رولز رویس

پنج نکته جالب در طراحی رولزرویس ریث

اول یک سؤال! چه چیزی رولز رویس را از سایر رقبا جدا یا بهتر بگوییم در یک کهکشان دیگر قرار می دهد؟ البته جدای از قیمت نجومی، امکانات رفاهی و لوکس بودن بی‌همتا، تعداد انگشت‌شمار نمونه‌های تولیدی و سیمای حجیم و با اصالت آن. جواب مختصر ما برای شما: جزئیات دقیق، متفاوت و هوشمندانه!

2014 Rolls-Royce Wraith
۲۰۱۴ Rolls-Royce Wraith
این هفته دفتر ما شاهد حضور باشکوه یک دستگاه کوپه Wraith (بخوانید: ریث) بود که فرصت را غنیمت شمردیم تا بررسی کنیم این کمپانی واقع در منطقه “گود وود” چگونه و با چه امکاناتی اتومبیل‌های خود را از هر نظر بی‌همتا تولید می‌کندکند (پیشنهاد می‌شود برای هر چه لذت بردن بیشتر از این مطلب کنسرت فلوت شماره ۲ موتزارت در دی ماژور را در حین مطالعه گوش دهید!).

2014 Rolls-Royce Wraith
۲۰۱۴ Rolls-Royce Wraith
تریم داخل پانل درب از نوع چوب Bent-Wood: این پانل‌های چوبی با کیفیت اغواکننده در حال حاضر فقط مختص مدل Wraith می‌باشد. نکته جالب هماهنگی رگه‌های روی چوب هر قسمت است که به صورت قرینه درب مقابل و با زاویه ۵۵ درجه شکل‌دهی شده است. حیرت‌انگیز است نه؟ پس بی‌زحمت ۱۲۵۰۰ دلار پرداخت نمایید!
چترهای تعبیه شده: به صورت استاندارد موجود می‌باشند. لوگو RR بر روی دسته این چترها حک شده است و تنها با فشار یک دکمه از داخل گلگیرهای جلو بیرون می‌آیند. این گزینه ابتدا در مدل Phantom به کار گرفته شد.
درب‌ها با قابلیت بسته شدن الکتریکی: شاید در ظاهر زیاده‌کاری به نظر برسند اما از آنجایی که درب‌ها سنگین، کشیده و از نوع فرار (بخوانید: لولای درب در عقب قرار دارد و نه جلو) هستند، این مزیت بیش از پیش جلوه پیدا می‌کند. راننده و سرنشین با فشردن یک دکمه در کنار شیشه‌های کناری می‌توانند اقدام به باز و بسته کردن درب‌ها کنند. راننده به راحتی کنترل درب سرنشین و درب صندوق عقب الکتریکی Wraith را در اختیار دارد. نگارنده مطمئن است که این درب‌ها سنسور دارند تا مبادا روزی دست و یا پای سرنشین محترم خود را قطع کنند. ولی در انتها وی ترسوتر از این بود که به امتحان این فرضیه مبادرت نماید. البته برای نگارنده از این مطلب ترسناک‌تر، امکان زخمی کردن رنگ ۹۴۵۰ دلاری این اتومبیل بود!
قاب چرخ با لوگوی رولزرویس ثابت: یکی از جزییات نام‌آشنا این خودروساز که در مدل‌های مختلف به کار گرفته شده است. مرکز چرخ با لوگوی RR همواره ثابت است تا خدایی ناکرده این لوگوی اشرافی به صورت معکوس قرار نگیرد و غرور این اتومبیل را زیر پا (بخوانید: چرخ) بگذارد!
سقف با طرح ستاره‌ای: جدا از نام عجیب، اعضای گروه ما هنوز به نتیجه نرسیدند که آیا این طرح در حد لیموزین‌های دهه ۹۰ میلادی لوس و ضایع است یا اینکه در حد سوپر اتومبیل‌های لوکس در حد کلاس خیابان پنجم نیویورک (گران‌ترین خیابان دنیا) است. به هر حال با در نظر گرفتن زمان طولانی و دقتی که در نصب ۱۳۴۰ عدد چراغ کوچک از گونه فیبر اُپتیک در سقف چرم Wraith به کار برده شده باید گفت نتیجه در حد یک اثر هنری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

پژمان

پژمان فاطمیان، کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات و هم‌اکنون نیز در رشته مهندسی مدیریت اجرایی مشغول به تحصیل می باشد. عاشق اتومبیل، تکنولوژی شکلات و تیم بارسلونا !

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Japan & Germany

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    میباخ داره بر میگرده

    روزلرویس = لایک
    میباخ = آنلایک

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      میباخ همون مرسدس بنز پولمن است که اسم میباخ را یدک میکشد .

      شرکت دایملر نتوانست فاصله ی بنز S کلاس را با میباخ حفظ کند که خود ضعف

      بزرگی بود . بیشترین فروش کم میباخ در مقابل رقبا ، شباهت بیش از حد

      میباخ به مرسدس بنز S کلاس بود . اما تکنولوژی الکترونیکیش 10 سال

      جلوتر از زمان خودش بود .

      هزینه های بالای الکترونیک ، شباهت بیش از حد به S کلاس مهمترین دلیل

      برای نخریدن و نپسندیدن مشتریان بود . شاید از خیلی لحاظ از رولزرویس

      بالاتر بود ، اما اینها هیچ کمکی و ترفندی برای جلب خریدار نبود .

      مرسدس بنز اشتباه بزرگی در این مورد انجام داد .

      خیلی متأسفم . .

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. NASSY

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (410 ديدگاه)

        افــــــرین میلاد خان!!!

        تازگیا خوب داری اعتراف میکنیا!!!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود ناصر جان .

          اعتراف نیست . حقیقتی است که خود مرسدس بنز اعتراف کرده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. انزو

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      اون کابین سفیده کجاس؟هتل 6 ستارس؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. meysam

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      با سلام. به نظر من اگه کسی میخواد RR سوار بشه باید یه راننده هم استخدام کنه چون اینجور ماشینا اصل لذت و کیفیت سواریشون رو صندلی عقبه و بیشتر امکانات لوکس این ماشین در خدمت سرنشین عقبه البته منظورم مدلهای 4 درب هست ولی من دوست دارم خودم پشت رول بشینم، و از اونجایی که علاقه خیلی زیادی به شاسی بلند دارم( نه شاسی بلند نما) ترجیح میدم بجای این از اون بنزهای Gکلاس 6چرخ داشته باشم. چون هم لوکسه، هم با ابهته، محدود به آسفالت نیستی، با هر تیپ و لباسی میتونی توش بشینی، اگه کنار همین رولزرویس بایستی مطمئن باش نصف نگاهها به طرف تو هستش، و کلی تشکیلات دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. meysam

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      خدایی این آلمانیها عجب سیاستی دارن. یه زمانی که همه به فکر تولید ماشینای ارزون و کم مصرف بودن و لوکس سازها که خودمم نمیدونم چرا(تحقیق نکردم) یکی یکی داشتن ورشکست میشدن، آلمانیها با آینده نگری خاص خودشون اومدن هرچی لوکس ساز درست و حسابی تو دنیا بود درو کردند و با مهندسی و مدیریت بی نظیرشون همه چیز رو به نفع خودشون تغییر دادن اون هم بدون تغییر نام تجاری و ماهیت اصلی اونها. نوش جونشون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        رولز رویس خیلی اصالت داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. paydar

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی انصافیه بعد از زندگی تو این مملکت مارو ببرن جهنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فورد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    برای ایران به جای اون چتر باید یه چماق بزاره بیشتر کاربرد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      خیلی قشنگ بود :-)
      یارو میره نمایندگی ایرانخودرو میگه آقا یه چماق فابریک زیر صندلی راننده 405 میخوام!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. AMIR55

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با اون قسمتی که لگویRRثابته تا غرور اتومبیل زیر سوال نره خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. VAHID JINPACHI

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      چند نکته درباره ی تیبا ی جدید…

      1.وجود موتور!!!

      2. وجود چراغ…

      3. کیفیت بسیار بالا.

      4. و…

      از نزدیک ببینیدش خر رو ترجیح می دهید

      موقعی که از نزدیک دیدمش از ایرانی بودنم خجالت کشیدم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انزو

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        تیبا بیشتر شبیه ماشین کوکی میمونه.از اونا هست با دست میکشیش عقب خودش میره جلو!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مرتضی

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        بخاطر تیبا از ایرانی بودنت خجالت کشیدی؟؟؟؟؟ پسر عجب تعصبی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. masoud 68

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      یعنی زمانی چرخ می جرخه لوگو ثابته ؟ تا تویه سرعته بالا ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. خاوری مزراتی

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        حتی توی سرعت بالا هم ثابته..همیشه ثابته..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. bardia

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    اینهمه سال کمپانی ها ماشینای مجلل ساختن ولی هیچکدوم به پای رولزرویس نمیرسن
    واقعا” قیافش محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چ مثل چاپلو

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      چرا بنتلی اونو یادت نره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mohammad XX

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خیلی مطلب زیبایی بود. دستتون درد نکنه.
    با اینکه کلا از ماشین های اشرافی خوشم نمیاد ولی واقعا یه اثر هنریه فوق العاده ست و زیباییش رو نمیشه انکار کرد.
    سقفش هم خیلی جالبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      تو یه بازیه همین رویلز رویس 340 تا با نیترو میره.جالبه!نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. sadegh

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    این ماشین از لحاظ لوکس بودن از بنتلی بهتره

    مصرف زیادی هم داره، داخل شهر 18 لیتر میسوزونه، البته نکته ی خیلی جالبش اینه که با 2450 کیلو وزن، توی 4.5 ثانیه به 100 میرسه!!!

    گیریبکس خیلی خوبی همم داره، ما شرکت ZFـه، که با سیستمای مهواره ای و GPS حرکات راننده رو پیش بینی میکنه و بهترین تعویض دنده ی ممکن رو انجام میده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. انزو

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      صادق جان مگه چند اسب بخار داره؟کلا مشخصات فنیش چیه و قیمتش چنده.مطلب ناقص بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. carbonado aventador

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        موتور رولز رویس گوست قدرتش 563hp و 780n.m می باشد . احتمالا مدل ریث کمی بهتره!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sadegh

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        داش انزو، مدل ریث موتورش 6.6 لیتر و 624 اسب بخار و 800 نیوتون متر روی دور 1500ـه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. انزو

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (369 ديدگاه)

          دمت جیلیز وویلیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. mahdi

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    امکان نداره وقتی صحبت از ماشین اشراف و ماشینهای سلطنتی به میون میاد رولزرویس خودنمایی نکنه
    رولزرویس = اشراف و سلطنت و افراد خیلی خاص
    رولزرویس خیلی خیلی خیلی خاص هست
    با همه فرق داره
    برای هرکسی تولید نمیشه
    برای خودش صاحب تاریخ مقام و شکوه هست
    نمیشه وصفش کرد
    لامصب تکه
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. e.scamp

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    من موافقم اگه میشد به جای چتر چماق یا حداقل دسته بیل کار بزارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . در تأیید حرف صادق باید بگم که طی یک اماری که در امریکا و یا یکی

    از کشورهای عربی بین دو خودروی رولزرویس و بنتلی گرفته بودند ، جلب توجه

    عابران توسط رولزرویس 60 الی 70 درصد بوده و جلب توجه عابران توسط بنتلی

    30 الی 40 درصد اعلام شده بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Japan & Germany

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      روزلرویس مصرفش بالاست ، خز هم شده
      من مایباخ رو بیشتر از همشون دوست دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. انزو

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (369 ديدگاه)

        جاااااااااان؟؟رولزرویس خز شده؟؟!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Japan & Germany

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آره دیگه ، عربها خزش کردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. volkswagen

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          منم موافقم که رولزرویس خز هست .

          همیشه شه یه طوره البته میدونم بخاطر اصالت هستش ولی از نظر من طراحیش افتضاه است .

          اون جلو پنجرش شبیه دریچه ی کولر می مونه
          در هاش هم که نگو این چه وضع باز شدنه .
          فرمونش هم که راسته .

          بعد اسم این اتاشغالارو گذاشتن خاص بودن و خدا تومن می کنن تو پاچه ی مردم

          اما می باخ پول تکنولوزی ش رو می گیره . من دوست دارم بهترین باشم تا خاص

          (پرچم بالاست)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        یکی از دوستان خز رو واسه من تعریف کنه؟

        عزیز من این چه حرفی بود آخه!

        ” Respect “

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      محمد داداشم این چه حرفیه اخه ؟؟؟؟

      وقتی شما میگی خز ، یعنی منکر تمام طراحی و تکنولوژی و … این ماشین شدی .

      هر ماشینی ، هر برندی ، مشتری و خصوصیات خودشو داره . رولزرویس ماشین کمی

      نیست . ولی من اصلا دوستش ندارم . بنتلی رو بیشتر میپسندم .

      اما اینکه الان بگیم رولزرویس خوبه و میباخ و بنتلی پیشش اشغالن درست

      نیست . همینطور باالعکسش .

      میباخ در تکنولوژی و اپشن ها و قسمت های فنی بالاتر بود ، رولزرویس در

      طراحیه گیرا و ابهت و امیخته کردن طراحیه اتاق یک خودروی 2015 با حال

      و هوای گذشته . بنتلی هم …….

      پس همه چیز نه در رولزرویس جمع شده . نه در میباخ و نه در بنتلی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Japan & Germany

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        آقا نگفتم روزلرویس بده که ، مثلا اپل رو ببینید ، گوشی هاش با اینکه عالیند ولی دیگه خز شدن

        روزلرویس هم همینطور ، عربها انقدر خریدنش دیگه خز شده بوگاتی هم خز شده و همینطور لامبورگینی
        ولی مثلا میباخ و بنتلی خز نیستند ، الآن دیگه هر عربیو آدم میبینه یه روزلرویسی لامبورگینی ای فراری ای چیزی زیر پاشه ، ولی مثلا LFA خز نشد ولی GTR و 911 خز شدند
        نمیگم ماشینای بدیند که ، فقط میگم دیگه خز شدند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          مملی عجب شیطونی هستی تو .

          وروجک خوبه منم بگم تویوتا هم خز شد ؟؟؟ از بس خریدنش .

          نه نه نه اینطوری به قضیه نگاه نکن . یک حرف خوبی که

          زیگما زد ، گفت :

          هرخودرویی چه پرفروش و چه کم فروش ، خصوصیاتی دارند

          که خریدار رو به سمت خودشون جذب میکنند . اینها خز

          شدن نیست .

          خزشدن میدونی چیه ؟؟؟

          اینه که وقتی ماشینی مثل رولزرویس داری ، نتونی از

          تمام امکاناتش استفاده کنی . یا استفادت در مورد هدف

          های بیخود باشه .

          در مورد گوشی هم کاملا حرفت رو قبول دارم . این هم

          برمیگرده به خریداراش . طرف میبینی کارگر ساختمانه ،

          بدو بدو رفته اپل خریده که از قافله ی کلاس و چشم و

          همچشمی عقب نمونه . منظور من این نیست که کارگر

          ساختمان ادم نیست ، نه نه . منظورم اینه که وسیله

          ایی رو میخره که هنوز نمیتونه باهاش یک پیامک بده

          و بیشتر امکاناتش در ایران تعطیله .

          من در بین برندهای گوشی اول بلک بری رو دوست دارم و

          بعدش نوکیا . مخصوصا سیستم عاملش . همچنین پرچمدارش

          همچون لومیا 1520 .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          محمد من جوابتو دادم ، فقط باید صبر کنی تا

          تأیید بشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          پدال جان داخل اسپم رو هم نگاه کن . دیدگاه من اونجا

          گیر افتاده . ازادش کن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sadegh

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          میلاد گفتی 1520 دیگه نتونستم سکوت کنم، پسر عجب غولیه!!!!!!!! یعنی هر چی بگی این گوشی داره!

          میدونستی 4 تا میکروفون داره! که باعث میشه نویز صدا رو به حداقل برسونه
          دوربینش هم که دیگه خداس
          سیستم عاملش هم که دیگه… موندم چی بگم؟؟!

          اگه موقعیتش پیش بیاد، حتما میخرمش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. مرتضی

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          تو سیستم عامل های گوشی فقط وینفون!!! نه هنگ میکنه نه ویروس و .. کاملا هم محیط متفاوتی داره البته قبلا هم گفتم تو برنامه اندروید صد سال جلو هستش!! ولی موارد دیگه وینفون عالی هستش متاسفم که تو ایران جا نیفتاده طرف هنوز نمیدونه گوشی وینفونش فرمان صوتی داره یعنی از تعجب نمیدونستم چی بگم!! البته برای من 7.8 هستش نسخه 8 و 8.1 حتما برتری هایی دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Alpha

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (544 ديدگاه)

          یه طوری میگی خز شده انگار تو پارکینگتون 8رنگ مختلفش هست !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          صادق غولیه برا خودش . غوووول .

          با مرتضی ها کاملا موافقم .

          خداییش کلاسی که وینفون داره ، اندروید نداره . خیلی

          خاصه . مخصوصا با رنگ های خاص نوکیا .

          البته اینو قبول ندارم ممرتضب که 100 سال عقبه .

          خود ماکرو اعلام کرده تا اخر 2014 80درصد برنامه های

          اندروید میاد . با این حال متأسفانه خودم اندروید

          دارم . اما دورخیزم برای 1520 است .

          درضمن مصرف باطریش هم از سیستم های اندروی خیلی

          کمتره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. مرتضی

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          میلاد اندروید از نظر برنامه جلوتره وینفون تازه وارده البته تازه واردی که ای او اس 6 پنج تا خصوصیت رو ازش دزدیده!!! تکنولوژی که در وینفون خاطرست تازه اپل از 6 به بعد ازشون استفاده کرد ولی خوب متاسفانه بعضیا نمیدونم چرا اینقدر سینه چاک اپل هستند والا من بیشتر مدلهاشو دیدم اطرافیان و دوستان داشتند هیچ برتری تحسین برانگیزی نسبت به بقیه نداره خوبه میخوای بیای وینفون(سیتم صوتی وینفون 8.1 رو با سیری اپل مقایسه کنی میگن برای وینفون مثل ویندوز هفت می مونه و برای اپل مثل داس!!) اگه خواستی بخری حتما بگو یه سری چیزا رو بهت بگم تا سرت کلاه نزارند!!!!!! 1520 رو هم خیلی تعریفشو شنیدم گوشی خودم المان گرفتم نمیدونم بازار ایران چطوریه ولی رام؟! گوشیت رو مواظب باش دستکاری نکرده باشند یعنی ترجیحا نو بخر! از نمایندگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. Mohammad XX

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (201 ديدگاه)

          منم طرفدار نوکیام.
          ولی هنوز به ویندوزفون مهاجرت نکردم!!! گوشیم ۶۲۲۰ ه. ۵ ساله دارمش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. sadegh

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          بچه ها من احتمالا یه 1520 بخرم، چه جوری باید از اصلی بودن و سالم بودن گوشی مطمئن شد؟؟ (در واقع سرمون کلاه نذارن)

          با گارانتی 100 تا 150 هزار گرونتره، می ارزه که با گارانتی بگیرم یا مهم نیست؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          صادق جان اگر میایی تهران ، بیا با هم بریم برات بخریم .

          بهترین قیمت گوشی ها طبقه ی 6 پاساژ علاالدین است .

          اگر نه ، زیاد برات مهم نیست ، از سایت دیجی کالا بخر .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . پس مرتضی به جیمیل من سر بزن .

          MILADOLF.G65AMG@GMAIL.COM

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. sadegh

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          میلاد، راستش قصد داشتم بیام تهران بگیرم، ولی قیمتای شهرمون رو که با سایت دی جی کالا مقایسه کردم،دیدم حدود 30-80 هزار ارزونتره، رو همین حساب پشیمون شدم، حالا مگه پاساژ علاالدین قیمتا چه جورین؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          خودم به احتمال زیاد فردا میرم پاساژ ، برات قیمت

          میگیرم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. sadegh

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          میلاد تو دیگه حتما میخوای منو بکشی؟؟؟؟ :)

          خیلی آقایی داداش، دمت گرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. PEUGEOT

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    از همه بیشتر با نحوه باز شدن دراش حال کردم
    در مدل سقفشم خوشم اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. saied

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی رولز رویس ! مرسی پدال !
    رو دستش نیومده !
    یه شاهکاره هنریه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    با اینکه همیشه کیفیت و خوش ساخت بودن رو پسندیدم, اما اگه یه ماشین به قدری لوکس باشه که امکانات و ادواتش به تجمل برسه نمیتونم سوارش شم!
    یه حسی شبیه همون حسی که به مرسدس طلایی با چرم سوسمار داشتم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Ehsan

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    من که از اون لحظه ای که این مطلب رو خوندم دارم دنبال کنسرت فلوت شماره ۲ موتزارت در دی ماژور تو نت میگردم !
    آقای فاطمیان امیدوارم قطعه خوبی باشه ، البته اگر نشنیده باشم
    ولی فکر کنم موسیقی فیلم پدرخوانده ساخته نینو روتا بیشتر بهش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    @نویسنده :

    رشته مهندسی اجرایی خیلی خوبه, ولی جسارتا چرا دوتا لیسانس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alpha

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      واسه منم جای سوال هست این موضوع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. توفیقی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    به این میگن یه ماشین واقعی و تمام وکمال.با قویترین موتور رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمدرضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    معلومه که زورتون اومده بی ام و عالیه و رولز رویس هم مال بی ام و هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چ مثل چاپلو

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      بازم شروع شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. reza

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    عاشق اون مجسمه فرشته روی کاپوتشم :)

    اشرافی بودن و لوکس بودنش از همون فرشته روی کاپوت مشخصه دیگه گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    رنگش خیلی خاصه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شاهین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    داداش میلاد و سایر دوستان این مطلب رو به دقت بخونین! فقط خواهش میکنم چیزی نگین که باعث دلخوری یا ناراحتی و سوتفاهم بشه.

    اغلب‌مان این گونه ایم که با نگاه به گذشته و غور در پیشینه تاریخی کشورمان، هم نکات مایه غرور و افتخار در آن فراوان می‌بینیم و هم نقاط تاریک و دردناک زیادی به چشم‌مان می‌خورد اما زمان روایت که برسد، یا افتخار شماری می‌کنیم و یا از نکبت برجای مانده از پیشینیان داد گلایه سر می‌دهیم. اگر شما استثنا هستید، منظورمان را به خود نگیرید!

    لابه‌لای اخبار عجیب و غریبی که از پیش روی سریع جلادان داعش در عراق می‌رسید، همزمان با اوج گرفتن تب جام جهانی و بحث و بررسی موضوعات مهم برجای مانده از چند هفته و چند ماه پیش چون توفان تهران و خشکسالی بی سابقه در کشور، خبری منتشر شد که جنسش با سایر اخبار به شدت متفاوت بود و همین تفاوت موجب مطرح شدنش شد.

    از نظنز خبر رسید که برخی اهالی این شهر نامه‌ای به شرکت بنز نوشته و ضمن توضیح در این باره که آرم بنز بر گرفته از معماری ایرانی، به ویژه نقوش به کار رفته در مسجد جامع این شهر است، از ایشان خواسته اند که «اعلام کنند پیش از این، چنین نشانی در ایران وجود داشته است.»

    آن گونه که در آمده، نامه ارسال شده به بنز حاوی مستنداتی چون تصویر و نقوش مسجد است و در آن اشاره شده که «آرم آن شرکت، از چند صد سال پیش به عنوان تزئینات معماری در کشورمان استفاده می شود. آن طور که در طراحی ها و گرافیک معماری ایرانی اسلامی به کار برده شده در تزئینات مسجد جامع نطنز هم می شود این طرح را دید.»

    محمدرضا رشیدی، دبیر جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز در این باره به مهر گفته است: «می‌دانیم ممکن است طراحی این آرم اتفاقی بوده باشد ولی به هرحال این موضوع قابلیت پیگیری دارد و می‌خواهیم مسئولان این شرکت اعلام کنند پیش از این، چنین نشانی در ایران وجود داشته است.»

    آن گونه که تصاویر پیوست به نامه نشان می‌دهد، ستاره سه پری که موسسان بنز از طرح دایملر (۱۹۰۹- قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان) اقتباس کرده و آن را نشان دهنده تسلط خودشان بر زمین، دریا و آسمان تفسیر کردند، در کاشی کاری مسجد جامع نطنز به چشم می‌خورد؛ البته با در نظر داشتن این نکته ظریف که آرم بنز جدای این ستاره خاص، تاجی پیرامون خود می‌بیند که بخشی لاینفک از نماد این شرکت است.

    فارغ از ریخت شناسی نماد و بررسی وجوه تمایز آنها، گلایه این شهروندان نطنزی به بنز از این رو جالب توجه است که نوعی شیفتگی دو گانه در آن به چشم می‌خورد؛ شیفتگی به میراث ایرانی و همچنین شیفتگی به بنز، که اولی در جنبه محکوم کردن بنز با نامه نگاری مشهود است و دومی با درخواست از ایشان برای تایید پیشینه تاریخی ما!

    بدین ترتیب آنچه این نامه نگاری را کلید زده، می‌توان در ردیف شیفتگی های جامعه امروز ایرانی قرار داد که گاه گذشته و آنان که در گذشته می‌زیستند را تا جایی بالا می‌بردیم که شیفته برتری هایشان شده و به سعادتشان رشک می‌ورزیم و گاه اینقدر آن را بد می‌انگاریم که از تمام آن بیزار شده و قبله نگاهمان را در آن سوی مرزها می‌جوییم.

    ماجرا زمانی ملموس تر می‌شود که توجه کنیم با این نوع نگرش، تلاش خواهیم کرد از همه چیز برای بالابردن یا کوبیدن گذشته بهره گرفته و شرایط را برای رسیدن به نتیجه دلخواه فراهم آوریم که در نتیجه از تفسیر به رای و حتی آسمان ریسمان کردن در امان نخواهیم بود و هیچ بعید نیست حتی خط صافی را هم نشانه تشابه یا خط افتراق دو چیز بیانگاریم؛ همان گونه که در این نمونه مطرح شده، درز بندی کاشی کاری مسجد با یک نشان ساده و ابتدایی، دستمایه نامه نگاری به یکی از مشهورترین خودروسازان دنیا شده است.

    از این دست نمونه ها به کرات می‌توان یافت، اما آنچه بیشتر اعتبار گرفته و توانسته به رسانه‌ها راه بیابد، اغلب مشابهت اشکال به کار رفته در معماری با نمادهایی خاص است که در کشورمان به مدد یاری برخی خواص، در نماد یابی فراماسونری به کار گرفته شده و کاری کرده که گاه حتی نرده‌های به کار گرفته شده برای جداکردن حریم اتوبوس های خط ویژه نیز از معرض قضاوت دور نماند.

    شاید نامه اهالی نظنز به بنز مجال بدی نباشد برای قضاوت در این باره که چقدر بر پایه حقیقت و منطق می‌اندیشیم و قضاوت می‌کنیم نه تفسیر رای و آنچه دوست داری استنباط کنیم؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      ممنون اقا شاهین خبر خوبی بود :)

      تو غنی بودن فرهنگ و تاریخ ایران شکی نیس

      اگه نامه نگاری ها به نتیجه برسه و بنز این موضوع رو تایید کنه، میتونه به افزایش ارزش تاریخ و تمدن ایران کمک کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        مخلصم رضا جان،من عکساشم دیدم.شباهت عجیبی به هم دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (156 ديدگاه)

          ممنون لینک گزاشتی
          رفتم عکساشو دیدم شباهت چیه باووو کوپی بود :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. hamid3x

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      مردم منطقه اصفهان همیشه بدنبال این هستند که در هر زمینه ای و به هر اندازه ای که امکان داره به حقوق و منافع شخصی خود برسند ولی تو این مورد خیلی زیاده روی کردند.در مورد آرم بنز باید گفت که خیلی بعیده که این شرکت با این همه توانایی که داره بخواد نمادی را از فرهنگ غیر ژرمنی بدون مجوزه تصاحب کنه. در مورد بحث نماد و معماری در ابتدا بعنوان یک بحث زیبایی شناسی و آرامش بخشی قابل طرح است ولی متاسفانه تنها برخوردی که دیده می شود تمیز دادن وجداسازی آن از تمام فرهنگ های دیگر و ترکیب نمودن آن با یک فرهنگ و هنر خاص است که این خود باعث ایجاد نوعی فرهنگ بی هویت و بی ریشه در معماری و نمادسازی زندگی امروز ما شده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        حمید جان با دو خط اول نوشتت موافق نیستم.
        ضمن اینکه این مطلب مربوط به نشان بنز مال بیش از یک قرن پیش هستش و طبیعتا اون زمان اصلا بحث کپی رایت و این مسائل وجود نداشته.علی ای حال،نوشته به بهترین وجه ممکن ماوقع رو شرح داده.
        ارادتمندم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid3x

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (397 ديدگاه)

          قربان شما
          آقا شاهین من اون نماد رو تا حالا ندیدم .در مورد 2 خط اول هم باید بگم در مسافرتی که در عید به اصفهان داشتم از نزدیک با مردم اون خطه آشنا شدم قصد بی ادبی و توهین هم ندارم اتفاقاٌ همین ویژگی شون بوده که باعث شکل گیری یک فرهنگ غنی و تمدن عالی شده است و امروزه هم جزء استان های توسعه یافته هستند. شاهین جان لینک مطلب بالا را میتونی برام آپ کنی ممنون میشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          حمید جان مخلصم،لینکشو پایین میذارم ولی یه کم طول میشه تا تایید بشه.ارادتمندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. sadegh

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          شاهین مرسی از مطلبت

          اگر واقعا بنز آرمش رو از نماد های ایرانی گرفته باشه، باید بیش از پیش به خودمون افتخار کنیم، ولی در هر حال در صورت صحت داشتن قضیه هم به نظرم تا حدودی غیر ممکنِ که بنز به اون اعتراف کنه، چون بنز تموم تلاشش رو میکنه تا صنایع خودش رو زاده ی خلاقیت و هوش شرکت و کشور خودش نشون بده، نه برای ایران

          در هر حال من همیشه به تاریخ کشور خودم افتخار کردم، به امید روزی که دوباره ایران به دوران اوجش برگرده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Ehsan

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      آره شاهین جان خبرش رو خونده بودم
      اینطور باشه ما با کاشی کاری هامون تمام ارم ها رو میتونیم صاحب بشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      در چند پست پیش یکی از دوستان این لینک رو گذاشته بود . خوانده بودم . من

      قضاوت درستی نمیتونم بکنم اما فکر نکنم که بنز همچین کاری کرده باشه ،

      خودتون هم میدونید که عاشق و سینه چاک ایران هستم .

      اما من این موضوع رو زیاد اهمیت نمیدم ، چون اون حالت در تمام قسمت

      های کاشی کاری ثابت نیست و چرخیده . طوری که دهانه ی V شکل به سمت

      بالاست . اما منی که از تاریخچه مرسدس بنز باخبرم این موضوع رو رد

      میکنم . چون به اهداف مرسدس بنز و مقاله هایی که خوانده ام ، واقف

      هستم . اما قضاوت دقیقی هم نمیکنم .

      اگر بنا به این چیز ها باشه که استون مارتین و بنتلی هم باید اقرار

      کنند که حالت باله های ارمشون رو از فروهر کپی کردند . من به این

      مسأله بیشتر شک دارم تا بنز . چون از انگلیسی ها بعید نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. mahdi

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود شاهین جان
      من پدرم معمار هست
      خودم هم هم کارگری کردم هم بنایی و کاشی کاری
      میدونم قضیه از چه قراره

      داداش عزیزم ظاهرا اصفهانیا اومدن توی این زمینه تیز بازی دراوردند و میخوان از این قضیه استفاده کنند و یه چیزی به نام خودشون بزنند

      ابعاد و نوع شکل هندسی کاشی و …. برخی مواقع طوری کار میشه که این آرم رو بهت میده مخصوصا اگر از یک گوشه که شروع کنی (به کاشی کاری) اصطلاحا بهش میگن دلیلت رو بری برخی مواقع که تنگ هم میفته این رو بهت میده و عامل اصلی شکل هندسی هست

      از قدیم گفتن
      اصفهان نصف جهان ،،،، اگه شیراز بذاره
      اصفهانیا آدمهای فوق العاده باشخصیتی هستند و فرهنگ بالایی دارند
      اما برخی مواقع این جور زرنگ بازیها رو درمیارن
      یک درصد هم نمیتونم تصور کنم که بنز علامتش رو از روی کاشی کاریها برداشته باشه
      اصلا ربطی نداره نمیدونم چطور شما به این نتیجه رسیدید
      من که اینکار رو کردم میگم نه
      حالا شما اگه دوست دارید تطبیق بدید اون دیگه دست خودتونه
      چی بگم فردا روی آثار معماری ژاپن هم میاییم ادعا میکنیم
      کی به کیه
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام مهدی جان،داداش من فقط خواستم اطلاع رسانی کنم.پایین هم گفتم،من اصلا این حرکت رو تحسین یا نکوهش نمیکنم فقط خواستم دوستان هم از موارد جالب اطلاع پیدا کنن.ارادتمندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود شاهین جان
          داداش عزیزم شما سرور ما هستید
          من به هیچ وجه منظوری نداشتم عزیز
          درمورد اطلاع رسانیتون کمال تشکر رو از شما دارم
          به هرحال مطلب جالبی بود
          اگر بیایم کمی دقت کنیم میبینیم که خیلی از چیزهایی که ما قدیم داشتیم به سرقت بردند اما مواردی از این قبیل رو نمیشه به اون صورت روش حساب کرد
          شاهین جان تاریخ امروز رو من بیشتر از 300 سال قبل و به شکل موثرتر از سال 1890 با اختراع اولین کامپیوتر به شکل ابتدایی توسط IBM که برای گردآوری اطلاعات آماری جمعیت آمریکا به سفارش خود دولت وقت قرار گرفت بیشتر قبول دارم منظورم فناوریهای پیشرفته هستش
          ما بیشتر توی همون تاریخ گذشته خودمون هستیم و هنوز هم داریم میگیم بوعلی سینا و ابوریحان و …..
          فقط میگیم کار دیگه ای نمیکنیم
          به قول معروف ((( گیرم پدر تو فاضل ///// از فضل پدر تورا چه حاصل))))
          حالا هم انقدر این موضوع رو به خودمون قبولوندیم که دوستان اصفهانی دچار توهم شدند و اومدند گفتند علامت بنز ابداع ما هست
          فکر کنم فردا بیان بگن ما تمام قطعات بنز رو ساختیم میتونید توی کاشی کاریهامون ببنید
          برای اصفهانیا احترام زیادی قائل هستم اما اگه دنبال تاریخ میگردی باید جاهای دیگه ایران بری
          اصفهان عمدتا تاریخش برای بعداز اسلام و اکثرا مال دوره صفویه هست که این تاریخ برام جذابیتی نداره
          استان فارس و نواحی زاگرس برام جذاب هستن مخصوصا زاگرس که مردمانش ساکنین اولیه ایران هستند و اصالت یه ایرانی تمام عیار دارند
          فراتر از آیاییها
          زیاده عرضی نیست شاهین جان
          مصاحبت با شما و دوستان برای ما افتخاره
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          خیلی مخلصم مهدی جان.منم خیلی خوشحالم که دوستان فهیم و با دانش و با کمالاتی مثل شما رو توی پدال دارم.خیلی ارادتمندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahdi

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود شاهین جان
          من بهت میخوام یه نکته در مورد این تصویر کاشی و تصویر علامت بنز بگم
          علامت بنز بصورت یه سه شاخه یا ستاره یا از این نوع اشکال هست با یه دایره دورش که فکر کنم نماد چرخ هست
          اما به تصویر کاشی کاری توی اصفهان اگر با کمی دقت نگاه کنید میبیند که یه جور شکل مکعب هست منتها از زاویه سه بعدی او که از پایین به یک مکعب نگاه کنید یا برعکس به زوایه های مکعب که نگاه کنید شکل بنز رو میتونید ببینید اما در اصل طراحی بر اساس شکل مکعب بوده نه چیز دیگه با علامت بنز فرق داره
          من قبلا بهتون گفتم که این دو موضوع متفاوت هست و امکان نداره تقلید یا کپی برداری صورت گرفته باشه
          قبلا گفتم این یه جور تیز بازی و اصطلاحا بهش میگن زرنگ بازی از طرف مردم نطنز استان اصفهان هست
          پیش قاضی ، ملق بازی
          والا چی بگم از مردم نطنز استان اصفهان انتظار بیشتری داشتم در این مورد
          بگذریم
          این مطلب هم یه جور تنوع داره برای خودش در کل جالبه
          ممنون این مطلب رو درج کردی شاهین جان
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          کاملا موافقم با شما مهدی جان . مخصوصا با دوره ی صفویه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مرتضی

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        مزدا اما!!! اعلام کرده اسم مزدا ایرانیه!!! اینو یکی دو جا خوندم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          بله حرف شما درسته . موسس کمپانی مزدا عاشق ایران بود .

          به خاطر همین اسم مزدارو از اسم خدای ایرانیان باستان

          برداشت . اهورامزدا .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  21. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    دوستانی که من رو در پست ب ام و جوگیر خواندن ، جواب منطقی براشون گذاشتم .

    من به خاطر اینکه اینکه گفتم خرج تویوتا کمتر
    از ب ام و است جوگیر خوانده

    شدم . والا به خدا خودم موندم چی بگم !!!!!!!!!!!!!!!!!

    دوستان عزیز من اون جواب رو در پاسخ اقا حمبد گذاشتم .

    مقایسه خرج یک برند معمولی با یک برند لوکس کار درستی نیست .

    این دو فازهای کاملا متفاوتی با هم دارند .

    دوستانی که نسبت به جمله ی من واکنش نشون دادند ، منظور منو متوجه

    نشدند .

    مثال میزنم :

    من استهلاک ماشین المانی رو نسبت به تویوتا بالا دونستم . گفتم اگر یک

    مشکل مشابه یا حالا هرچیزی در تویوتا اتفاق بیفته هزینش کمتر از خرج

    همان ایراد در ب ام و است . خب مشخصه که بالاتره . چون ب ام و لوکسه و

    خودروی اقتصادی نیست . کسی که منکر این جمله است ، غیر مستقیم داره

    میگه خرج رولزرویس از ب ام و کمتره . میباخ از بنز و بنتلی از ائودی و

    فولکس . همچین چیزی میشه ؟؟؟؟

    ما سه نوع کلاس در خودرو داریم :

    کلاس خودروی معمولی یا اقتصادی همچون محصولات تویوتا . هوندا . فولکس

    واگن . اشکودا . مزدا . نیسان . بیوک . فورد و …

    کلاس خودروهای لوکس یا لاکچری همچون برندهای بنز . ب ام و . ائودی .

    پورشه . کادیلاک . لینکلن . مازراتی . لکسس . اکورا . اینفینیتی . و …

    کلاس خودروهای سوپر لوکس همچون میباخ . مرسدس بنز پولمن . رولزرویس .

    بنتلی . لیموزین کادیلاک . لیموزین لینکلن . و ….

    مقایسه استهلاک و خرج و برج این ماشین ها با هم کار اشتباهی است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرتضی

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      جواب شما رو دادم منظور بدی هم از جوگیر شدن نداشتم رفیق تو از خیلی از ماشین بازها اطلاعاتت بیشتره اما در بعضی موارد احتیاج داری به نگاه عامه بسنده نکنی!! اینا که تو گفتی خرج هست و اصولا منظور دوستان این نیست که بی ام و قطعاتش گرون تره بلکه بر اساس ادعایی بی خردانه!!! اعلام میکنند بی ام و مرتب خراب میشه!!! و همش باید بری تعمیر گاه و مثلا تویوتا هر ده پونزده سال یه بار خراب میشه :)) و الا ماشین بهتر خرج بیشتر داره پس طبیعی هستش اگه بی ام و خرجش از هیوندا و تویوتا و اشکودا بیشتر باشه!!!! اما این ژاپنی بازها!!! میگن بی ام و همش خراب میشه حالا این از کجا اومده باید خودشون بگن من که تجربم متفاوته!!! کاملا متفاوته!! شما هم چند بار حرفشون رو وقتی پنج شش بار گفتند و پنج شش نفری گفتند تایید کردی!! خوب این غلطه شایدم منظورت خرج بیشتر بی ام و هست که خوب گفتم طبیعیه ولی اینجور که مینویسی تایید میکنی بی ام و ائودی و …. مرتب باید برن تعمیر گاه!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        حرف شما کاملا درسته مرتضی جان . اما من هیچ وقت همچین حرفی نزدم ،

        اگرم زدم ، مطمئن باش منظورمو بد رسوندم . اگرم کسی میگه ب ام و

        و یا بنز بخره مدام باید بره تعمیر گاه ، بدون که از ماشین چیزی

        نمیدونه .

        قصد کوبیدن نیست ، مثال میزنم :

        چطور وقتی من میگفتم تویوتا فراخواناش زیاده ، به من میگفتند

        که نکنه تو بیشتر از مردم کل دنیا میفهمی ؟؟؟مردم دنیا دارند

        تویوتا میخرند ، پس اگر بنا به این حرف باشه ، من هم باید بگم

        که نکنه انها بیشتر از مردم کل دنیا میفهمند ؟؟؟ب ام و پرفروش

        ترین خودروساز لوکس دنیاست . پس همه عقلشون کمه میرن ب ام و

        میخرند ؟؟؟؟

        نه اصلا اینطور نیست ، ماشین های المانی به خاطر پیشتاز بودن

        در استفاده از تکنولوژی ها و تکنولوژی های فنی و الکتریکیه

        پیشرفته ای که دارند ، هزینه ی تعمیرشون بالاست . این رو همه

        میدونن . هرچی ماشین بهتر و پیشرفته باشه طبیعتا هزینش بالاتره .

        اما این به این معنی نیست که همدام خراب میشن و تعمیرگاه .

        طبق اماری که جی دی پاور ، برای کل سال 2013 گفت ، لکسس اول و

        مرسدس بنز دوم شد ، اما هیچکس به این مسأله توجه نکرد .

        اما مطمئن باش من خودم طرفدار سرسخت برندهای المانی هستم ،

        اما هیچ برندی رو نمیکوبم .

        دوستدار همیشگی داش مرتضی : میلاد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرتضی

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (849 ديدگاه)

          میلاد عزیز تقریبا حرف جفتمون یکیه با این فرق که من معتقدم خرج بیشتر لزوما و گاهی اصلا دلیل بر استهلاک بیشتر ماشین نداره و مرسدس کیفیت قطعاتش فوقالعادست و استهلاکش با این که کاربردش با اکثر ماشین ها فرق داره فوق العادست حالا کاری ندارم که همین چند وقت پیش درباره بهترین ماشین های جهان مطلب گذاشتم که تقریبا همگی آلمانی بودند و با اماری که اینجا درج میشه کاملا فرق داره یعنی اصلا فرق اساسی داره و اینجا حتی موقع ترجمه به طرز موذیانه ای این درج نمیشه که این امار فقط و فقط برای بازار امریکاست نه همه جهان!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . مرتضی میخوامت .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سجاد

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        صحبت های مرتضی رو تایید میکنم استهلاک اصلا و اصلا ربطی به قیمت قطعات جایگزین نداره بعضی ها ادعا میکنن که چون هزینه ی تعمیر یا تعویض قطعات یه خودرو گرون زیاده پس استهلاکش هم بیشتره( میلاد جلوبندی رو مثال زد) خب برادر من اگه هزینه ی تعویض جلو بندی پورشه مثلا از هیوندا بیشتر نیاشه چرا باید قیمت پورشه ی صفر بیشتر از هیوندا باشه؟ قطعه ی جایگزین در پورشه همونقد از هیوندا گرونتره که ماشینای پورشه از هیوندا گرونترن.
        تاکید میکنم برای مقایسه ی استهلاک دو ماشین باید زمان عمر قطغات اون دو ماشین رو مقایسه کرد نه هزینه ی سرویس… آیا واقعا زمان عمر قطغات بنز و بی ام و کمه؟

        “Respect “

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          افرین سجاد . من هزینه ی جلوبندیه ب ام و را مثال زدم

          با تویوتا . خب مسلمه که ب ام و بیشتره . اما در چه مدت

          زمانی ؟؟؟ این مهمه .

          چون در ماشین لوکس از مواد و الیاژ های بهتر و محکم

          تر هم استفاده میشه که قیمت قطعه را بالا میبرد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. saied

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      لیموزین در مقابل رولز رویس سوسکه :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mahdi

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود میلاد جان
      حرف شما کاملا درسته
      نظرات اون پست رو خوندم و متوجه شدم
      اما یه جمله میگم
      من که حداکثر توانم مثلا پژو هست وقتی بنز رو میبینم از نظر هزینه توی ذهن خودم میگم ماشین پر هزینه ای هست
      اما نمیام بگم اونی که بنز میخره روش خرج بنز میکنه
      خوب قیمتش بالاتره و طبعا قطعاتش گرونتره و هزینه تعمیر
      کما اینکه به نظرم برخی دوستان وقتی صحبت از استهلاک بنز میشه دقیقا استهلاک ماشینی مثل سمند توی ذهنشون تداعی میشه و از پایین به بالا نگاه میکنند
      اما نکته : طول عمر قطعات ماشینهای آلمانی به هیچ وجه کم نیست بلکه خیلی هم مطلوب و مناسب هست اما متناسب با قیمت خودرو بالا هست
      یه پولدار میره بنز میخره 1.5 میلیارد و هزینه هاش هم براساس 1.5 میلیارد هست پس منطقی نیست من بگم مثلا طرف بنزش رو برده تعمیر 10 میلیون براش آب خورده اما یه نفر رو دیدم تویوتا رو برده تعمیر مثلا همه هزینش شده 3 میلیون خوب کرولا 130 تومنه و اون بنز 1.5 میلیارد
      اگه بخوای حساب کنی بنز تازه از این نظر خوب و معقول هست
      حداقل کارکرد قطعات بنز دیگه کمتر از 50 هزار تا نیست کما اینکه خیلی بالاتر از اینهاست
      اما کلام آخر

      من 20 میلیارد تو حسابم دارم (1.5 میلیارد میدم بنز میخرم ، خرج بنز رو هم تقبل میشم) با کارکرد استاندارد معقول خود بنز که خوب هست

      من 500 میلیون توی حسابم هست ( تویوتا کرولا میخرم ، خرج تویوتا رو هم متقبل میشم) و خوب و معقول هست

      هر دوتا مثالها هم بنز هم تویوتا خوب و معقول هستند
      باید ببنید توی حساب شما چه خبره

      هرچقدر پول بدی همون قدر آش میخوری

      میلاد جان درمورد نظراتت باهات موافقم
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (199 ديدگاه)

        مهدی جان مثل همیشه حرفت درسته و منطقی فقط خواهش میکنم این دوتا کلمه رو با هم قاطی نکن “استهلاک” و “خرج”
        باور بفرمایید این دو کلمه هیچ ربطی به هم ندارن
        من قبول میکنم که بنز پر خرجه چون بنز گرونه و همین قطعات گرونش کردن پس باید برای خرید مجدد همین قطعات پول بیشتری هم بدی
        ولی بنز پر استهلاک نیست چون طول عمر قطعاتش بالاست(که البته خودتون هم توضیح دادید).
        باور بفرمایید برخلاف چیزی که گفتید استهلاک سمند چند ده برابر بنزه و هرکسی که سمند داره مثل خود من باید هرسال نصف قطعاتش رو عوض کنه در حالیکه بنز شاید تا 10 سال همچین خواسته ای از صاحبش نداشته باشه.
        شما بفرمایید بنز از سمند پرخرج تره؛ بله من اینو کاملا میپذیرم چون شاید قیمت همون یک قطعه ی بنز که بعد از 10 سال خراب میشه به اندازه ی یه سمن صفر باشه و این کاملا طبیعیه چون شما دارید قطعه ی یه ماشین 800 ملیون تومنی رو عوض میکنید.

        ” Respect “

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود سجاد جان
          باهاتون موافقم
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        دوستان من اگر منظورمو بد رسوندم عذر میخوام . اما مطمئن باشید

        که اگر بخوام نظرمو تغییر بدم ، اول اسمم رو تغییر میدم .

        احتمالا من استهلاک و خرج رو با هم یکی گفتم . ببخشید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . چاکرتم مهدی جان .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahdi

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          درود میلاد جان
          ارادت دارم عزیز
          یه دونه ای
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    میباخ رو بیشتر دوست داشتم اما 450 هزاردلار قیمت داشت و شبیه s کلاس 100 هزار دلاری بود .اسه همین کسی که پولش نمیرسید s کلاس می خرید و کسی که پولش میرسید بجای اینکه پول بده برای ماشینی شبیه ماشین 100 هزار دلاری با برند کم اعتبارتر از رولزرویس میرفت رولزرویس میگرفت.کلاس لوکس و کلاسیک بودن رولزرویس از هر ماشین دیگه ای بالاتره واسه همین این شرکت برای تعیین قیمت ماشیناش محدودیتی نداره.
    پول داشتم میباخ 2012 میگرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امید

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    زیبا زیبا زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. hamid3x

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    آقا شاهین شما اصفهانی هستید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      خیر حمید جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. hamid3x

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    طرح بنز رو دیدم خیلی هم شبیه هم هستند.ولی شاهین جان یک سوال :اگر آلمانی ها میخواستند از نماد های ایرانی بهره بگیرند ،از نمادهای ایران باستان مثل تصویر های تخت جمشید و یا طرح های قوم مارلیک استفاده نمیکردند؟تا یک نماد در معماری اسلامی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. شاهین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    بله حمید جان شما درست میگی،نمادهایی که شما گفتی مشهورتر هستن.
    در واقع من موضع گیری خاصی در تایید یا نکوهش این عمل ندارم فقط خواستم اطلاع رسانی کرده باشم.ارادتمندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Just 323

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    شاید روزی برسه ما هم بتونیم از اینا بخریم ….) اون موقع شاید در خواب خواهیم بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. چ مثل چاپلو

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    امشب رفتم بیرون جشن نیمه شعبان اقا تا خرتناق شربت و شیرینی خوردم دیگه دارم میترکم جای همگی خالی بود.
    جدا وقتی میبینم یه پست از بنتلی یا رولز رویس گذاشتن از درون لب ریز میشم. شکوه و جلال و ابهت این بیریتیش ها واقعا معرکه اس
    البت ما مخلص اقا میلاد و سایر المانی دوست ها هم هستیم.
    میلاد قضیه چیه اصن باورم نمیشه این میلاد .میلاد دو هفته پیش باشه
    اقا دمت گرم ینی حال میکنم باهات اساسی.
    بابا بی تعصب.(ببخشید قصد توهین ندارم منظورم اینه که متعصب نیسی رو ماشین)منصف. با مرام خوب از اول اینکارو میکردی به مناسبت این دو اتفاق خجسته و فرخنده و این دو میلاد دوست داشتنی(میلاد حضرت مهدی و تغییر رویه داش میلاد گل) من دیگه با فولکس واگن(منظورم کمپانی فولکسه) هیچ دشمنی ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چ مثل چاپلو

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      فولکس خیلی اقایی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      چشم . پسر خوبی میشم . بابت کارهای قبلم هم عذر میخوام . ببخشید . اما

      علت داشت . مهم نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مجید

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام
    علت اینکه میباخ شکست خورد اسم رولزرویسه میلاد جان
    وقتی در مورد اجناس لوکس تو این سطح صحبت میکنی مسائل تکنیکال اهمیت چندانی نداره، اعتبار برند رولزرویس از میباخ بالاتره
    من هر دوشونو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      شرط 100 هزار تومان باهات مبندم . بیشتر هم باشه مشکلی نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        شرط چی؟ منظورتو نمی فهمم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      شرط اینکه علت های مهم ورشکستگی میباخ این ها بوده ؟؟؟

      من این مطلب رو در 4تا مجله ی معتبر خوندم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (28 ديدگاه)

        به نظر من این مطلب که گفتم اهمیت بیشتری داره، البته بنز باید بیشتر صبر میکرد تا این برند بهتر شناخته شه. شخصا اعتقادم اینه که مقایسه این دو درست نیست، هر کدوم واسه خودشون جواهری هستند، مثل مقایسه الماس و یاقوته!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. محمدعلی

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    انقلابی در صنعت خودروسازی رولز رویس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا