رولز رویس

رولزرویس فانتوم، بهترین خودروی لوکس تاپ‌گیر

اگر از رولزرویس بپرسید آن‌ها خواهند گفت فانتوم فوق‌العاده‌ترین خودروی دنیاست! بنابراین ایده مقایسه این خودرو با دیگران تحت عنوان لیست “بهترین خودروی لوکس” کمی به مذاق بریتانیایی‌ها خوش نخواهد آمد! شاید هم خوششان آمد! فانتوم یک خودروی لوکس است که اساساً از نظر میزان تجمل و اشرافیت با دیگران قابل مقایسه نیست؛ اما خب بهایی هم که طلب می‌کند بالاتر از دیگران است.

Rolls-Royce Phantom
خب پس وقتی‌که خودروهایی می‌توانند با بهایی کمتر به فانتوم نزدیک شوند می‌توان دراین‌باره بحث و گفت‌وگو کرد. بدین ترتیب تاپ گیر اخیراً لیستی از بهترین خودروهای لوکس را تهیه کرده و فانتوم یکی از سه مدل برتر بوده است.

Rolls-Royce Phantom
دو خودروی دیگری که از نظر تاپ گیر به اندازه رولزرویس فانتوم خوب هستند مرسدس بنز S کلاس و رنجروور می‌باشند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید گفت که نمی‌توان خیلی به انتخاب‌های تاپ گیر خرده گرفت. S کلاس قطعاً یک خودروی لوکس شاخص در میان خودروهایی است که نشان رولزرویس را ندارند.

s-class

جدی می‌گوییم! اگر داخل S کلاس جدید بنشینید قطعاً بیشتر از یک بنتلی می‌تواند شما را تحت تأثیر قرار دهد. کابین خودرو زیبا بوده و میزان اشرافیت و تجملی که توسط مرسدس ارائه می‌شود در هیچ خودروی دیگر با قیمت مشابه دیده نشده است.

Range Rover

درحالی‌که رنجروور عموماً به عنوان یک خودروی کاملاً لوکس در نظر گرفته نمی‌شود اما در بین سه خودروی نهایی دیده می‌شود. کابین این خودرو مخصوصاً در تریم اتوبیوگرافی برجسته و لوکس بوده بلکه می‌توان از آن در تمام سال و در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. در حقیقت شاید برخی افراد بگویند رنجروور بهترین خودروی لوکس جهان است زیرا هیچ‌چیزی نمی‌تواند آن را متوقف کند بنابراین می‌توانید از اشرافیت در هر مسیر و آب و هوایی لذت ببرید. اگر برف سنگینی ببارد هیچ‌کسی رولزرویس نخواهد راند.

اما رولزرویس فانتوم هنوز هم بهترین خودروی لوکس جهان صرف‌نظر از قیمت است؛ اما خب اگر چیزی بیشتر را بخواهید شاید برخی رقبا را بتوان برای آن دست و پا کرد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. mazaher

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    فوق العاده هست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      وقتی فانتوم میبینم باس برم آب قند بخورم
      قندم میوفته?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    البته کسی که رولزرویس میخره،اون دوتا رو هم در کنارش راحت میتونه بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فقط انگلستان

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    رولزرویس فانتوم جان وارد میدان شو و تاج پادشاهی خودروهای چهار در رو روی سر بگذار و امثال بی ام و سری هفت و بنز اس کلاس رو از پنجره قصر خودروسازی پرت کن بیرون طوری که پس از پرت شدن از پنجره و برخورد با زمین یه رولزرویس بیاد جلو چشمشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      از اونجایی که ب ام و مالک رولزرویس هست بعید نیست نسل های بعدی فانتوم رو با هدف کاهش هزینه و وزن روی پلتفرم سری ۷ بسازن پس فعلاْ خیلی عجله نکن شاید به امثال سری ۷ (مخصوصاْ از نظر تکنولوژی) نیاز مبرم داشته باشی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        فرامرز جان خب که چی؟
        فلوکس واگن هم با لامبورگینی همکاری می کنه
        فراری هم با آلفارومئو همکاری می کنه
        شورلت هم با جی ام سی همکاری می کنه
        لندروور هم با جگوار همکاری می کنه

        خب به نظرت این چه اشکالی داره

        همکاری بین همه هست و هیچ شرکتی نمی تونه خودش همه چیزهای مورد نیازشو بسازه
        مثلا بوگاتی موتورش مال یه شرکته
        لاستیکاش مال یه شرکته
        گیربکسش مال یه شرکته
        شیشه و سیستم صوتی و صندلی و ترمز و سیستم تعلیق و بقیه اجزاش هم مال شرکتای دیگست
        خلاصه کلام همکاری و فروش کالا بین همه شرکت ها وجود داره ولی مهم اینه که کدوم شرکت بهترین چیز ممکن رو با استفاده از همکاری بسازه
        مثلا بوگاتی بهترین اجزا رو کنار هم قرار داده و تونسته یه مجموعه خیلی عالی با نام بوگاتی شیرون تولید بکنه و یا رولزرویس بهترین اجزا رو از بهترین شرکت های جهان گرفته و تونسته یکی از بهترین مجموعه های جهان رو با نام فانتوم یا … تولید بکنه
        ولی یه بی ام و نمی تونه اینجوری عمل بکنه یعنی مثلا نمی تونه بره بهترین و گرانترین نوع سیستم صوتی و چرم و رنگ و غیره رو تو خودروهاش به کار ببره چون قیمتش به اندازه رولزرویس بالا می ره و خواهیم دید در برابر رولزرویس فروشی نخواهد داشت و باید بازم به روال عادیش یعنی همون چیزی که الان هست برگرده و اونجاست که باید منتظر پرت شدن از قصر خودروسازی به بیرون باشه و پس از برخورد با زمین دچار ضربه کابوتی و سقفی شده و رولزرویس هم جلو چشمش پدیدار بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عمو بهرام

          ۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          ایران خودرو هم‌ با پژو
          ولی این کجا و آن کجا

          ماشینو تبدیل ب حلبو پلاستیک بازیافتی و نهایت اسباب بازی میکنن و با پلتفرم ۴۰۵ و موتور ef7 دنا میسازه نهایت دوماه بتونی سوارش بشی اگ تصادف نکنی بعدم بزنی تو سرت ک این چ اشغالیه ما سوار میشیم تو سال ۲۰۲۳

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        خیلی باحالی،قبلا ک میگفتین رولزرویس توانایی مهندسی نداره ولی من گفتم اشتراک قطعات فقط برا کاهش هزینس و ربطی ب توانایی رولزرویس نداره،حالا رولزرویس با معرفی این پلتفرم فوق العاده توانایی خودشو نشون داده داری اینجوری حرف میزنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ارش

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        خخخخحخ خیلی باحال گفتی مخصوصا نیاز مبرم???

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارش

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      خوبی شما ؟!!???مثل اینکه بی ام و رولزرویس رو میسازه ها شاسی و موتور از آن بی ام و می باشد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (113 ديدگاه)

      خدا خیر بده ب ام رو نزاش پادشاه ورشکست کنه ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باید نسخه مایباخ اس کلاس رو تو سه تا قرار می داد که قطعاً اون لوکسترین خودروی جهان می شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      میگه هیچ خودرویی از نظر اشرافیت نمیتونه با رولزرویز برابر کنه یعنی حتی می باخ، دلیل اینکه از s کلاس اسم برده شده اینه که این ماشین حداقل در برابر رولزرویس مزیت قیمت رو داره ، می باخ این مزیت رو انچنان نداره هرچند بازم ارزونتره از رولزرویس، و به اشرافیت اون هم نیست.
      خودشون میدونستن sکلاس نسخه ی میباخ هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. emad1990

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (999 ديدگاه)

        قیمت پایه میباخ 168 هزار دلار و قیمت پایه فانتوم حدود 400 هزار دلاره.
        کی گفته مزیت قیمتی نداره؟230 هزار دلار خودش پول یه سری7 و یه اعودی a8ه.
        در ضمن در صورتیکه فانتوم رو سفارشی سازی بکنید قیمتش میتونه راحت از 700 هزار دلارم بالاتر بره
        به نظر من فانتوم ماشین خوبیه ولی نه به این قیمت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          تو کشورهای خارجی اونقدر بنز و بی ام و و ائودی ریخته که هیشکی یه اس 600 مایباخ یا 760 رو هم ببینه زیاد بهش توجه نمیکنه ولی
          خاص بودن فانتوم اونو به عرش اعلا برده
          هر چیزی یه قیمتی داره
          خاص بودن هم گرونه که خیلی ها بخاطر همین میخرنش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Hamid.Hellcat

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اشرافیت کلاه گشادیه که انگلیسیا سر مشتری میذارن. در صنعت خودرو حرف اول و آخر رو فن آوری میزنه بخصوص رده ی خودروهای لوکس. شما میتونی سقف یک ماشین چینی آشغال رو هم مزین به الماس کنی تودوزی چرم و کاسه بشقاب و دمپایی ابری و چوب ماهیگیری با آرم ماشین و آرم روی کاپوت که دست بهش میزنی مخفی میشه و ….چند برابر قیمت بندازی به ملت. نمیگم رولز رویس ماشین خوبی نیست اما به دلیل عدم توانایی در رقابت با اس کلاس و سری هفت و LS 460 و CT6 و کنتینانتال، روی زرق و برق بیشتر کارکرده تا از دور رقابت خارج نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      ضمنا برنامه تاپ گیر هم اگه انتخابی غیر از ماشین انگلیسی می کرد عجیب بود. همه میدونن هدف اصلی این برنامه جذب مخاطب برای تبلیغ ماشین انگلیسی بوده و هست. تو یکی از برنامه ها جرمی کلارکسن بی ام وX6 رو تست میکرد طوری درموردش صحبت می کرد که اگه کسی نمیدونست فکر میکرد داره درمورد جک S5 صحبت میکنه. اما وقتی در مورد یک ماشین انگلیسی حرف میزد چیزی بجز مدح و ستایش نمیگفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        برادر حمید،حرفتون کاملا اشتباهه.
        حالا چرا مهم نیست!!!!!
        درباره ی نشریات انگلیسی میگی،
        یه برید کار اند درایور((نشریه ی آمریکایی!!))یه نگاه به رنک سدان های فوق لوکس بندازید،متوجه خیلی چیزا میشید.
        یکیش اینه که انگلیسی ها سلطان بلامنازع این کلاسن و تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست میباخ هست که جایگاهش پشت سره فانتوم و گوست هستش!!!!
        دقت کن:تنها خودروی غیر انگلیسی این لیست.
        ظاهرا شما هیچوقت مشخصات فنی یک خودرو رو نمیخونید که فقط به قاشق و چنگال اشاره میکنید!!!!!!
        تاپ گیر لیست جوایزش هست و تقریبا همش به حقه.
        تو خودروهای فوق لوکس و لوکس انگلیسی سرآمد هستن و تنها رقیبشون آلمانی ها هستن.
        نکته ی خنده دارش اینه که رولز رویس فانتوم رو با کادیلاک ct6 مقایسه میکنید.
        خودرویی که تو رنک خودش جزء چهار خودرویه آخره و پشت سره همین انگلیسی های کلاه گشاد!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایلیا

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (731 ديدگاه)

        این پست در مورد اشرافی ترین خودرو بود به همین دلیل جنبه ی لاکچری خودروها قیاس شده بود.
        اگه تکنولژی برات مهمه فانتوم از نظر تکنولژی چیزی کم نداره و ده سر و بیست گردن از ct6 و کانتیننتال بالاتره از نظر تکنولژی، چطور فانتوم رو با چینی ها مقایسه کردی؟
        درضمن حالا که اتیشت خیلی تنده و تکنولژی برات مهمه بد نیست بدونی ct6 و کانتیننتال نمیتونن در کنار سری 7 , s clas و a8 قرار بگیرن، کانتیننتال میتونه با جنسیس مقایسه بشه ولی رولزرویس شباهتی به چینی ها نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hamid.Hellcat

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          سعی نکن بحث رو به حاشیه بکشی. اینجا موضوع مقایسه کادیلاک و مرسدس نیست. خلاصه کلام اینه مطمئن باش یک سری از مشتری های RR علت خریدشون صرفا قیمت بالای این برند و اینه که هرکسی توانایی خریدشو نداره. ساده تر بگم اگه این ماشین با قیمت S Class عرضه بشه خیلی از مشتری هاش میرن همون S Class رو میخرن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      چی میگی برا خودت؟!!! این حرفای تو هیچ ارزشی نداره ، قیمت بالای محصولات رولزرویس برا دست ساز بودن و کیفیت فوق العاده بالای مواد بکار رفته و تجهیزات زیاد و سواری جادویی و تولید محدود و اشرافیت و در آخر ارزش بالای نام رولزرویس هس.
      اون افرادی ک رولزرویس میخرن کاملا ارزش بالای این اثر هنری رو میدونن .
      مطمئنا اگه شرکت دیگه ای میتونس با رولزرویس رقابت کنه اینکارو میکرد.
      هیچ شرکتی توانایی رقابت با رولزرویی رو نداره حتی بنتلی! این یه واقعیت انکار ناپذیره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارش

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      یاد کادیلاکهای دهه ۵۰ تا ۷۰ به خیر اوج تجمل و ابهت و وقار رومیشد تو اون مدلها دید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Saeed Boroomand

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      جالب بود. :) تا حدود زیادی درسته، کلا وقتی یه شرکت ارزش افزوده اش خیلی بالاست یه جار کار معمولا میلنگه یا سود انحصار رو میخورنن که خیلی مضره در دراز مدت برای اقتصاد و همیشه برای مردم. ولی خب رولز رویس هم شرکت با سابقه و کار درستیه ولی خب آپشن دمپایی ابری اش خیلی گرونه که به درد چشم و هم چشمی واسه آدم های کوچیک تر بخصوص توی خاورمیانه خوبه…
      یاد یه فیلمی افتادم، بازیگره در مورد همسرش میگفت که زن های یونانی بعد چهل سالگی پایینشون دندون درمیاره… برند های لوکس مشتری خودشونو دارن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. achtung

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    به درد سردسته های مافیای مواد مخدر و خواننده های سیاه هیپ هاپ میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      نیکی میناج صورتی اش… جی زی قهوه ای… ملکه الیزابت سفیدش… ملک فهد سفیدش با آرم شمشیر مبین …
      ماشین خوبیه خداییش اما، ولی باید مراقب باشه طیف مشتری هاشو گسترده کنه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ENER-G-FORCE

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (204 ديدگاه)

    به نظر من، بستگی داره شما لوکس بودن رو چی معنا کنید. رولزرویس، این واژه رو، استفاده گسترده از چرم فلان نوع گاو و پشم فلان نوع گوسفند و تریم چوب هایی از درختای دور دست معنی میکنه که البته با یه کم زحمت، بقیه خودرو سازها هم میتونن چنین محصولی رو تولید کنن که صد البته در این صورت، قیمت محصولاتشونم چند برابر میشه. اما فلسفه و ایدئولوژی مرسدس بنز روی تکنولوژی و نوآوریه. من یکی که ترجیح میدم یه گلوله تکنولوژیک فوق پیشرفته با نشانی به قدمت و اعتبار کل تاریخ خودرو سازی داشته باشم تا صرفا یک درشکه محصور شده با جواهرآلات و چرم و چوب آنچنانی و سرویس آشپزخونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      دوست عزیز چرا کامنت خوبت رو با چندتا جمله ی غلط که خودتم بهشون اعتقاد نداری بی ارزش میکنی؟
      مرسدس سلطان تکنولوژی و نماد خودروسازی، حرفی درش نیست، ولی ایا رولزرویس فقط چرم و چوب داره؟ تکنولژی نداره؟ شاسی نداره؟ قدرت و سرعت و شتاب نداره؟ سواری جادویی نداره؟
      شما وقتی رولزرویس میگیری(انشالا) خودرویی خریدی که نه از نظر تکنولژی و نه لاکچری هیچ کمبودی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۱۴ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (477 ديدگاه)

        همین که فیبر کربن تو کابین استفاده نمیکنه دمش گرم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. fARA2001

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    دوست عزیز مگه کمپانیهای دیگه همینجوری نشستن که رولز رویس داره الماس تو سقفش آویزون میکنه همه دارن میجنگن که به رولز رویس برسن کمپانیهای بسیار دیگه ای مثه همین بنز و … دارن به قول شما واسه همین کلاه گشاد نبرد میکنن.
    ضمنا لوکس بودن فقط از نظر شما کلاه گشاده ،البته اگه قایمکی دنبال برندهای لوکس تو زمینه های دیگه نباشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. morteza

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (278 ديدگاه)

    عاشق کلاس اتاقشم دیگه.آدم و یاد اتاقای آمریکا میندازه جذبش باور کنین به خاطر همین اتاق بزرگشه.ابهت آقایی سروری آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. good mood

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    بنز و بی ام و عالی هستن اما دیگه خاص نیستن چون همه جا پر شده ازشون
    حتی audi خیلی خاص تره ازشون
    بنتلی و استون مارتین و رولزرویس که بماند …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    رولز رو با اس کلاس و سری هفت مقایسه نکنید ماشینای رولز دست سازن و کیفیت فوق العاده ای دارن بعلاو‌ه پرستیژه و اعتبار برند رو لز یه چیزی دیگس خودر و های رولز هیچ وقت از قیمت نمی افتن و بی ارزش نمیشن یعنی هرچقدر هم از عمرشون بگذره خاص تر و با ارزش تر میشن شما الان یه اس کلاس یا یه سری هفت مدل ۲۰۰۵ رو میتونی راحت با۱۵۰ تومن بخری که قیمت یه کیا هم نیست و جالب اینجاس کسی هم نمی خردشون ولی یه رولز هیچ وقت اینجوری بی ارزش نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. emad1990

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اینم یه مقایسه از فروش اس کلاس و کل محصولات RR(در امریکا)
    http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/rolls-royce
    http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/mercedes-benz/mercedes-benz-s-class/
    18 میلیون مرسدس اس کلاس در برابر 1 میلیون کل فروش رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اصلاح میکنم 18هزار در برابر هزار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. fara2001

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    دوست عزیز این کمپانی تولیداتش پایینه، ضمنا خودروهای رولز رویس تولید محدود هستن که تماما پیش خرید میشن این تنها از یه اعتبار و سابقه درخشان نشات میگیره این چیزی که شما میگی(فروش بالا) دلیل برتری بنز تو رده فوق لوکسها نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۱۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (999 ديدگاه)

      تعریف شما از اعتبار و سابقه درخشان با واقعیت فاصله داره
      اگر به اعتبار و سابقه درخشان باشه که دایملر از سال1890 مشغول فعالیت تو حوزه موتور های درونسوز بوده و در ساخت ماشین های لوکس و اسپرت و سوپر اسپرت و مسابقه ای و فورمولا1 دست برتر رو داشته
      بخشی از افتخارات
      یکی از نمونه‌های بسیار خوب این دهه مدل مرسدس-بنز اس‌ال‌کا است، که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ یکی از ۲۶ نامزد برای عنوان اتومبیل قرن بود.

      موتور مرسدس بنز اس‌ال‌کا شش سیلندر با حجم ۷٫۱ لیتر بود و می‌توانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند. اس‌ال‌کا به سرعت به ماشینی محبوب در پیست مسابقات تبدیل شد، که نه تنها مرسدس بنز، بلکه تیم‌های دیگر نیز از آن استفاده کردند. طبق اسناد مرسدس بنز، ۳۳ دستگاه از این مدل بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۲ ساخته شد، که بیش از نیمی از آنها برای مسابقات بود. در سال ۲۰۰۴ یکی از آن‌ها به قیمت ۷٫۵ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد.
      این شرکت، در سال ۱۹۵۴ مدل مرسدس بنز ۳۰۰اس‌ال را تولید نمود. ایده ساخت این اتومبیل، با هم‌فکری مکس هافمن، فروشنده اتومبیل‌های خارجی، در ایالات متحده آمریکا، به نتیجه رسید و برخلاف رسم همیشگی، آن را به جای آلمان، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد. مهم‌ترین مشخصه این اتومبیل، درهای آن بود، که شبیه به بال پرندگان باز می‌شد. مرسدس بنز ۳۰۰اس‌ال با حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین ماشین زمان خود بود.
      مرسدس بنز همیشه نامی آشنا بین سران دولت‌ها و ثروتمندان بوده‌است، اما مدل مرسدس-بنز ۶۰۰، که در سال ۱۹۶۳ تولید شد، میان خودروهای لیموزین و لوکس از بقیه مشهورتر است. شاید یکی از دلایل این شهرت، کم بودن رقبای چنین محصولی در آن سال‌ها بود. در حالی که تنها شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز، بنتلی و کادیلاک خودروهای کلاس لیموزین را تولید می‌کردند، مرسدس-بنز ۶۰۰ به سرعت به عنوان ماشین تشریفات جایش را باز کرد.
      مقاله کامل رو میتونید تو ویکیپدیا ببنید.
      دوست عزیز فروش محدود بودن برای یه کمپانی الزاما به معنی خوب بودنش نیست.این یه سیاست است برای مشتریان متمول و پولدار اون شرکت که ماشینشون با گذر زمان ارزش بیشتری پیدا کنه
      متاسفانه یه عده که دید بازی نسبت به این موضوع ندارن اینو به حساب خوب بودن اون شرکت میذارن
      من بازم رو نظرم هستم.رولزرویس و بنتلی با این قیمتها ارزش خرید ندارن
      البته اگر شما صرفا بخواین یه ماشین بگیرید که ازش استفاده کنید نه صرفا یه شی کلکسیونی رو گوشه انبارتون نگه دارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. fara2001

    ۱۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (201 ديدگاه)

    پیشنهاد میدم یه بار دیگه کامنت من رو بخونید چون پاسختون ربطی به حرف بنده نداشت .
    در اینکه بنز یه کمپانی بزرگ و معتبره بحثی نیست اما وقتی یک محصولی پیش فروش میشه نشان از یک پیشینه معتبر،ویک شرکت معظم داره(بنده منظورم تولید محدود نبود ) در غیر اینصورت هیچکس بیگدار به آب نمیزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا