رولز رویس

جزئیات جدید شاسی‌بلند رولزرویس

با اینکه اخبار مربوط به شاسی‌بلند آینده‌ی رولزرویس دیگر به‌صورت راز نیست اما تاکنون موارد کمی را نسبت به این خودرو می‌دانستیم.
سر طراح ب‌ام‌و آقای آدریان ون هوی دونک برخی اطلاعات جدید درباره‌ی این خودرو را بازگو کرده و گفته که این خودرو از رولزورویس های قدیمی‌ای که توسط مهاراجه‌ها استفاده می‌کردند الهام خواهد گرفت.

RR-Cullinan-5
ون هوی دونک می‌گوید:

داستان‌های زیادی درباره‌ی رولزرویس وجود دارد. زمانی که این برند کار خود را شروع کرد، خودروها عموماً ارتفاع زیادی از سطح زمین و چرخ‌های بزرگی داشتند و برای جابجایی از اروپا به شرق دور و توسط مهاراجه‌ها استفاده می‌شدند.

آن زمانی بود که جهان خودرو هنوز این کلاس‌بندی‌ها و سگمنت ها را نداشت و همگی فقط خودرو بودند و البته جاده‌های خوبی نیز وجود نداشت.

RR-Cullinan-4
او اضافه می‌کند:

وقتی در تاریخ رولزرویس دقیق می‌شویم، این نوع خودروها را در آن زمان خاص می‌یابیم.

نگران نباشید، گفته‌های طراح ب‌ام‌و به این معنی نیست که شاسی‌بلند رولزرویس یک الهام گیری مدرن از آن خودروها است و ون هوی دونک تضمین می‌دهد که خودروی آینده‌ی این خودروساز دلیر و شجاع خواهد بود و راننده می‌تواند به‌صورت روزانه و در راه‌های ناهموار از آن استفاده کند.

RR-Cullinan-6
ون هوی دونک این‌گونه جمع‌بندی می‌کند:

اگر رولزرویس به برندی تبدیل شود که مردم فکر کنند خودروهای این برند تنها برای نگاه کردن هستند و نه برای رانندگی، این مسئله می‌توان مشکلی جدی باشد. یک رولزرویس، مخصوصاً از نوع شاسی‌بلند، باید خودرویی هیجان‌انگیز برای رانندگی باشد.

RR-Cullinan-2

انتظار می‌رود که رولزرویس جدید در اواخر سال ۲۰۱۸ و تنها با یک پیشرانه به بازار عرضه شود. این پیشرانه یک نسخه‌ی ۱۲ سیلندر با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار خواهد بود. این خودرو همچنین از ساختار فریم فضایی تماماً جدید آلومینیوم استفاده خواهد کرد.

RR-Cullinan-3
تصاویر مربوط به نسخه اولیه آزمایشی شاسی بلند این شرکت البته با بدنه مدل های معمولی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. great britain

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    من که خیلی امیدوارم.
    درود به صنعت خودروسازی بریتانیا.که لجه خیلی از متعصبین رو درآورده.
    خدایا ازت ممنونم به خاطر این همه پیشرفت.
    و همینطور ممنون از شاهین عزیز پر تلاش به خاطر این مطلب که گذاشتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      اگر صنعتی به این اسم داشت آره شاید یک هزارم آلمانی که رقباش ژاپنی ها و آمریکایی ها و حتی ایتالیایی ها و حتی حتی فرانسوی ها و کره ای ها هستن و میشد لج طرفدارش دربیاد ولی مشکل اینجاست که چنین صنعتی نداره و اینطور که از شواهد برمیاد نداشته و نخواهد داشت پس جوش زیادی نزن خودت اذیت نکن مثلا هم منظورت من نبودم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فورد

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (853 ديدگاه)

      امیدوارم این شکلی نباشه انگار کت و با کتونی و گرم کن ادیداس بپوشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی 911

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (459 ديدگاه)

      خدا وکیلی بدون هیچ تعصبی خودروسازی المان از انگلیس سر تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. A4

        ۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (49 ديدگاه)

        این حرف درسته البته مک لارن و جگوار و لندروور تو بعضی جاها از آلمانی ها سرن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. omid

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      خودروسازی انگلستان خودروهای خوب و خاطره انگیز و ماندگار زیادی مثل جگوار و آستون مارتین داشته و داره ، ولی درحال حاضر رولزرویس و مینی متعلق به بی ام و هستند ، جگوار و روور مال هندی هاست و ام جی برای چینی ها و حتی خوروساز خاصی مثل لوتوس هم مال مالزیه !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahmood

        ۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (197 ديدگاه)

        آقا امید این کشورهایی که شما گفتی فقط سهام این خودروسازی هارو خریده اند و فقط در سود و ضررش سهمی دارند اما هیچ وقت اصالت و ابهت خودروسازهایی مثل رولزرویس و بنتلی و جگوار و لندروور و مینی و لوتوس با خرید سهامشون توسط کشورهای دیگه زیر سوال نمیره و همه چیشون از ساخت دست سازشون گرفته (بنتلی و رولزرویس و لوتوس دست سازند) و تا طراحی و مهندسی شون و حتی ساختشون در خود انگلستان انجام میشه حالا ام جی در کل بحثش جداست و الان دیگه کلا چینی شده به طوری که خبرشو خوندم حتی در انگلستان هم دیگه خودرویی تحت عنوان برند ام جی تولید نمی شه قبلا مدل G3 تنها خودرویی از ام جی بود که در انگلستان تولید می شد که خبرش تو همین پدال منتشر شد که تولید این مدل هم در انگلستان متوقف شده و به طور کلی خط تولید این خودروسازی به چین منتقل شده و مهندسی و طراحی هاشون هم در خود چین انجام میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. خسته شده

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      این نمیدونه هنوز اختراعات آلمانی ها تا بیخ گوشش اومدن اگر بگم همین الان شاید همونارو پرت کنه تویه خیابون پس بهتره چیزی گفته نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Mahmood

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (197 ديدگاه)

      داداش ماشاا… این قدر متعصبین زیادن و لجشون در اومده که این همه به شما دیسلایک دادن که اصلا چیز مهمی هم نیست با دیسلایک های دیگران ابهت و پرستیژ خودروسازی بریتانیا پایین نمیاد پس اصلا برای شما هم مهم نباشه ما فقط به جای این که راه پیشرفت خودمون رو باز کنیم و اول از خودمون شروع کنیم نشستیم و فقط رویای خودروهارو در سرمون داریم و به خاطرشون اینقدر متعصبانه رفتار می کنیم در حالی که حتی صاحب و دارنده ی این خودروها هم نیستیم به نظر من اول از خودمون باید شروع کنیم تا انشاا… خودمون صاحب این خودروها باشیم نه این که فقط نظر بدیم دوستان اگر لحظه ای در موردش فکر کنید منطقی به نظر میاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    کار هر خر نیست خرمن کوفتن … گاو نر می خواهد و مرد کهن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یه ماشین لوکس شاسی بلند جادار و مطمئن با هزینه بسیار بالا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بنتلی

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ون هوی دونک هلندی ک جانشین بنگل آمریکایی شده نشون میده ک تو کشورای پیشرفته هرکسی براساس تواناییش ب جایگاه واقعی خودش میرسه و امروزه ملیت دیگه مهم نیس!بگذریم!ازین عکسا ک نمیشه چیزی درمورد شکلش فهمید!پلتفرمش ک پلتفرم تازه طراحی شده رولزرویس هس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      خدا پدر شرکت bmw رو بیامرزه که با خرید شرکت ورشکسته رولزرولز و به تملک در اوردنش نذاشت اسم این برند با ارزش مثل کشتی تایتانیک به گل بشینه . چون اگه دست خود انگلیسیا بود الان حتی ی جعبه دنده ۶ سرعته و حتی آپشن شیشه برقیشم به زور داشت . به هر حال ساخت ی شاسی بلند به نظر من ایده خوبی برای روزالرویز نیست و الان هم هرچی بهش نگاه میکنم انگاری چارلی چاپلین عصاشو بعنوان جک گذاشته زیر ماشین ی ٢ سانت بیاد بالا. شاید شرکت بی ام وه با علم و دانشی که داره تظر منو عوض کنه ولی تیپ و سبک ماشینای رولزرویز باید محدود به مدلهای سدان باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ناسا

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    600 اسب بخار خیلی عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Erfan

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (246 ديدگاه)

    شاسی بلند رولز رویس رو نمی‌تونم تصور کنم، اصلاً یه جورایی به کلاس رولز رویس نمیاد. حالا باید ببینیم چه چیزی برای رو کردن داره. رولز رویس همیشه یه خودروی فوق خاص و اشرافی بوده امیدوارم شاسی بلندش هم همین‌طور باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی رولزرویس درسته نه رولزرولز!اگه از سرشوخی گفتی اصن جالب نی!تو چرا متنو نمیخونی؟!این ک شکل واقعیش نی!ی اطاق دیگه قراردادن روش تا شکل ظاهریش لو نره درست مثه کاری ک مازراتی انجام داده بود!درضمن رولزرویس گفته این مدل تقریبا مستقل و بدون کمک بی ام و ساخته میشه!نظرت درمورد سرطراح هلندی بی ام و چیه؟!خوبه مث تو بیام بگم بی ام و هلندیه؟!ولی من مث تو محدود فکر نمیکنم!اگه تو مدیرعامل بی ام و بودی فک کنم همون روز اول بخاطر آلمانی نبودنش مینداختیش بیرون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      بنتلی ، اولا من مولتی فکر میکنم و اگر فکرم محدود بود اینهمه تمایز رو هیچ وقت تشخیص نمیدادم . در ضمن شرکت عظیم بی ام وه ی مجموعست که در کل این شرکت تحت تملک آلمانیهاست و در آلمان به ثبت رسیده . مثل این میمونه شرکت سایپا ایران کارگراش از افغانیهای عزیز و زحمت کش باشن (حکایت هلندیها و انگلیسیها که در bmw مشغول کارند) و تو بگی سایپا متعلع به افغانیهاست. لطفا دست از تعصبات بر دار و با دید باز به دنیا نگاه کن.بدون هر جا به واقعیت برگردی دیر نشده و ما از بازگشتت به حقیقت استقبال میکنیم . ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      شما انگلیس دوست ها کلا با” مستقل بودن یا نبودن مساله این است” مشکل دارید اصلا به کامنتی که میذاری فکر میکنی جناب بنتلی کجا گفته مستقل عمل میکنه اصلا میتونه مستقل عمل کنه سایت طراحیش کجاست سایت ساخت موتورش کجاست جواب کاملا معلومه سر طراحش هلندی خب باشه که چی؟ اگر اینجوری باشه که سه چهار پنجم انگلیس دست عرب ها و هندی ها و پاکستانی ها وآمریکایی ها و حتی ایرانی هاست میخوای مالکیت شرکت های بزرگشونو و بیارم اینجا میلیاردراشون حتی برترین طراحاشون این حرف به جای خنده گریه داره جناب بنتلی وقتی سر طراح ب ام و به قول شما این حرفو میزنه یعنی اینکه رولزرویس در حد یه برند میمونه مشخص میشه طراحی بدنشم کار ب ام وست به جای این افکار به نظرم کودکانه بهتر دست از این تعصب رویه بادهوا بردارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۸ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        خسته شده آخه تعصب تا چه حد.
        به نظرم یکم خستگی در کنی بد نیست.
        اگه اینطور که کلا صنعت آلمان دست بریتیش هاست.
        نه از نظر نظامی قابل مقایسه اند نه هیچ زمینه دیگه اصلا تو نظامی خرجی ندارن فقط دلشون به خودروسازی خوشه که اونم بیخودی شلوغش کردن چیزه خاصی نیست. ولی بریتانیا تو هر صنعتی قویه. ار نظامی بگیر تا هوافضا-سرگرمی-موسیقی-جوایز نوبل-مخترعین فوق العاده -ورزشی و هزاران چیزه دیگه تازه با جمعیتی کمتر نسبت به آلمان این همه برتری دارن.آلمان متاستفانه جز پنج کشوره پیره دنیاست. و پیش بینی کردن در ساله 2060 جمعیته این کشوره به نصف کاهش پیدا میکنه.
        تفاوت بریتانیا با آلمان از نظر نظامی عینه
        آمریکا با اوگاندا میمونه البته من برای کشوره اوگاندا احترام خاصی قائلم.
        آخه من چی بگم مگه یکی دوتا برتری داره بریتانیا نسبت به آلمان.
        از جوایز نوبل بگیر تا نظامی و هوافضاوهزاران مورده دیگه.
        بریتانیا همه میدونن پیشرفته تر از آلمانه.فقط شما طرفدارهای آلمان دلتون خوشه به دوران نازی ها که چندتا اختراع نه چندان عجیب داشتین.ولی بریتانیا تو تاریخش ثابت کرده که همیشه قدرتمنده. از شکست ناپلئون بگیر تا جنگ های فرانسه که فرانسه تو یکی از جنگ هاش با وجود داشتن پنج برابر نیروی نظامی نسبت به بریتانیا از بریتانیا شکست خورده.
        به رتبه اقتصاد آلمان نگاه نکن که چهارمه بریتانیا هم پنجم. مثلا الان چین اقتصاده دومه ژاپن هم سوم آیا کسی میگه چین از ژاپن پیشرفته تره؟ هزاران مورده دیگه هست که میشه اشاره کرد.
        به یه آلمانی میگن سه تا آرزو کن.
        میگه اولیش اینکه بریتانیایی باشم.
        دومیش اینه که بریتانیایی باشم.
        سومیش اینه که بریتانیایی باشم.
        فقط ای کاش پدال چاپ کنه چون نظراته بسیار بدتره بعضی کاربرهای متعصب رو چاپ کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۸ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          اینم یادم رفت بگم همون قسمت نظامی هم مدیون آلمانی هاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. خسته شده

          ۸ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          گرچه قدرت نه چندان زیادشونو

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (752 ديدگاه)

      من اگه آلمانی هم نبودم مینداختمش بیرون خدا وکیلی یه تار موی بنگل میرزه به کل هیکل این دوما بدون کمک بی ام و ساخته میشه؟!!!!همین الانم سر طراح بی ام و در بارش مصاحبه کرده!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. continental

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    فقط تعصب به ماشینای المانی دارین نمی دونم چرا؟ این رولز رویس مستقل ساخته شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. بنتلی

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    علی اول اینکه همون کارگر افغانی هم تا وقتی ک خطایی ازش سرنزده قابل احترامه،دوم اینکه شما مدیر بخش طراحی بی ام و رو با کارگرافغانی مقایسه میکنی؟!!!مدیرقبلی دپارتمان طراحی بی ام و هم بنگل آمریکایی بوده،چونگ لی طراح فولکس،سانگیوب لی کره ای و دانکروولک بلژیکی طراح پورشه و آئودی و فولکس و بنتلی بوده،تا مدت زیادی هم مدیر بخش طراحی فولکس داسیلوای ایتالیایی بوده ک بازنشسته شد.اینارو گفتم تا بفهمی طراح شرکتای بزرگ میتونه از هرکشوری باشه و مهم تواناییشه البته باید باتوجه ب معیارهای اون شرکت طراحی کنه .خسته شده پلتفرم کولینان توسط رولزرویس طراحی شده بقیه خودرو هم ب گفته خود رولزرویس تقریبا مستقل طراحی شده،من حرفیو از خودم درنیاوردم.ینی چی طراحای بنتلی پاکستانی و هندی و…؟!یکم منطقی صحبت کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خسته شده منظور آخرای حرفتو نفهمیدم،ینی چی سه چهار پنجم انگلیس برا هند و پاکستان و عرب هاس؟!اگه منظورت طراحای شرکتای انگلیسی مثه بنتلی بوده،منبعشو بگو،فک کنم داری غیرمنطقی حرف میزنی،بحث با شما فایده نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. پرسپولیس

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    درحال حاضرقدرت اقتصادی اول اروپا آلمان هست صنعتش اوله توی جهان هم جز چند کسور اول واقتصادی دنیاست موسسه مرسرهم ارچند کشور جهان درتمام فاکتورهای زندگی را چندکشور ازآلمان انتخاب کرده بریتانیاهم جزکشورهای بزرگ ازخیلی لحاظ هست ولی نه درحد آلمان خودروسازیش سلطنتی هست لوکس شیک هست منتهی درسهامش توسطخودروسازهای دیگه خریده شده ولی تکنولوژی آلمان درخودرو بالاترین هست ایتالیایی ها درطراحی اولندامریکایی هادرخودروهای بزرگ پرقدرت اولند ژاپنی ها درخودردهای میان رده واقتصادی وبادوام معروفند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاس ی ( احمد علی )

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خدایا سایت پدال شده مثل مدرسه راهنمایی !!!!!
    چه خبره، خدایی شما چند سالتونه ؟ این میگه المان اون میگه انگلیس !!!! بابا ول کنین شمارو بخدا، مطالب بخونین چیزی یاد بگیرین.
    یکی میگه ماشین المانی بهتره یکی میگه ارتش انگلیس قویتره !!!!! به نظرم الان هیچ ماشینی توی دنیا به صورت مستقل تولید نمیشه بعد شما عین بچه مدرسه ایها دارین سر مستقل بودن یا نبودن رولزرویس دعوا میکنین !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا