رولز رویس

احتمال توقف تولید رولزرویس به خاطر دردسرهای برگزیت

اگر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که با برگزیت شناخته می‌شود به خوبی پیش نرود شاید کارخانه‌ی گوودوود رولزرویس تولید خود را متوقف نماید.


بنا به گزارش پدال و به نقل از اتوموتیونیوز اروپا، مدیرعامل این خودروساز بریتانیایی گفته که اگر حتی یک قطعه‌ی موردنیاز در دسترس نباشد شاید کارخانه‌ی یاد شده با توقف تولید روبرو شود.

رولزرویس همانند اکثر خودروسازان تراز اول جهانی از سیستم تولید موسوم به just in time استفاده می‌کند، به این صورت که قطعات در زمانی از راه می‌رسند که موردنیاز باشند و معمولاً این فرایند بیشتر از یک روز طول نمی‌کشد. اینجاست که بحث انبار قطعات پیش می‌آید و انبار رولزرویس هم تنها قادر به ذخیره‌ی قطعات در طول چند روز است. این موضوع که ساخت هر خودروی رولزرویس حدود ۸۰۰ ساعت طول می‌کشد شاید بیش از پیش باعث بدتر شدن اوضاع شود.


رولزرویس که همه‌ی احتمالات از جمله عدم معامله‌ی برگزیت را پیش‌بینی کرده آماده‌ی همکاری جدید با تأمین‌کنندگان به منظور اتخاذ روش‌های متفاوت صادرات قطعات می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان صادرات هوایی به جای دریایی اشاره کرد. این خودروساز همچنین در حال برنامه‌ریزی برای توقف تولید در دو هفته‌ی اول آوریل می‌باشد.

مدیرعامل رولزرویس خاطرنشان می‌سازد:

شما می‌توانید برای هر چیزی که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید اما نمی‌توانید قطعات را هر چند هفته که می‌خواهید ذخیره کنید و اگر زنجیره‌ی لجستیک شکسته شود روی تولید تأثیر خواهد گذاشت. کافی است یک قطعه را از دست بدهید تا نتوانید خودروی خودتان را بسازید.

رولزرویس از قطعات ۶۰۰ کمپانی مختلف در سراسر جهان استفاده می‌کند تا ۳۲ هزار قطعه‌ی خود را تأمین کند. علیرغم اینکه رولزرویس شرکتی بریتانیایی است اما تنها ۸ درصد از قطعات آن در این کشور تأمین می‌شود.

اگرچه این کار می‌تواند نگرانی‌ها درباره‌ی توقف تولید احتمالی را افزایش دهد اما به این زودی‌ها شاهد جابجایی تولید رولزرویس از بریتانیا نخواهیم بود.


مرد شماره یک رولزرویس در ادامه بیان می‌کند: “جایی نمی‌رویم.” او می‌گوید حتی بسیاری از مشتریان به بریتانیا سفر می‌کنند تا ببینند مهندسان و طراحان شرکت چه‌کاری انجام می‌دهند.

فروش این برند در سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی به ۴۱۰۷ دستگاه رسیده است که یکی از دلایل آن معرفی هشتمین نسل فانتوم و همچنین شاسی‌بلند کولینان بوده است.


آمریکا بزرگ‌ترین بازار رولزرویس است که با رشد ۲۲ درصدی روبرو شده و حدود یک‌سوم از کل فروش این برند را به خود اختصاص داده است. فروش رولزرویس در چین هم ۴۳ درصد افزایش یافته و از انتظارات بریتانیایی‌ها هم بالاتر رفته است. ظرفیت تولید نسبتاً کم رولزرویس به همراه تقاضای پایدار برای این‌گونه خودروها باعث شده عملکرد این برند خوب باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    یکی میتونه بگه مزایای برگزیت چی هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      به خاطر ورود مهاجرا این کارو انجام دادن بیشتر
      نمیخوان مهاجرا وارد کشورشون بشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mآsكvيch

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    لعنت به این برگزیت! از همین الان دارن ضرر میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا