رولز رویس

رولزرویس کولینان مشکی نشان: نیمه تاریک، قدرت بیشتر!

رولزرویس اقدام معرفی نسخه مشکی نشان از شاسی‌بلند لوکس کولینان کرده است. به این ترتیب محصول قدبلند و خوش‌ترکیب بریتانیایی‌ها به برادران خود یعنی دون، ریث و گوست پیوسته است.


پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری توئین توربوی این خودرو هم‌اکنون قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد که نسبت به نسخه استاندارد کولینان ۲۹ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر قوی‌تر است. این خودرو می‌تواند تنها در عرض ۴.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند که برای یک خودروی ۲۷۵۳ کیلوگرمی عملکرد مطلوبی خواهد بود.


رولزرویس به منظور هماهنگی بیشتر خودرو با قدرت بیشتر اقدام به ارتقای سیستم تعلیق و ترمزها کرده و تکنولوژی پدال گاز حسی را نیز به کولینان مشکی نشان اضافه نموده که الگوی تعویض دنده گیراتری را برای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک در نظر می‌گیرد. دیگر ویژگی خاص این خودرو دکمه‌ی Low در اهرم تعویض دنده است که صدای اگزوز پرطنین‌تری را به ارمغان می‌آورد.

کولینان مشکی نشان دارای بدنه‌ای مشکی‌رنگ بوده و همین طرح تیره در جلوپنجره، فریم‌های جانبی، دستگیره درب‌ها و خروجی‌های اگزوز نیز بکار رفته است. مجسمه مشهور روی کاپوت نیز مشکی‌رنگ بوده و رینگ‌های ۲۲ اینچی فورج کاری شده با کالیپرهای ترمز قرمز تکمیل کننده کار هستند.


جزئیات زردرنگ چشمگیر نیز در کابین و روی صندلی‌ها، داشبورد و پانل درب‌ها بکار رفته است. چرم تیره‌رنگ نیز روی اکثر سطوح را پوشانده و حسی استثنایی دارد. سرانجام پوشش سقف استارلایت رولزرویس به کولینان نیز راه یافته و شامل ۱۳۴۴ کابل اپتیک فیبر متمایز است که آسمان شب را شبیه‌سازی می‌کند.

کولینان مشکی نشان ۲۰۲۰ هم‌اکنون در دسترس بوده و قیمت پایه‌ی ۳۸۲ هزار دلاری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اشرااااااااااف زاده
    هیچ خودروسازی توان رقابت با رولزرویس رو نداره. هیچ دومحصولی شبیه به هم نیستن!!!!
    (( جالب اینجاست صندلی های عقب نسخه عادی هستن.یعنی نسخه نیمکتی هستش.نسخه تک صندلی تک نفره با کنسول وسطش خیلی کابین رو لوکس تر جلوه میده!!!!!)))

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. مهراد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    خواستنی ترین فوق لوکس دنیااااا
    دست مریزاد به BMW با زیر مجموعه فوق لوکس سازش

    موافقم 5
    مخالفم 1
  3. Mohammad amin

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دستBMW درد نکنه واقعا خیلی به زیر برنداش خیلی اهمیت میده

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا