رولز رویس

اولین تصاویر از نسل جدید رولزرویس گوست

نسل جدید رولزرویس گوست در راه است و برای اولین بار تصاویر جاسوسی مربوط به این خودرو منتشر شده‌اند. اگرچه این نمونه‌ی پیش‌تولیدی دارای پوشش استتاری در سراسر بدنه است اما برخی از جزئیات طراحی آن به چشم می‌آیند. گوست در سال ۲۰۰۹ معرفی و در سال ۲۰۱۴ به‌روز شده بنابراین مدت‌هاست که منتظر معرفی نسل جدید آن هستیم.


نسل جدید گوست وفاداری زیادی به نسل فعلی خواهد داشت. در نمای جلو شاهد طراحی برگرفته از جدیدترین نسل فانتوم هستیم. در این بخش یک جفت چراغ جلوی مستطیلی نازک‌تر دیده می‌شود. به نظر می‌رسد جلوپنجره نیز ارتفاع بیشتر در مقایسه با نسل فعلی پیدا کرده است.


وقتی از نمای جانبی به خودرو بنگرید، ستون‌های A را خواهید دید که در نسل جدید خمیدگی بیشتری پیدا کرده‌اند. در بخش عقب‌تر هم سقف را می‌بینیم که با حالت خمیده‌ای به صندوق‌عقب تمایل پیدا کرده و به این ترتیب ظاهر آئرودینامیک تری برای این سدان لوکس ایجاد شده است.

این تصاویر خیلی نمای عقب گوست جدید را نمایان نمی‌کنند اما به نظر می‌رسد بخش عقب کمی عضلانی‌تر بوده و این موضوع به ویژه در بخش پایینی مشهودتر است.


فعلاً جزئیات زیادی از قوای محرکه و فنی نسل جدید گوست در دست نیست. رولزرویس قبلاً تأیید کرده بود تمامی محصولات آتی شرکت از معماری آلومینیومی بکار رفته در نسل جدید فانتوم و کولینان استفاده خواهند کرد. شاید گوست از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربوی دو خودروی یاد شده استفاده کند. البته این خودروساز از تولید مدلی الکتریکی هم استقبال کرده و به بحث تقاضا به ویژه در چین اشاره کرده است. احتمالاً در ابتدا نسخه‌ی الکتریکی گوست عرضه خواهد شد تا بازخورد بازار نسبت به آن سنجیده شود و سپس نوبت به خودروهای دیگر رولزرویس برسد.

متأسفانه مشخص نیست که گوست جدید چه زمانی معرفی خواهد شد. این نسخه‌ی پیش‌تولیدی مشخص می‌کند گوست جدید وارد فاز تست جاده‌ای شده اما خب تا زمان معرفی آن راه نسبتاً زیادی باقی مانده است. برای مثال بیش از یک سال پس از انتشار تصاویر جاسوسی کولینان بود که این خودرو معرفی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ای جان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Omid622

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    تفاوتهای گوست و فانتوم؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا