروهای سواری استاندارد یعنی سدان ها، کوپه‌ها و کانورتیبل ها مشغول بوده است. کولینان نه تنها اولین شاسی‌بلند تاریخ رولزرویس است بلکه اولین محصول چهار چرخ محرک این خودرو نیز محسوب شده و البته راه را برای تولید دیگر مدل‌های چهار چرخ محرک هم باز کرده است.


کولینان بر پایه‌ی همان پلتفرم هشتمین نسل لیموزین فانتوم بنا شده و البته در مقایسه با شاسی بلندهای دیگر از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار می‌باشد. ارتفاع این خودرو از سطح زمین برابر با ۱۸۳۵ میلی‌متر می‌باشد که در مقایسه با ارتفاع ۱۶۵۰ میلی‌متری فانتوم بیشتر است؛ و البته پهنای ۲۱۶۴ میلی‌متری این خودرو نیز بیشتر از پهنای ۲۰۱۸ میلی‌متری فانتوم است؛ اما با طول ۵۳۴۱ میلی‌متر، کولینان خودروی کوتاه‌تری در مقایسه با فانتوم LWB می‌باشد. البته این دو برادر تقریباً حدود ۲۶۰۰ کیلوگرم است.


نیروبخش رولزرویس کولینان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربو و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است. پیشرانه ی یاد شده قدرت ۵۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. البته همین پیشرانه در فانتوم ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (419 ديدگاه)

    ی سوال
    این ماشین ها هم موقع خرید پلاستیک روی صندلی و رودری ها و برچسب روی شیشه دارن یا نه ؟
    من تا به حال تو هیچ فیلمی ندیدم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (116 ديدگاه)

      اره بعضی هاشون دارن توی نمایندگی ها مثلا روسیه یا جاهای دیگه دارن و خود نمایندگی ها بعضی هاشو میکنن بعضی هاشو نمیکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. majii911

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من نمایندگی رولزرویس
      لامبو
      فراری
      استون مارتین وفورد رفتم .
      داخل هیچ کدام از این ماشینا رو صندلی نایلون نبود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SS

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (738 ديدگاه)

        خب البته بین ماشین های نمایشگاهی اون ها با تحویلی ها تفاوت وجود داره
        مثل ایران خودرو نیست که یه ماشین رو بیاره تو نمایندگی بزاره بعد هم بفروشه
        اکثر ماشین های خاص کاملا شخصی سازی شده تولید میشن
        و فکر نمیکنم شرکت ها این ریسک رو بکنن که روکشی برای صندلیها در نظر نگیرن و یه لکه روغن در حین انتقال روی صندلی های چرم سفارشی بیافته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Mohammad

    ۱۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    در بین کراس اوور ها رقیب نداره به جز بنتلی
    ولی اگه به شخصه بخوام یه ماشین بزرگ لوکس راحت بگیرم اسکالید لکسانی میخرم
    یا لینکلن بلک لیبل میخرم ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۱ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      کادیلاک اسکالید یک شاهکار است و نمادی از تجمل،راحتی و ابهت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amirali

        ۱۱ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5 ديدگاه)

        قضیه خیلی سادس
        اگه پولشو داری رولزرویس کولینان میخری
        اگه پولشو نداری اسکالید میخری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۱۱ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          لکسانی ۴۰۰ هزار دلار قیمت داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۱۲ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2956 ديدگاه)

          نظرت محترمه ولی این چه منطقیه اخه
          تفاوت قیمتی زیادی ندارن باهم
          رولزرویس و بنتلی کلا خاص هستن و درمقابلش اگه بخوای با کادیلاک و لینکلن مقایسه کنی باید با مدلای خاصش مقایسه کنی ک عادلانه باشه(محصولات عادی و استاندارد کادیلاک و لینکلن باید با نسخه های استاندارد بنز و امسال بنز مقایسه بشن ک در یه رده قیمتی هستن)
          بهرحال سلیقس و ربطی به اینکه پول داشته باشی یا نداشته باشی نداره عزیزمن
          کسی ک اینارو میتونه بخره قطعا پول جفتشونو داره و قاعدتا از هرکدوم یکیشو خواهد داشت تو خونش!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسین

          ۱۳ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (20 ديدگاه)

          mohammad
          امیر

          منظور اون کامنت امیرعلی اینه که مدلای استاندار اسکالید رو باید با این کولیان که مدل استاندره مقایسه کرد
          وگرنه کولیانو در حد اسکالید تیونینگ کنی قیمتش میشه یک میلیون دلار
          یکی از پاشه اشیلای جامعه ی ایرانی این بوده که نتونسته و نمیخواد هرچیزی رو در سطح خودش مقایسه کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا